Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Visst ska SID indikera på låg spolarvätskanivå ?

  1. #1
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 997

    Visst ska SID indikera på låg spolarvätskanivå ?

    Min gör det inte, kan det ha något att göra med att förra ägaren inte "gifte in" SIDen med tech2 när han bytte den ?


    Markus

  2. #2
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 952
    Min plingade till ang. låg spolarvätskenivå idag på väg hem från jobbet...blir lika rädd varje gång!! Man undrar ju vad det nu är frågan om.

  3. #3
    Min plingar för allt "Bromsljus ur fuktion" pga 9-3 lucka på en 900 NG
    den plingar för "framljus ur funktion" och "spolarvätska låg" och "fyll på kylvätska"

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 835
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Min plingade till ang. låg spolarvätskenivå idag på väg hem från jobbet...blir lika rädd varje gång!! Man undrar ju vad det nu är frågan om.
    MIn gjorde det idag på väg TILL jobbet.

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    749
    Min plingade och då stod det "växla upp"... Lite halvskumt faktiskt! Men jag var rebellisk och växlade ner istället. *Fniss*

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    173
    Citat Ursprungligen postat av 900R
    Min plingade och då stod det "växla upp"... Lite halvskumt faktiskt! Men jag var rebellisk och växlade ner istället. *Fniss*
    Hehe, har bara sett min säga växla ned.
    Växla upp finns nog inte på min

    ng900T SE -95 med sensonic
    Saab 900 SE Turbo -95
    Saab 9000 T16 -85
    Saab 9-5 Aero -00

  7. #7
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 997
    Ber om ursäkt för denna tråd, min plingade till 1 timme efter jag skrev den, Dock inte för än det var totalt slut på vätska

    MARKUS

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Stockholm, Norrort.
    Inlägg
    1 627
    Citat Ursprungligen postat av negative
    Ber om ursäkt för denna tråd, min plingade till 1 timme efter jag skrev den, Dock inte för än det var totalt slut på vätska

    Min plingade igår.
    Fyllde på en dunk på 4l och då blev det fullt.

    Tanken är på tot 6l och den ska plinga när det är 1l kvar i tanken.
    Så inte vet jag hur nogrann den där mätningen är, verkar vara olika från bil till bil
    Mvh Timmy

  9. #9
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 319
    Min gjorde det igår när jag som mest och best sladdade omkring i snön Iofs en SS men den gör det även på 9-5:an och og9-3:an. Vet ej på NG900:an, men men, den ska göra det i alla fall
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  10. #10
    Appropå plingade,, kan man inte få tyst på handbromsvarningen.
    Varje gång man gör handbromsvändningar så plingar det ..
    hmm låter iofs som dagens I-landsproblem

    Mvh

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    549
    Man kan väl få bort plingljudet med hjälp av en Tech 2 har jag för mej att jag läst tidigare. Ja min plingar för mkt den oxå. Just nu så plingar den varje gång jag startar bilen just för att srs lampan lyser i den. Den plingar även för saker som låg spolarvätskenivå samt handbroms å låg kylvätskenivå å lite annat. Men ett smart sätt å slippa höra plinget vid handbromsanvändandet är att ha hög volym på stereon hehe.

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 117
    Jag har lärt mig ignorera "låg spolarnivå". Min är ständigt slut, fyller jag på så är den slut på ett nafs. Tror jag är spolarvätskemissbrukare

    mvh

  13. #13
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 662
    Byt spridare så har man en ursäkt att skicka ut den
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Redbull
    Jag har lärt mig ignorera "låg spolarnivå". Min är ständigt slut, fyller jag på så är den slut på ett nafs. Tror jag är spolarvätskemissbrukare

    mvh
    Spricka i tanken har jag haft 3 ggr på mina bilar

  15. #15
    Steg 2 tacts avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    2 658
    Citat Ursprungligen postat av Redbull
    Jag har lärt mig ignorera "låg spolarnivå". Min är ständigt slut, fyller jag på så är den slut på ett nafs. Tror jag är spolarvätskemissbrukare

    mvh
    du ska ge fan i att dricka den..

  16. #16
    Jag har hört att det ska finnas behandlingshem för den typen av missbruk också! ;-)
    Grass is greener...

  17. #17
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 117
    Sicken tur för mig!

    mvh

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-25, 21:46
  2. Ett bra köp? (A50 -98 med visst reparationsbehov)
    Av Andreas O i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-27, 22:45
  3. Min bil är visst en rökmaskin :(
    Av Dirq i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 00:52

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •