Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: motorproblem alt bensinproblem? 9k 2.3-90

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    25

    motorproblem alt bensinproblem? 9k 2.3-90

    var ute och åkte med bilen idag och plötsligt så bärjade den och hacka precis som när man har soppatorsk, bensinmätaren gick ner till botten och eftersom att jag vet att jag har bensin så kan det inte vara soppatorsk. i allafall så stannade den och ville inte gå igång så jag svor och skrek lite i allafall så lätt jag den stå i ca 20 min och plötslig så gick den igång och gick klanderfritt vad kan detta vara för fel? till saken hör att bensin mätaren började att fungera igen jag kollade om check engine lampan och den slocknade som den skulle även när bilen inte gick igång så att det skulle vara DI kassetten tror jag är uteslutet desutom så är den redan bytt
    nån som har haft samma problem? bilen är en 9k 2.3 från 1990
    En gång kopplade jag min gaspedal till bromsljusen. När jag trampar på gasen bromsar de bakom mig, och vips är jag väck.

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Inlägg
    151
    vatten i bensinen eller troligtvis soppapumpenhade liknande symtom när min bil stannade förra fredagen

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    25
    Citat Ursprungligen postat av mange75
    vatten i bensinen eller troligtvis soppapumpenhade liknande symtom när min bil stannade förra fredagen
    jo jag lyssnade på pumpen precis och den surrar när bilen är igång det som var lite konstigt var att när bensinmätaren inte funkade så gick inte bilen att få igång kan det höra ihop tro?
    En gång kopplade jag min gaspedal till bromsljusen. När jag trampar på gasen bromsar de bakom mig, och vips är jag väck.

Liknande ämnen

  1. Motorproblem 9-5 02
    Av Skapligt i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-11, 17:55
  2. Motorproblem
    Av matte82 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 17:44
  3. Motorproblem med en 9-3 -98
    Av Slender i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-28, 22:19
  4. Bensinproblem HJÄLP/ felet avhjälpt
    Av Olomar i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 16:46
  5. Motorproblem T8-T16
    Av Johan 99T8 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 00:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •