Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Låsa fälgar

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    591

    Låsa fälgar

    Hej,

    läst några äldre trådar om att låsa fälgar, men de var av lite annan karaktär.
    Vill minska risken för både spontan stöld och mer organiserad. Har kollat lite på Interas fälglås, men är öppen för fler ideér.
    Frågar därför:
    1) Vad ska man ha för fälglås rent generellt (Saab original, annan producent)?
    2) Visst låser de flesta fälglåsen man köper i kit endast en bult. Finns det någon nackdel (förutom pengafråga) varför man inte låser alla bultarna, eller har jag missförstått något i tekniken? Desto fler låsta bultar desto mindre risk för planerad som spontan stöld.
    3) Något annat tips för att säkra fälgarna?

  2. #2
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921
    En låsbult bör man ju inte dra allt för hårt, därav ingen bra ideé att ha på alla bultarna.

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Interas fälglås kör jag med + en vanlig mcguard bult, har i alla fall fått behålla mina fälgar hela sommaren och hoppas på att så förblir fallet. Ska till intera innan vintern kommer och ordna en till special bult av dem med assymetrisk flytande kona så jag får ha mina vinterdäck i fred också...
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  4. #4
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 716
    Medlem#
    3346
    En polare blev av med sina 17" BBS från sin 9-5. Den hade låsbultar och stod dessutom parkerad hos Saab-verkstaden...
    All makt åt Thengil!

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    591
    Citat Ursprungligen postat av Marcus J
    En polare blev av med sina 17" BBS från sin 9-5. Den hade låsbultar och stod dessutom parkerad hos Saab-verkstaden...
    Om någon vill ha ett par fälgar riktigt mycket, så lyckas den personen säkert. Slöddret skyr inga medel. Men det borde gå att reducera risken för stöld och öka chansen att få tillbaka på försäkringen med fälglås.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •