Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ryker ur min Saab 900s orginal stereo

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    2

    Ryker ur min Saab 900s orginal stereo

    Hej!

    Jag har precis bytt upp mig från en Ford av äldre modell till en mycket trevligt Saab 900s -94. Dock är det ett litet problem. När jag köpte bilen så var stereon urkopplad. När jag sedan kopplade in de båda ISO kontakterna så började det ryka ur stereon Det tog knappt en sekund så såg jag rök...det gick riktigt fort att koppla ur, har aldrig varit så snabb tror jag....

    Men frågan är då..är stereon helt paj, eller kan det vara någon fel koppling någonstans? Och om det nu är så att jag blir tvungen att köpa ny stereo men inte köper orginal, finns det något jag behöver tänka på då? Typ skillnad på kontakter, speciella uttag etc etc...Är en äkta amatör när det gäller sådant här.

    Tacksam för all hjälp!

    /En nybliven Saab ägare

  2. #2
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Du bör nog kolla att ISO-kontakterna du kopplade in i stereon är korrekt kopplade. Beror felet på att felet ligger där är det en mycket dålig ide att testa med en annan stereo. Om du inte gillar rök

    Kan ju vara så att föreg ägare vet något. Kanske har han kört med en annan stereo och kopplat om i ISO-kontakten.

    Om det ryker brukar det vara lätt att se var felet ligger om man tar isär stereon. Men om det lönar sig att fixa är en annan sak.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Sundsvall/Timrå
    Inlägg
    650
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O
    Du bör nog kolla att ISO-kontakterna du kopplade in i stereon är korrekt kopplade. Beror felet på att felet ligger där är det en mycket dålig ide att testa med en annan stereo. Om du inte gillar rök

    Kan ju vara så att föreg ägare vet något. Kanske har han kört med en annan stereo och kopplat om i ISO-kontakten.

    Om det ryker brukar det vara lätt att se var felet ligger om man tar isär stereon. Men om det lönar sig att fixa är en annan sak.


    Kolla ISO-kontakterna först.
    Här finns lite hjälp.
    http://www.clarion.se/support/faq/iso.htm

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    2
    Nuså fick jag hjälp av en polare som kan lite om el. Vi lyckades tillslut hitta en gammal stereo som vi kunde "fulkoppla" in i bilens iso kontakter. Då fick vi det att fungera utan några rök incidenter Dock är det så att denna gamla stereo bara driver 2 högtalare vilket funkar bra.(de två som är framtill under framrutan) Frågan som kvartstår då är om det är möjligt att de inkopplingar mot de andra högtalarna som inte är ikopplade möjligen kan orsaka kortslutning?(de som nu inte är igång?)

    Jag funderar på att köpa en bättre beg. original stereo till saaben. Är det någon som vet vad det kostar att omprogramera den på saab?

    Tack för all hjälp!

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    201
    jag har en till salu om du är intreserad?
    9-3 2.0t med steg 2 från speedparts 01:a

Liknande ämnen

  1. saab 9-5 högnivå orginal stereo
    Av Villex i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-31, 14:15
  2. Angående orginal stereo på saab 900/9-3
    Av peetee i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 21:58
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-03-23, 22:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •