Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Cadillac visning på SAAB i Akalla + Corvette 317 km/h

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 160

    Cadillac visning på SAAB i Akalla + Corvette 317 km/h

    Var inne på SAAB i Akalla idag.
    De har gjort Sveriges snyggaste showroom för Cadillac och Corvette. Svarta polerade stenplattor och mycket snygg inredning. Den nya BLS modellen stod under ett täcke det blir säkert ett riktigt lyft för Cadillac. Det är ju en blandning av 9-3 och 9-5.
    Caddy från Trollhättan!
    Båda modellerna av Corvette finns där dvs. även den 511 hk starka z06 modellen - Mumma! 317 km/h
    Undrar vilka som var specialinbjudna? Någon här??

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190

    Re: Cadillac visning på SAAB i Akalla + Corvette 317 km/h

    Citat Ursprungligen postat av Trued
    Undrar vilka som var specialinbjudna? Någon här??
    Nästan... Ja, alltså jag var och handlade på Reservdelar nere på bottenplan i lördags...

    Blev faktiskt rejält besviken. Inte på Cadillac-showroomet utan på att det stod flera 9-3 SC V6 som man inte fick provköra, d v s uppenbarligen bilar som inbjudna (presumably GM-/Saabfolk) kom dit i. I mina ögon skandalöst dålig lansering när man inte ser till att ha bilar för provkörning. Uppenbarligen prioriterar man leverans av bilar internt istället för att säkerställa att det finns bilar till ÅF...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Steg 1 SS9000Ks avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 754
    Medlem#
    2723
    Hmm ja tror nog BLS:n kommer floppa, ser inte varför den skulle lyckas.
    Entusiastbilen: Saab 9000 CD 2.0T -90
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9-5 SC Aero -04
    När-bil-behövs-bilen: Saab 9000 A50 2.0t -98 Såld

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 160

    Re: Cadillac visning på SAAB i Akalla + Corvette 317 km/h

    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Trued
    Undrar vilka som var specialinbjudna? Någon här??
    Nästan... Ja, alltså jag var och handlade på Reservdelar nere på bottenplan i lördags...

    Blev faktiskt rejält besviken. Inte på Cadillac-showroomet utan på att det stod flera 9-3 SC V6 som man inte fick provköra, d v s uppenbarligen bilar som inbjudna (presumably GM-/Saabfolk) kom dit i. I mina ögon skandalöst dålig lansering när man inte ser till att ha bilar för provkörning. Uppenbarligen prioriterar man leverans av bilar internt istället för att säkerställa att det finns bilar till ÅF...

    Mvh

    KK

    KK
    Försökte att få prova en 9-3 V6 för någon vecka sedan. De har ingen på "världens STÖRSTA Saab åf" dvs. SAAB i Akalla. Skandal! Kanske det mest köpstarka området i Sverige. I Tv-rutan gör man reklam för bilen men top of the line finns inte för provkörning. Sakk man behöva köra den först i snö!
    Vem vill köpa grisen i säcken??
    Försäljaren sa att det inte tillverkats några ännu.... visste han vem han pratade med??
    Suck suck..... GM Nordiska AB se till att få ordning i boet!

  5. #5
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190

    Re: Cadillac visning på SAAB i Akalla + Corvette 317 km/h

    Citat Ursprungligen postat av Trued
    KK
    Försökte att få prova en 9-3 V6 för någon vecka sedan. De har ingen på "världens STÖRSTA Saab åf" dvs. SAAB i Akalla. Skandal! Kanske det mest köpstarka området i Sverige. I Tv-rutan gör man reklam för bilen men top of the line finns inte för provkörning. Sakk man behöva köra den först i snö!
    Vem vill köpa grisen i säcken??
    Försäljaren sa att det inte tillverkats några ännu.... visste han vem han pratade med??
    Suck suck..... GM Nordiska AB se till att få ordning på era ÅF!
    Jo, jag ringde i förra veckan och var som sagt där i lördags. Tyvärr tror jag inte att det handlar om fel från ÅF:s sida utan om felprioriteringar/brist på kommunikation/dålig planering osv från Saabs sida och då, återigen, i synnerhet marknadsavdelningen. Att inte ha produkter distribuerade hos ÅF när man kör igång media är bokstavligt talat att elda för kråkorna. Tyvärr måste man säga, för det är ju inte obegränsade ekonomiska resurser vi talar om heller. Jag skulle skämmas om jag satt på Saabs marknadsavdelning idag...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    666

    Re: Cadillac visning på SAAB i Akalla + Corvette 317 km/h

    Citat Ursprungligen postat av Trued
    Undrar vilka som var specialinbjudna? Någon här??
    Japp! Jag var där. Vi visade även 9-5 -06an
    Nu med sprit missil! (9-3 Bio Power)

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Kjula flygraka!!:) #Flygplats# the place to be!!!!
    Inlägg
    1 683

    Re: Cadillac visning på SAAB i Akalla + Corvette 317 km/h

    Citat Ursprungligen postat av mulle1
    Citat Ursprungligen postat av Trued
    Undrar vilka som var specialinbjudna? Någon här??
    Japp! Jag var där. Vi visade även 9-5 -06an

    Den är ju skapligt fin!
    Saab Lotus Exige
    Rörramsbygge med Rwd & B236

  8. #8

    Re: Cadillac visning på SAAB i Akalla + Corvette 317 km/h

    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Trued
    KK
    Försökte att få prova en 9-3 V6 för någon vecka sedan. De har ingen på "världens STÖRSTA Saab åf" dvs. SAAB i Akalla. Skandal! Kanske det mest köpstarka området i Sverige. I Tv-rutan gör man reklam för bilen men top of the line finns inte för provkörning. Sakk man behöva köra den först i snö!
    Vem vill köpa grisen i säcken??
    Försäljaren sa att det inte tillverkats några ännu.... visste han vem han pratade med??
    Suck suck..... GM Nordiska AB se till att få ordning på era ÅF!
    Jo, jag ringde i förra veckan och var som sagt där i lördags. Tyvärr tror jag inte att det handlar om fel från ÅF:s sida utan om felprioriteringar/brist på kommunikation/dålig planering osv från Saabs sida och då, återigen, i synnerhet marknadsavdelningen. Att inte ha produkter distribuerade hos ÅF när man kör igång media är bokstavligt talat att elda för kråkorna. Tyvärr måste man säga, för det är ju inte obegränsade ekonomiska resurser vi talar om heller. Jag skulle skämmas om jag satt på Saabs marknadsavdelning idag...

    Mvh

    KK
    ...jag har kört en...finns en aut. hos Saab i Kungängen.

    Patrik 319
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190

    Re: Cadillac visning på SAAB i Akalla + Corvette 317 km/h

    Citat Ursprungligen postat av Patrik 319
    ...jag har kört en...finns en aut. hos Saab i Kungängen.
    Ja, just ja... Där ute härskar ju inte SB:s monopol, glömde det...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  10. #10
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Huddinge, Stockholm
    Inlägg
    10 171

    Re: Cadillac visning på SAAB i Akalla + Corvette 317 km/h

    Citat Ursprungligen postat av mulle1
    Citat Ursprungligen postat av Trued
    Undrar vilka som var specialinbjudna? Någon här??
    Japp! Jag var där. Vi visade även 9-5 -06an
    Har du nya -06:an där i Akalla nu?
    Måste dit efter jobbet då och kika om den verkligen är så ful som den ser ut på bild...
    M.V.H.
    9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
    9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
    900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    12
    Intressant att läsa hur många upprörs över hur Saab hanterar marknadsföringen av sina bilar. Jag har sett Saabs reklamfilm på TV där en 9-3 tydligen låter som en jetmotor, har Saab övergett konventionella kolvmotorer eller är det V6 ljudet ?

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    trollhättan
    Inlägg
    573

    Re: Cadillac visning på SAAB i Akalla + Corvette 317 km/h

    Har du nya -06:an där i Akalla nu?
    Måste dit efter jobbet då och kika om den verkligen är så ful som den ser ut på bild...
    M.V.H.
    Den är fulare än på bild... Dessutom måste jag också säga att jag tror BLS:en kommer floppa... Inget vidare till bil verkar det som..

    Kollade in dem båda på frankfurtsalongen.. Saab borde nästan skämmas över sin monter.. Där dem dessutom vägrade låta oss dricka ne kopp kaffe i deras överdimensionerade Café.
    *SÅLD* ng 900, 9-3 plast och steg 2
    S60 2.4 till vardags
    Porsche Boxster S -03 till fest

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 190
    Citat Ursprungligen postat av Sulzer
    Jag har sett Saabs reklamfilm på TV där en 9-3 tydligen låter som en jetmotor, har Saab övergett konventionella kolvmotorer eller är det V6 ljudet ?
    Nej, det är ljudet av ett jetplan. Vad det har med Saab 9-3 SC Aero att göra? Ingen aning...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    845
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Sulzer
    Jag har sett Saabs reklamfilm på TV där en 9-3 tydligen låter som en jetmotor, har Saab övergett konventionella kolvmotorer eller är det V6 ljudet ?
    Nej, det är ljudet av ett jetplan. Vad det har med Saab 9-3 SC Aero att göra? Ingen aning...

    Mvh

    KK
    Bara inte det blir en JAS av det hela

    Tror också att BLS kommer att floppa stort! Kan inte se varför vi européer skulle börja köpa Cadillac nu när vi inte gjort det förr!
    Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    12
    Tror också att BLS kommer att floppa stort! Kan inte se varför vi européer skulle börja köpa Cadillac nu när vi inte gjort det förr!
    Men BLS är ju samma bil som SAAB 9-3 och Opel Vectra. GM försöker ju bara att sälja samma produkt i olika prislägen. Frågan är varför köpa dyrare variant av samma bil ?

Liknande ämnen

  1. Dåligt Omdömme Saab Akalla
    Av neonodia i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-10-31, 02:13
  2. SAAB 9-7X Aero med 6liters Corvette V8...
    Av Mrb18 i forum Allmänt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-04, 11:48
  3. erfarenheter saab/opel i Akalla, Stockholm
    Av elmlund i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-04-09, 19:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •