Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: service:ar

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    13

    service:ar

    jag har en 9-3 185hp -01 med 5000mil på mätarn, hur viktigt är det med stämplad servicebok om jag ska sälja bilen om ca 3 år den har då gått ca 15000mil?
    Alla mina tidigare bilar (13st) har gått runt 30.000 till 60.000 mil vid försäljning så boken har inte spelat någon större roll.
    Det skall tilläggas att all service jag tidigare har utfört själv finns noga dokumenterad i mina körjournaler som jag för av skattetekniska skäl.
    9-3 SE 185hk, acc + taklucka, kamkedjeras vid 4000mil, ny motor, chips på lördagar.

  2. #2
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178
    Många verkat tro att servicar endast är till för att förhöjja marknadsvärdet vid försäljning.

    Men de är faktiskt till för att du skall ha en driftsäker och hållbar bil så länge som möjligt.
    Och om du kör som du säger 30 000mil så borde du vara mån om din bil om den skall gå så klanderfritt som möjligt.

    För att svara på din fråga så spelar det även roll vid försäljning.

    Mvh
    Rickard

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    13

    service

    Ok!
    Jag ska tillägga att all service på mina bilar utförs helt enligt serviceboken och är det något ifråga som jag ej skulle klara ut (har bara hänt två gånger) så har kompisen en bilverkstad och brukar komma med bra tips.
    9-3 SE 185hk, acc + taklucka, kamkedjeras vid 4000mil, ny motor, chips på lördagar.

Liknande ämnen

  1. Service + ss?
    Av EmilSS i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 21:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •