Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 32 av 32

Ämne: Skojare på blocket

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Ystad/Södra Skåne
    Inlägg
    261
    Medlem#
    6210
    jag måste få fråga, varför folk skriver att tv4 inte får ringa?
    jag har tidigare haft 2 bil annonser på blocket, (saab 9000i-88 o en 9000-92 2,3T sport) och där har inte tv4 ringt..

    så ni får gärna föklara vad som händer??

    Mvh
    Pepsi
    Kör: 9000CSE 2,3T-95

  2. #22
    Steg 4
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 043
    Medlem#
    4869
    Citat Ursprungligen postat av Pepsi
    jag måste få fråga, varför folk skriver att tv4 inte får ringa?
    jag har tidigare haft 2 bil annonser på blocket, (saab 9000i-88 o en 9000-92 2,3T sport) och där har inte tv4 ringt..

    så ni får gärna föklara vad som händer??

    Mvh
    Pepsi
    Dom ringer och vill sälja annonsplats på text-tv.

    Annonstorget ringde hit för någon dag sen, trots att vi uttryckligen hade skrivit att annonssäljare inte behövde göra sig besvär. Gissa om killen som ringde fick en utskällning.
    1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
    1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
    2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd

  3. #23
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2 599
    Citat Ursprungligen postat av znorc
    Citat Ursprungligen postat av Pepsi
    jag måste få fråga, varför folk skriver att tv4 inte får ringa?
    jag har tidigare haft 2 bil annonser på blocket, (saab 9000i-88 o en 9000-92 2,3T sport) och där har inte tv4 ringt..

    så ni får gärna föklara vad som händer??

    Mvh
    Pepsi
    Dom ringer och vill sälja annonsplats på text-tv.

    Annonstorget ringde hit för någon dag sen, trots att vi uttryckligen hade skrivit att annonssäljare inte behövde göra sig besvär. Gissa om killen som ringde fick en utskällning.

    HAHAHAHAH

    Det fick en kille utav mig med från TV4, STÅR tydligt i annonsen att blabla inte behöver göra sig besvär trots ikryssande av "Jag vill inte bli uppringd av teleförsäljare"
    Hinner inte med allt.....

  4. #24
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Pepsi
    jag måste få fråga, varför folk skriver att tv4 inte får ringa?
    jag har tidigare haft 2 bil annonser på blocket, (saab 9000i-88 o en 9000-92 2,3T sport) och där har inte tv4 ringt..

    så ni får gärna föklara vad som händer??

    Mvh
    Pepsi
    slå denna då
    jag hade min bil ute på 4 ställen
    blocket
    traderamotor
    garaget.orgs annonssida
    och i salutorget här på forumet.

    på blocket hade jag skrivit att tv kan dra åt skogen och även den lilla rutan i kryssad.
    men tv4 ringde ändå, han började med "hej jag ringer från tv4 angående annonsen på blocket" då sa jag till honom att de står att jag inte vill ha med er att göra ju på den.
    "aja jag menar annonsen på tradera motor"
    då hade dom lyckats hitta 2 av mina 4 annonser och jag hade missat att skriva att annonsförsäljare inte ska ringa.
    fy fan vad jag skällde ut han på tv4-text
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Helsingborg/Sthlm
    Inlägg
    773
    Medlem#
    5985
    sorry men kanske är en dum fråga, själv har ajg aldrig varit med om det

    men vad vill egentligen tv4 när de ringer?
    Segfirre Productions

  6. #26
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av fredde1
    Hej

    Jag har en 9-5;a 02 ute för ca 109000 kr, vart bjuden 80000 vid snabb affär av nån jävla nisse.....

    Kollade runt hos några lokala bilköpare/säljare vad de var villiga att ge för min bil som den står i rent inköp.
    Jag skulle få pengarna i näven!!

    Vart lovad mellan 90-95000 kr rakt av.

    Jag menar man kan ju fan inte pruta 30000kr om man varken har sett eller provkört bilen i fråga och speciellt inte över mejlen
    kolla med numret så grabben inte heter schwarts i efternamn
    han ringer från Västervik .

    han tokprututade på min ng900 så de va typ skamligt
    jag visste att de va lite smådefekter med lacken (bla en dörr och framskärmen som var i behov av ny lack)
    men när man säljer en bil från 96 för 22 000kr med sommardäck och NYA vinterdäck, de var alltås hur många tusen kr under den BILLIGASTE 900a från 96, att man då ens ha mage och ringa oh berätta att jag fuskat med servie och saab har ändrat min mätarställning osv
    och sen säga att jag kan få 15 000kr så kan han hämta den om 3 timmar.

    de var alltså en ng900 SE med skinnklädsel fungerande AC
    hade allt utom dragkrok och taklucka, bara att de va lite som var hemmalackat på den och skulle behöva rättas till.

    sånt blir jag förbannad på när redan är VÄLDIGT billigt
    jag är inte omöjlig och tycker de är löjligt med folk där priset inte går att diskutera, har man varit och kollat på en bil (och kanske åkt långt)
    så tycker jag man kan ha rätt att pruta lite, jag "gav" bort min bil 2000kr billigare för trevlig köpare och snabb och lätt affär.

    men att ringa och pruta på priset, de är ju löjligt
    de är ju bilen man ska pruta på om de är nått fel
    inte att felet är att de är för dyrt, kan man väl ringa på en bil man har råd med isf.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  7. #27

    Re:

    Japp ......t.o.m. nu 7 år efter inlägg , så får jag skambud från denna "buggkung" . Vet vi mer idag om vem det är ?

    Mvh/

    Citat Ursprungligen postat av ljungström
    Som bilhandlare råkar jag ut för mååånga stollar som vill pruta hejdlöst. Rekordet var killen som bjöd 3000 kr (!) för en 945 -95 som jag hade ut på annons för 59000 kr. 45000 kr hade varit ett bud, att någon ens orkar med att skicka sånt trams som det här är patetiskt.

    Andra exempel:

    Volvo 245 -86, ute för 2900 kr, bud 800 kr
    Volvo 745 -87 ute för 11000 kr, bud 4000 kr
    Volvo 940 -92 ute för 19900 kr, bud 10000 kr
    Volvo 945 -91 ute för 15000 kr, bud 6000 kr

    Alla dessa skambud kom från samma kille, Tompa "buggkungen@hotmail.com", som verkar trakassera alla som annonserar ut billiga volvobilar. Konstigt nog verkar folk vilja pruta mer på billiga bilar än på dyrare, på de bilar som jag haft ut i över 80000 kr har det inte kommit några skräpmail alls. På min 945 -91 som först låg ut i 15000 kr med rasad koppling och i 17000 kr åtgärdad fick jag massor med skambud mellan 6000-12000 kr, trots att jag skrivit att priset var prutat och klart och att bilen var en av de billigaste i landet. "Sista-priset-kompis-mohammed" är ett kapitel för sig, sist ringde en från Örebro och frågade inte mindre än 8 ggr om jag inte kunde pruta på min bil. "Longt till jonkoping, måste aka buset."

    Något som förvånar mig är att ingen verkar intresserad av bilens skick , ingen frågar om service, besiktning, rost osv utan det är bara priset som gäller.

  8. #28
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    134

    Re: Skojare på blocket

    En kompis sålde en v70r. Då ringde det en snubbe och började tjafsa om att mätaren var skruvad för det var minsann hans gamla bil! Då var den dessutom manuell. Inte automat som den var nu! Självklart följt av en jätteprutning

    hahahahaha
    Saab 9-3SE nordic steg2-såld, Saab 9-3 aero-01-såld, Saab 900 T8 Special-såld
    Saab 9-3SE -98 Maptun steg3.

  9. #29
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    50

    Re: Skojare på blocket

    Själv brukar jag skriva i mina annonser något i stil med "Pris 40.000:- ej prut!, ska du pruta är utgångspriset 80.000, så kan du bjuda hälften och alla är nöjda!"
    www.jesperhammarstrand.se Om du vill se några av mina bilar jag haft genom åren o min nostalgisamling med 70 o 80-talsleksaker. :-)

  10. #30
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27

    Re: Skojare på blocket

    Som köpare hade jag liknande historia på 2 bilar för någon månad sen ..

    Ringde först på en VW Vento som skulle vara i fint skick och endast gått 14000 mil.
    Han glömde dock nämna ett hammarslag i bakluckan, ofantligt många amatörgjorda rostlagningar(såg ut som f**..), kopplingen som slirade/gungade vid dragläge, kylfläkten som aldrig startade/temperaturen som aldrig gick upp ordentligt, den otroligt höga tomgången(ca 2000rpm) och en hel del annat smått och gott.
    Det blev inget köp den gången.

    Några dagar senare skulle jag kolla på en VW Golf 3, hade pratat med säljaren och bilen skulle vara i "bra bruksskick".
    Bra bruksskick betyder tydligen ramsne, 65% rost, mosad baklucka, punktering på ett hjul och sönderriven interiör.

    Å andra sidan är jag inte ledsen över köpet av min 9-3 '99 där säljaren påpekade precis varenda brist det fanns och gav ett bra pris med både nya(eller iaf väldigt fräscha) S och V däck.

    Edit:

    Har faktiskt en som säljare också .. Skulle sälja min Audi S2 för ett år sen cirka.
    Det var nog 2-3 stycken som minsann kunde hämta den direkt om jag gick ner till 40-50tusen(utsatt för 70), "för dom bilarna var inte värda så mycket längre och det var mycket jobb på dom"
    Jag svarade självklart med "För det budet så eldar jag hellre upp bilen och sjunger en sång men tack för ditt samtal"

    Det var då med professionellt utförd omlackering och polering av allt förutom taket, interiör i väldigt bra skick(inte en reva eller fult märke i allt läder t.ex), dubbla uppsättningar 18" med bra däck(både märke och mönstring), otrimmad/skruvad och så vidare...
    Saab 9-3 2.0T SE '99

  11. #31
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    50

    Re: Skojare på blocket

    När det gäller billigare bilar så undviker jag att åka mer än i närområdet. Dyrare bilar och längre sträckor är jag optimist även om man blivit rejält lurad ibland.
    Själv brukar jag försöka beskriva bilen så detaljerat det går om en köpare ska åka en bit. Fast det känns ändå inte så kul - man kan ju ha missat något. Eller som den Aero jag sålde för några år sedan. Köparen (läser han tråden här så känner han nog igen sig :-) hade fyrtio mil hem, hade sett bilen innan, kom hit, körde iväg....och kom ca 4 mil innan motorn började knacka nå´t djävulskt. Ringde mig, kom tillbaka o kliade sig i huvudet. Bytte någon lyftare, lät fortfarande som ett rejält motorras. Efter ett tag de gav upp o åkte hem utan bil . Skickades sedan med transport (jo, han ville ändå ha den) till hans hemort. DET var VÄLDIGT pinsamt som säljare. Vill för övrigt minnas att det var ett tändstift som gav det missljudet.

    Finns för övrigt en nackdel med att beskriva en bil för bra...folk kan undra vad det är man döljer :-D
    www.jesperhammarstrand.se Om du vill se några av mina bilar jag haft genom åren o min nostalgisamling med 70 o 80-talsleksaker. :-)

  12. #32
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    541

    Re: Skojare på blocket

    Enda gången jag gjort en bra affär med en GM-bil på blocket var när jag köpte en kompis Vectra 2,0i -96a. Skrev precis som det var att den var oskattad och obesiktigad samt körförbud det stora felet var ngt med bromsarna som skulle bli hutlöst dyrt att åtgärda! Men motorn var en utbytes som gått 18000 mil samt kamrem var bytt,naturligtvis då! jag köpte den på avbetalning för 2500Kr 500kr i månaden var dealen!
    skrev anonnsen ungefär som jag återberättar den nu och satte ut den för 5000Kr hör och häpna då jag blev bjuden 18000kr för den och som jag fick i handen ren förtjänst på 15500Kr!!!
    Fd. Svart 9000 Aero -94:a, Maptun Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero kombi -00:a. Nordic Steg 3.
    Fd. Svart 9-5 Aero sedan -00 Manick Power.
    Nu: Svart 9-5 Aero kombi -00 Maptun Steg 1/E85. Än så länge...

Liknande ämnen

  1. Trim på blocket
    Av Fear43 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-04-23, 18:30
  2. T8 4500m på Blocket
    Av 9000cse95 i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 18:42
  3. blocket, suck
    Av ka_linkan i forum Tidsfördriv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-21, 23:08
  4. Trimmad 9-3ss på blocket.
    Av stockiis i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 22:24
  5. Hål i blocket? B204
    Av Sjn i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 23:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •