Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: Handsfree HCA-60 i 9-3 SS

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    737

    Handsfree HCA-60 i 9-3 SS

    Har köpt en K750i och en Handrsfree sats HCA-60 och hållare HCH-61.
    Någon som vet artikelnummret på kablen från saab?

    Alltså den kablen mellan HF-förberedelsen till HCA-60?

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335
    Har inte du hf-montering för din K700 i bilen nu? Skulle tro att det är samma kabel som till hca-20(0) som du har i bilen nu. Om det inte är det så gör du nog bäst i att ta med dig hf-satsen till din saab-åf och se vilket sladd som fungerar.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    737
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Har inte du hf-montering för din K700 i bilen nu? Skulle tro att det är samma kabel som till hca-20(0) som du har i bilen nu. Om det inte är det så gör du nog bäst i att ta med dig hf-satsen till din saab-åf och se vilket sladd som fungerar.
    Jag har ju HCA-200 monterad nu med hållare för K700, men det är nya saker till K750. Så jag har köpt en HCA-60 istället för HCA-200 men då upptäckte jag att det är inte samma kabel mellan hf-förberedelsen och till HCA-60. Om du är med hur jag menar?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    49
    Tala gärna om vad det är för kabel du behöver mer, jag har nämligen samma som du i min bil och är på väg att uppdatera, så kan ju vara bra att veta om jag behöver handla någon kabel på saab jag hade hoppats på att den som jag hade till gammla handfreen hade funkat.
    SAAB 9-3 SS Vector 2.0T
    www.utvecklingsingenjor.se

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    737
    Citat Ursprungligen postat av Husky
    Tala gärna om vad det är för kabel du behöver mer, jag har nämligen samma som du i min bil och är på väg att uppdatera, så kan ju vara bra att veta om jag behöver handla någon kabel på saab jag hade hoppats på att den som jag hade till gammla handfreen hade funkat.
    Har pratat med Saab idag och det finns ingen kabel från HF förberedelsen till HCA-60 så man får fixa till den själv! Ska göra det nu ikväll tänkte jag!

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    49
    Citat Ursprungligen postat av Crille81
    Citat Ursprungligen postat av Husky
    Tala gärna om vad det är för kabel du behöver mer, jag har nämligen samma som du i min bil och är på väg att uppdatera, så kan ju vara bra att veta om jag behöver handla någon kabel på saab jag hade hoppats på att den som jag hade till gammla handfreen hade funkat.
    Har pratat med Saab idag och det finns ingen kabel från HF förberedelsen till HCA-60 så man får fixa till den själv! Ska göra det nu ikväll tänkte jag!

    Okej, och dom sa inte att det skulle komma någon kabel framöver från Saab då?, skiljer det mycket på den som används till HCA-20(0) eller kan man modifiera den tror du?
    SAAB 9-3 SS Vector 2.0T
    www.utvecklingsingenjor.se

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    443
    Jag har inte fattat än hur den ska funka Kopplar man in sig på antennen som en FM-modulator för att skicka in musiken?
    9-5 SC 2,3t -00 automat nu med aux-in
    9-5 SC 2,3 BioPower -08 automat

  8. #8
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335
    Citat Ursprungligen postat av JohanW
    Jag har inte fattat än hur den ska funka Kopplar man in sig på antennen som en FM-modulator för att skicka in musiken?
    Telefonen lurar stereon att tro att det är ett telefonsamtal genom att muta radion, sedan skickar den musik istället för samtal till stereon och vips så har man musik i högtalarna...
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    443
    Citat Ursprungligen postat av Johnken
    Citat Ursprungligen postat av JohanW
    Jag har inte fattat än hur den ska funka Kopplar man in sig på antennen som en FM-modulator för att skicka in musiken?
    Telefonen lurar stereon att tro att det är ett telefonsamtal genom att muta radion, sedan skickar den musik istället för samtal till stereon och vips så har man musik i högtalarna...
    Öhh... vips så har man musik i mono i två högtalare
    9-5 SC 2,3t -00 automat nu med aux-in
    9-5 SC 2,3 BioPower -08 automat

  10. #10
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    737
    Har nu skarvat ihop kablarna men får inte micen att fungera!
    Någon som vet vad som kan vara fel?

    Den fungerar men den jag pratar med hör mig väldigt långt borta!

    Tacksam för svar!

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    890
    Du får nog skifta sladdarna som sitter i mikrofonen, kablen som sitter på stift 1 ska sättas på stift 2 har jag för mig. (så är det på 9-5 i alla fall)
    Mvh. Mathias
    BMW 520d F10 -12, 900 Aero -88, Honda VFR750 -97
    http://www.garaget.org/T-PWR

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    737
    Citat Ursprungligen postat av T-PWR
    Du får nog skifta sladdarna som sitter i mikrofonen, kablen som sitter på stift 1 ska sättas på stift 2 har jag för mig. (så är det på 9-5 i alla fall)
    Mvh. Mathias
    Är inte riktigt med hur du menar nu! Har du monterat en HCA-60 i 9-5?

  13. #13
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    443
    Han menar nog att det finns hög och lågnivå på mikrofonen. Det är det som skiftas genom att flytta stiften. Bara att prova.
    9-5 SC 2,3t -00 automat nu med aux-in
    9-5 SC 2,3 BioPower -08 automat

  14. #14
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    737
    Citat Ursprungligen postat av JohanW
    Han menar nog att det finns hög och lågnivå på mikrofonen. Det är det som skiftas genom att flytta stiften. Bara att prova.
    Vet du vilka stift det är som ska skiftas? har gjort av med pappret man fick med kablen!

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    443
    Citat Ursprungligen postat av Crille81
    Citat Ursprungligen postat av JohanW
    Han menar nog att det finns hög och lågnivå på mikrofonen. Det är det som skiftas genom att flytta stiften. Bara att prova.
    Vet du vilka stift det är som ska skiftas? har gjort av med pappret man fick med kablen!
    Jag stiftade om uppe på mikrofonen. Kommer inte ihåg vilken av dom och har papperna på jobbet
    9-5 SC 2,3t -00 automat nu med aux-in
    9-5 SC 2,3 BioPower -08 automat

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Smålandsstenar
    Inlägg
    890
    Citat Ursprungligen postat av Crille81
    Citat Ursprungligen postat av JohanW
    Han menar nog att det finns hög och lågnivå på mikrofonen. Det är det som skiftas genom att flytta stiften. Bara att prova.
    Vet du vilka stift det är som ska skiftas? har gjort av med pappret man fick med kablen!
    Har för mig att det är den röda kablen uppe vid mikrofonen som ska flyttas från pos.1 till pos.2
    Mvh. Mathias
    BMW 520d F10 -12, 900 Aero -88, Honda VFR750 -97
    http://www.garaget.org/T-PWR

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    737
    Citat Ursprungligen postat av T-PWR
    Citat Ursprungligen postat av Crille81
    Citat Ursprungligen postat av JohanW
    Han menar nog att det finns hög och lågnivå på mikrofonen. Det är det som skiftas genom att flytta stiften. Bara att prova.
    Vet du vilka stift det är som ska skiftas? har gjort av med pappret man fick med kablen!
    Har för mig att det är den röda kablen uppe vid mikrofonen som ska flyttas från pos.1 till pos.2
    Mvh. Mathias
    Men kan man inte lika bra byta nere i vda kontakten då?
    Någon som har kvar de pappret som följer med kablen man köper till sonyericsson från saab?

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 335
    Citat Ursprungligen postat av Crille81
    Citat Ursprungligen postat av T-PWR
    Citat Ursprungligen postat av Crille81
    Citat Ursprungligen postat av JohanW
    Han menar nog att det finns hög och lågnivå på mikrofonen. Det är det som skiftas genom att flytta stiften. Bara att prova.
    Vet du vilka stift det är som ska skiftas? har gjort av med pappret man fick med kablen!
    Har för mig att det är den röda kablen uppe vid mikrofonen som ska flyttas från pos.1 till pos.2
    Mvh. Mathias
    Men kan man inte lika bra byta nere i vda kontakten då?
    Någon som har kvar de pappret som följer med kablen man köper till sonyericsson från saab?
    Om du stiftade om i kabeln när du monterade din hca-20 för k700:an så ska du inte behöva göra några ändringar. Det är på 9-5an och og9-3an som man stiftar om uppe vid mic:en. I SS:en behöver man inte göra detta, endast stifta om i VDA-kontakten, kommer inte ihåg vilken sladd det är dock. Vet att det är en vit... Men som sagt, om du redan har gjort det ska du inte behöva göra det igen.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  19. #19
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    737
    Om du stiftade om i kabeln när du monterade din hca-20 för k700:an så ska du inte behöva göra några ändringar. Det är på 9-5an och og9-3an som man stiftar om uppe vid mic:en. I SS:en behöver man inte göra detta, endast stifta om i VDA-kontakten, kommer inte ihåg vilken sladd det är dock. Vet att det är en vit... Men som sagt, om du redan har gjort det ska du inte behöva göra det igen.
    ja den är om stiftad, testar jag skarva in micen jag fick med hf satsen så funkar allt kanon men skarvar jag ihop med micen i bilen så hörs man riktigt långt borta! kan de ha något med skarven att göra?

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Skåne/Tollarp
    Inlägg
    195
    Hej.

    Du kan inte ha SAAB mic till HCA-60 då Ericsson har gort om allting i ny HF satsen. Det kommer om CA1-2 månader en ny svanhals mic och muteingsats till HCA-60.

    Med Ericssons nya muteingsats ska man få stereo i högtalarna.
    Thomas K 9-5 2,3t bilder på bilenhttp://

Liknande ämnen

  1. Handsfree i 9-5
    Av Saneringa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 11:53
  2. Handsfree i 95..
    Av balthazar i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 18:19
  3. Handsfree i 9-5 SC -06
    Av Segfirre i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-04-10, 00:24
  4. Handsfree 95:a?
    Av andreas2251 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-07, 10:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •