Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Trött batteri och ACC felkod 22

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557

    Trött batteri och ACC felkod 22

    Gäller en 9-5 Aero -00 som helt plöstligt i morse inte ville gå igång. Startmotorn bara hackade och spänningen låg på 9,6 volt. Rullstartades och kördes till jobbet och laddade med ca 14 volt. Ändå gick den inte inte att starta direkt efter avstängning. Tycker själv det låter som ngn cell i batteriet packat ihop!?

    Oroar mig mer för att ACC:n visar felkod 22. Ngn som vet vad denna felkod innebär? Är det bara att ACC:n inte gillar den låga späningen, eller ngt annat eventuellt bestående fel? ACC:n ville först inte ge varmluft alls (trots att motorn hann bli varm), men efter ett tag kom det varmluft.

    Saabverkstaden hade inte hört talas om det och ville ta in bilen och köra TECH-2:an, men man vill ju inte göra det ifall det skulle vara ett struntfel!?
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  2. #2

    Re: Trött batteri och ACC felkod 22

    Citat Ursprungligen postat av Grandmaster-T
    Oroar mig mer för att ACC:n visar felkod 22. Ngn som vet vad denna felkod innebär?
    Felkod 22 betyder att "ACC software is corrupt". Det betyder nog att någon checksumma inte längre stämmer eller att någon annan säkerhetskontroll av programvaran indikerar fel. Det är inte helt omöjligt att ett flash-minne i ACC-enheten inte uppskattade den låga batterispänningen. Kan vara värt att ansluta en TECH2 och ladda om programvaran.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 557

    Re: Trött batteri och ACC felkod 22

    [quote=Göran Larsson]
    Citat Ursprungligen postat av "Grandmaster-T":2930r4vp
    Oroar mig mer för att ACC:n visar felkod 22. Ngn som vet vad denna felkod innebär?
    Felkod 22 betyder att "ACC software is corrupt". Det betyder nog att någon checksumma inte längre stämmer eller att någon annan säkerhetskontroll av programvaran indikerar fel. Det är inte helt omöjligt att ett flash-minne i ACC-enheten inte uppskattade den låga batterispänningen. Kan vara värt att ansluta en TECH2 och ladda om programvaran.[/quote:2930r4vp]


    Tack för infon! Nu verkade det dock ordna sig ändå. Med full batterispänning igen så försvann felkoden av sig själv!
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Trött OG9-3 -99 200 T5
    Av bka i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 13:58
  2. [LÖST] Trött OG9-5
    Av bigfoot56 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-17, 22:49
  3. [LÖST] Trött OG9-5 2,3t
    Av monty i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 00:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •