Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Sprucket luftfilter, AV låter konstigt efter luftfilterbyte

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    750

    Sprucket luftfilter, AV låter konstigt efter luftfilterbyte

    Skulle köra till Knutstorp förra helgen och jobba i min ng900 -96. Körde ganska inspirerande dit och flosch sa det så gick bilen kass men ett vinande ljud. Hittade felet, slangen mellan Turbo och IC(?) hade hoppat av. På med den och då upptäckte jag att luftfiltret var sprucket i flänsen där man spänner. Ett JR konfilter från SP. Ut till Micro och köpte ett annat öppet filter och skruva på det. Klockrent, tänkte jag!

    Men nu till min fundering. Efter bytet så hörs inte AV lika mycket, det är bara ett fladdrande ljud från luftfiltret. Även om man kör lugnt, så innan bytet så pös det till från AVn men nu fladdrar det bara. Vad kan det bero på?

    Vad tror ni SP säger om luftfiltret. Köpte det i våras och har suttit på bilen sedan dess. Borde ju hålla längre?! Ska ringa SP och fråga vad de säger, bara undrar vad ni tycker. Kanske är någon annan som råkat ut för det också?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Lund
    Inlägg
    661
    Hejsan 900R,
    Nu har jag inte alla svaren men en ide är att kolla om din dump inte har tagit skada och kanske inte öppnar och/eller stänger som den ska, kanske därför du inte får en ordentlig pyss. Men som sagt, bara en ide, lycka till och jag hoppas att det löser sig,
    mvh
    Alex
    2003 9-3 SS Aero GoldDigger
    Medlem#6243
    Mopack Production Crew

Liknande ämnen

  1. Slutar suga efter 4000varv? öppet luftfilter 93 -01
    Av bobbaa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-19, 18:50
  2. Konstigt ljud från luftfilter
    Av imported_jöjjeman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 00:35
  3. Luftfilterbyte 9-3
    Av anjoon i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 19:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •