Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: t28 agg som passar direkt på en 9K 2.3t?

  1. #1

    t28 agg som passar direkt på en 9K 2.3t?

    Hej
    Har nu läst och sökt fram och tillbaka här på forumet om villka turboaggregat som är "drop in replecements" för den t25 som nu sitter i min m95 9k 2.3t, men fotfarande känner jag mig ganska så vilse i denna djungel. Vad jag undrar över är om något av aggen. på sidan härunder är bara att skruva på min bil, och villka adaptrar man kan behöva?

    http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=GRT

    Tack på förhand Assar W.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190

    Re: t28 agg som passar direkt på en 9K 2.3t?

    Citat Ursprungligen postat av assar_w
    Vad jag undrar över är om något av aggen. på sidan härunder är bara att skruva på min bil, och villka adaptrar man kan behöva?
    Hej,

    Inget av de där aggregaten är "bara" att skruva på din bil. Lite beroende på vilket aggregat vi talar om så krävs det:

    - nya olje- och vattenrör (förslagsvis stålomspunnen slang)
    - ombyggd downpipe (3" med special GT-fläns, 5-bultad)
    - ev. adapter till kompressorutlopp från 2-bultad fläns till slanganslutning
    - ev. adapter för att få slang på kompressorinlopp

    Första frågan du bör ställa dig är: vad har du tänkt dig för effekt och vad har du/är du beredd att investera i för "kringutrustning" för att få konceptet att lira?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Jag tackar för svaret.
    Trimmet som nu sitter i är bara chip och JT 3" med race kat. Som jag har förstått när jag läser på forumet så kan ju orginal t25 få det lite svettigt, och tänkte därför att jag skulle sätta i en turbo som kanske skulle trivas bättre. Har inte tänkt gå upp något i toppeffekt i mot det jag har nu (har inte bänkat grejorna så jag vet inte vad jag har nu).
    Jag får kolla upp och se om man kan hitta en t25/t28 som jag tror ska passa på direkten.

    MVH Assar W.

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190
    Citat Ursprungligen postat av assar_w
    Jag får kolla upp och se om man kan hitta en t25/t28 som jag tror ska passa på direkten.
    Hej,

    En T25/28, T28 eller T28BB passar rakt på, förutsatt att de har adapter för deras något skumma utlopp från turbin (2-bultad, ej flänskoppling). Du kommer dock behöva bygga om downpipen eller skaffa en s.k. "elbow" som finns hos t ex Maptun eller GIK Turbo.

    T28:or brukar finnas till salu på www.200sx.nu.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

Liknande ämnen

  1. Vilken turbo passar direkt på 900t 90-93?
    Av Stranna i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 02:47
  2. Passar en 9000Aero turbo direkt på min 9000 2,0ltt-97?
    Av wille81 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 12:34
  3. SAAB Direkt
    Av petson i forum Allmänt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 04:09
  4. 9-5:a års 98 dog direkt under körning :(
    Av BonkersM i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-05-27, 02:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •