Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: TIPS! För dig som har glapp/ingen funktion varningsblinkers 9000

  1. #1
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346

    TIPS! För dig som har glapp/ingen funktion varningsblinkers 9000

    Har haft problem med varningsblinkern i min 9000 -97 drygt ett år nu. Ibland funkade den, men oftast inte. Bytte knapp utan resultat. Upptäckte att det var glapp i reläet, ingående stift till v-blinkfunktionen.
    Tog isär reläet, lödde om samtliga anslutningar till stiften (på kretskortets nedre kant, mot botten).
    Voila! Nu fungerar det perfekt!
    Samma procedur som med krånglande ljusrelän (de orangea) alltså. Passade på att löda om ett trasigt sådant jag hade liggandes hemma när jag ändå var i farten...
    All makt åt Thengil!

  2. #2

    Kan inte blinka höger, 9000 -97

    Har ett lite skumt fel på min bil. När jag ska blinka höger så fungerar det bara 1 gång av tio ungefär. Men när jag använder varningsblinkersen eller låser bilen med fjärren så funkar allt.

    Har provat med en ny spak, kollat säkringen men det har inte gjort någon skillnad.

    Kan det vara relät som är dåligt även om det alltid funkar vid varnings/låsblinkning?

    Har provat att söka men inte hittat någon tråd om samma problem.

    Mvh: Carl Arwidsson
    Saab 9-3 SC Vector 180ttid 2008

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    890
    Ja det är säkert reläet som är dåligt, testa att slå lite på instrumentbrädan ovanför handskfacket när du har blinkersen på och se om den hoppar igång, reläet sitter därunder.

    Mvh. Mathias
    BMW 520d F10 -12, 900 Aero -88, Honda VFR750 -97
    http://www.garaget.org/T-PWR

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Citat Ursprungligen postat av T-PWR
    Ja det är säkert reläet som är dåligt, testa att slå lite på instrumentbrädan ovanför handskfacket när du har blinkersen på och se om den hoppar igång, reläet sitter därunder.
    Ja, så har jag kört omkring ett par veckor nu, det blir nästan en knack automatiskt när jag ska svänga höger.
    Man kanske äntligen skulle ta och löda relät? Om jag bara kunde hitta lödpennan.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  5. #5
    Tack så mycket, då vet jag vad jag ska göra imorgon då
    Saab 9-3 SC Vector 180ttid 2008

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Hamburgsund
    Inlägg
    17
    vad det var när jag läste detta jag har, eller ja min farsa har en 9000 -97 kan heller inte blinka åt höger bara i vissa fall, du får gjärna återkomma om du hitta problemet men vi har länge påstått att det är relät men vi har aldrig orkat titta på det
    http://www.garaget.org/?car=106828
    SAAB 9-5 2,3t MapTun St1 "Arken"

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    25
    japp... löda om fästpunkterna på reläet... Jag hade samma fel och det försvann efter att jag lödde... Ta ner handskfacket så sitter det där bakom...

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vänster bakljus ur funktion/glapp. NG9-3
    Av Seeben i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2019-04-08, 17:08
  2. Varningsblinkers 9000-96
    Av miltonspappa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 00:02
  3. varningsblinkers fungerar ej 9000 -95
    Av Martin900SET i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 22:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •