Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: den eviga frågan om motorolja

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    514

    den eviga frågan om motorolja

    vilken ska man välja? vad för kvalisort?

    jag håller ju på att bygga ihop en turbomotor som jag hoppas ska leverera runt 300 hästar... det känns vettigt att satsa på en bra motorolja redan från första start... när jag sätter ihop veven så behövs det lite olja till alla lager... men vad ska jag använda mig av?? här borde finnas folk som vet
    MVH
    Christoffer
    _________________________________
    SAAB - Se Andras Avundsjuka Blickar

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    1 110
    byts alla packningar skulle jag köra på helsyntet tex. mobil eller något annat kännt märke
    Dennis Mollberg
    Saab 96 -73 b202 turbo

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    514
    jo, det är tanken att dom ska göra iaf... finns ingen som är hel längre efter demontering av motor...

    vad är det för fördel med helsyntet jämför med någon annan??
    MVH
    Christoffer
    _________________________________
    SAAB - Se Andras Avundsjuka Blickar

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    538
    Är du medlem i denna trevliga klubb så kan du handla en fin olja som heter Mobil1 förmånligt!
    Annars är det säkert inget fel på Agrols Spectra eller Biltemas helsyntet-tycker att dessa ligger bra till i pris!
    Vissa lägger sig i brygga och spyr bara dom hör talas om biltema och andra oljor-ofta har dessa inte så stor koll på var oljorna kommer ifrån.
    Det är långt ifrån alla "oljefabrikat" som har egna raffinaderier!
    Samma personer skrattar oxå i regel åt biltemas 10årsgaranti verktyg-haha-vilken tönt!- jag köper ju "high end" verktyg från Teng-Tools/Kamasa-då biltemas verktyg inte duger-vill bara påminna om att det finns inte en fabrik i Asien som heter Biltemabesttools eller TengToolsultimateskruvmejsel/KamsaToolsmaddafuckingslåpåkäftenskiftnyckelind ustri.
    Observera jag försvarar ingen-jag vill bara att vi ska tänka lite längre.
    Mvh
    jag har kramat Lill-Babs...

  5. #5
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 573
    Citat Ursprungligen postat av andreas2251
    Är du medlem i denna trevliga klubb så kan du handla en fin olja som heter Mobil1 förmånligt!
    Annars är det säkert inget fel på Agrols Spectra eller Biltemas helsyntet-tycker att dessa ligger bra till i pris!
    Vissa lägger sig i brygga och spyr bara dom hör talas om biltema och andra oljor-ofta har dessa inte så stor koll på var oljorna kommer ifrån.
    Det är långt ifrån alla "oljefabrikat" som har egna raffinaderier!
    Samma personer skrattar oxå i regel åt biltemas 10årsgaranti verktyg-haha-vilken tönt!- jag köper ju "high end" verktyg från Teng-Tools/Kamasa-då biltemas verktyg inte duger-vill bara påminna om att det finns inte en fabrik i Asien som heter Biltemabesttools eller TengToolsultimateskruvmejsel/KamsaToolsmaddafuckingslåpåkäftenskiftnyckelind ustri.
    Observera jag försvarar ingen-jag vill bara att vi ska tänka lite längre.
    Mvh
    Så roligt det där, råkade ut för precis en sån person som påstod att alla Biltemas verktyg var rena skiten, varpå jag frågade honom varför då? Och hur många Biltemaverktyg har du dragit sönder? Det visade sig att personen i fråga aldrig hade ägt ett enda Biltemaverktyg, och knappt några verktyg alls. Däremot hade han "hört" att de var dåliga. Men som med allt annat, man får skilja pärlorna från svinen, jag har väldigt blandade märken på mina verktyg, har hittat mina favoriter på olika håll, och däribland en del grejer på Biltema som jag absolut inte vill vara utan nu, och jag är faktiskt imponerad av deras "10årsverktyg" hur pass bra grejer det är för ett jäkligt bra pris.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    514
    det bidde castrol 5w-50 helsyntetisk.. vi får tro att det duger

    vad står dom olika beteckningarna för egentligen?? jag vet bara att över 40 så är det bra
    MVH
    Christoffer
    _________________________________
    SAAB - Se Andras Avundsjuka Blickar

Liknande ämnen

  1. (Eviga frågan) 9000 2,3t -97 går bara på grundtryck! tipps
    Av Karl_82 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-02, 18:32
  2. Den eviga frågan... Sportchassi eller ej!
    Av zalsson i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-06-05, 07:34
  3. Eviga frågan kamaxlar
    Av hammarslag i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 14:54
  4. Eviga frågan: skadligt slitage vid trim eller inte?
    Av Iceman i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-02, 15:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •