Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Växellådsöverföring 99-78 mod

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sarpsborg, Norge
    Inlägg
    497

    Växellådsöverföring 99-78 mod

    Har på denna gamla vxl låda en lite udda överförning. Ar detta något spesiellt?


  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    762
    Jag har en liten aning om att det kan vara varianten som har en tjock filtskiva mellan de metalliska delarna för att dämpa bla vibbrationer och den filten har rammlat bort på din.
    Om jag har för mig rätt är det den tidigaste modellen men jag är inte säker.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Västerås, Sverige
    Inlägg
    308
    Citat Ursprungligen postat av Qrille
    Jag har en liten aning om att det kan vara varianten som har en tjock filtskiva mellan de metalliska delarna för att dämpa bla vibbrationer och den filten har rammlat bort på din.

    Om jag har för mig rätt är det den tidigaste modellen men jag är inte säker.
    '


    Det finns en tidigare modell som är gjord endast av metalldelar, är som en led och håller givetvis bäst.... Satt på bilar upp till 1975 tror jag... Har i varje fall det på mina 71:or...

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    762
    Citat Ursprungligen postat av MrC
    Citat Ursprungligen postat av Qrille
    Jag har en liten aning om att det kan vara varianten som har en tjock filtskiva mellan de metalliska delarna för att dämpa bla vibbrationer och den filten har rammlat bort på din.

    Om jag har för mig rätt är det den tidigaste modellen men jag är inte säker.
    '


    Det finns en tidigare modell som är gjord endast av metalldelar, är som en led och håller givetvis bäst.... Satt på bilar upp till 1975 tror jag... Har i varje fall det på mina 71:or...
    Ja, det stämmer. Den är ju att föredra av orginalarna.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •