Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 9000motor i förgasarvagn

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    20

    9000motor i förgasarvagn

    Hej
    Är det någon som har lite tips hurman går till väga.
    Jag ska flytta över en 9000 turbo motor till en förgasarbil , planen är att det ska bli ett riktigt busbygge ingen inredning och bara el till motorn .
    *Jag undrar hur mycket av elsystemet jag behöver flytta över?
    *Bör man sattsa på ett eftermarknadsprut?
    *Går det överhuvetaget att plocka över alla boxar mm eller måste man vara proffersor i bilel?
    *Vilken typ av 9000 turbo motor bör man sattsa på?

    Jag är gruvligt tacksam för alla tips jag kan få MvH Alex

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    519
    självklart behöver du inte vara professor i bilel, dock lite kunnig... när du plockar ur motorn, kolla vart alla trådar och sladdar går till, oftast finns det hur mycket onödigt som helst då dom har en "standard"kabelstam som dom slänger i alla bilar, men där många tåtar kanske aldrig används....
    som sagt, kolla över när du river motorn vad som behövs för att få motorn att starta och gå som den ska... sen är ju resten skit samma...

    jag tänkte köra på ett megasquirt-sprut... ett system som är bra (har jag hört ) och som dessutom passar min budget alldeles utmärkt... orka slänga ut flera 1000 på ett eftermarknadssprut när man kan bygga och mappa sitt eget ... mer utmaning så...

    lite nyfiken på vad du hade tänkt dig annars... vad är det för bil vi pratar om??
    MVH
    Christoffer
    _________________________________
    SAAB - Se Andras Avundsjuka Blickar

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    20

    vagnen

    Tjena tackar så mycket för tipsen

    En 99:a från 79 är planen och bakhjulsdrift om allt går som det ska. Vi ska dokumentera nogrant så alla saab vänner får skratta eller applådera åt vansinnet.

Liknande ämnen

  1. Koppla in insprut i förgasarvagn
    Av Saabex i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-26, 13:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •