Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Avaktivering av larm, 9-3

  1. #1

    Avaktivering av larm, 9-3

    Hej
    Jag undrar om det är någon som vet hur man ska göra om batteriet i fjärrkontrollen tar slut när man är iväg och behöver låsa upp bilen.
    Är det som på vissa andra bilmodeller att man kan låsa upp bildörren, därefter har man 30sec på sig att vrida om startnyckeln och billarmet avaktiveras?
    Bil: Volvo V60 T3 -11, Z4 2.0i -06
    MC: BMW F650GS -00

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    141
    Tips läs i instruktionsboken står där..

    I min 9-3 99:a låser du upp dörren, larmet går direkt, in och vrid om nyckeln och det avaktiveras. Minns dock ej hur du låser upp bilen om du gjort en säkerhetslåsning alltså tryckt två gånger så att den tutar, brukar vara att man skall vrida längre åt något håll. Plus börjar batteriet bli dålig så varnar bilen i sid-displayen.


    /M

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    326
    Jag blev stående för några veckor sen med tomt batteri i dongeln helt utan förvarning i Siden. Fick låsa upp manuellt och sättta i nyckel. Dock larmar bilen tills man sätter i nyckeln.

    Bytte batteri själv i dongeln och därefter fungerar den korrekt igen. har för mig att jag fick trycka några gånger snabt på "larma av" knappen innan den vaknade till liv igen.

    Bilen är en 9-3 -00.

    Gällande säkerhetslåsning tror jag att det fungerar som vanligt, lås bara upp på normalt sätt med nyckeln. Har själv fått batteriet urdraget i bilen med säkerhetslåst bil en vinter. Eftersom jag alldrig använder nyckeln annars plus att det var blandat fuktigt och kallt kärvade låset så jag fick inte upp den alls först, har för mig att den bara roterade eller liknande eller så "vred" man utan att vredet hakade i själva låsmekanismen. Efter ett tag och provande lyckades jag fippla upp låset.

  4. #4
    Tack för hjälpen
    Bil: Volvo V60 T3 -11, Z4 2.0i -06
    MC: BMW F650GS -00

Liknande ämnen

  1. VSS-larm?
    Av turbosug i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 18:06
  2. larm 9-5
    Av Jerrtrud i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 23:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •