Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Sony Ericsson Walkman mobil i bilen?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    101

    Sony Ericsson Walkman mobil i bilen?

    Som så många andra så har jag funderingar angående nya Sony Ericsson mobiler med Mp3-spelare t ex W800/K750 och W550 om det går att koppla in till bilens org ljud system t ex AS3. Med hjälp av Sony Ericssons Handsfree set:

    http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc= ... &pid=10259

    och http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc= ... &pid=10303

    Behöver man nått annat än det? kanske lite kablar från SAAB?
    Finns det någon som har detta system? blir det bra? Svår att själv koppla in?
    Tacksam för alla svar...
    SAAB 9-3 Aero Coupé -02 Silver <----Såld
    "Lightspeed Performance by SAAB Aero"
    Beställt en ny SAAB 9-3 SC Vector 2.0t BioPower, Active+Pilotpaket 2011

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Nyköpingstrakten
    Inlägg
    438
    Det där ser intressant ut, men jag är ganska skeptisk. Exakt hur är den tänkt att kopplas in?

    Jag tycker den ser ut att vara samma sak som den här från Danmobility. (Bara ett exempel)
    http://www.danmobility.se/product.asp?c ... =303643866

    Den kopplas in mellan radions ISO kontakt och bilens ISO kontakt. Vid samtal så kopplas alltså stereon bort och telefon ljudet gåt ut till högtalarna.Det är väll inget fel med det så länge det gäller vanligt tal. Men musik? Och du kommer i vart fall inte kunna koppla in AS3 slutsteget den vägen, för den går ju på lågnivå från stereon, och inte genom ISO kontakten.

    Hur skulle den annars kunna kopplas in? Telefon ingången i AS3 stereon är ju mono, så det är nog ingen höjdare att koppla in musik den vägen. Det enda sättet som jag känner till att få ”line-in” på en vanlig AS3 stereo är genom cd-växlaren. Jag tror att några har lyckats med det.

    Kanske att det fungerar. Eftersom det är ett ”seriöst” företag, och inte någon liten tillbehörstillverkare, som lanserar produkten, så får man väll anta att den är utprovad så att den fungerar bra. Men som sagt var, jag är skeptiskt.

  3. #3
    Har för mig att den till w800i ska kopplas in vid anten kabeln, ska hittas som en radio station eller liknande.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    101
    Citat Ursprungligen postat av mr Magic
    Det där ser intressant ut, men jag är ganska skeptisk. Exakt hur är den tänkt att kopplas in?

    Jag tycker den ser ut att vara samma sak som den här från Danmobility. (Bara ett exempel)
    http://www.danmobility.se/product.asp?c ... =303643866

    Den kopplas in mellan radions ISO kontakt och bilens ISO kontakt. Vid samtal så kopplas alltså stereon bort och telefon ljudet gåt ut till högtalarna.Det är väll inget fel med det så länge det gäller vanligt tal. Men musik? Och du kommer i vart fall inte kunna koppla in AS3 slutsteget den vägen, för den går ju på lågnivå från stereon, och inte genom ISO kontakten.

    Hur skulle den annars kunna kopplas in? Telefon ingången i AS3 stereon är ju mono, så det är nog ingen höjdare att koppla in musik den vägen. Det enda sättet som jag känner till att få ”line-in” på en vanlig AS3 stereo är genom cd-växlaren. Jag tror att några har lyckats med det.

    Kanske att det fungerar. Eftersom det är ett ”seriöst” företag, och inte någon liten tillbehörstillverkare, som lanserar produkten, så får man väll anta att den är utprovad så att den fungerar bra. Men som sagt var, jag är skeptiskt.
    Det är ju det jag undrat, därför vill man ha lite info om det verkligen fung innan man köper det. Sony Ericssons produkter fungerar säkerligen men med SAAB org ljud system...?
    Sen har jag kollat lite kopplings schema till Advanced Handsfree enheten och där finns det förutom en kontakt med mono utgång även en stereo utgång för just musik som inte finns på andra handsfree enheter...och den kan väl knappast kopplat in på tele in på AS enhet....eller?
    SAAB 9-3 Aero Coupé -02 Silver <----Såld
    "Lightspeed Performance by SAAB Aero"
    Beställt en ny SAAB 9-3 SC Vector 2.0t BioPower, Active+Pilotpaket 2011

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    49
    Fundera också på detta men får ingen vettig information från Saab tyvärr. Hade det funka så hade det ju varit ett giviet köp.
    SAAB 9-3 SS Vector 2.0T
    www.utvecklingsingenjor.se

  6. #6
    Ringde Maxicom i staden för att reda ut detta. Finns tydligen en Y -splitter för detta så man får ut ljudet i stereo.

    Själv hade jag hörlure uttag i min 9-3 SS -05. Jag köpte ett headset o kopplade in så funkade allt perfekt. Gott med lite MP3 i bilen.

    /Email

Liknande ämnen

  1. Sony Walkman...
    Av DrBoost i forum Off Topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 14:25
  2. Köpa en ny mobil, Sony Ericsson
    Av Glader9991 i forum Off Topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-06-14, 23:04
  3. Sony Ericsson HCB-700!
    Av bridgeman i forum Off Topic
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-12, 16:59
  4. Sony Ericsson Xperia i 9-5 '07?
    Av mange69 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 09:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •