Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bagagelucklås

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    976

    Bagagelucklås

    Tja.

    Jag har ett litet problem med min saab 9000 -96
    Jag kan nämligen inte öppna bagaget på knappen i förardörren, dock går det fint att öppna både med nyckel och larmdosa. Så min fundering är, är det någon som har några teorier ang. vad som kan vara fel?
    Har testat det enkla att byta knapp.

    Konstiga var att innan det slutade fungera så gick det att öppna lite på random. Ibland funkade det, ibland inte. Nu stendött

    Teorier?

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Tar 5min att skruva isär om det är nåt som hänt vid kontakten.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    976
    Hej.

    Vart menar du att jag ska skruva isär?

    Jag vet ju inte riktigt vart felet sitter. Jag hade ner inredningen i bagageluckan härmodagen när jag skulle byta reflexramp, men kunde inte se nåt som va fel. Testade rycka och slita i de kontakter som fanns men det gav då ingen framgång.

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    555
    Prova å kolla upp om det e spänning hela vägen på kabeln. Den kan ha kommit i kläm när du höll på lr så kanske den har varit dålig en längre tid efter å ha legat å skavt mot något. En tanke bara d går ju alltid å mäta upp.

    Mvh Robin.

  5. #5
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 158
    Medlem#
    2555
    Citat Ursprungligen postat av toxic
    Hej.

    Vart menar du att jag ska skruva isär?

    Jag vet ju inte riktigt vart felet sitter. Jag hade ner inredningen i bagageluckan härmodagen när jag skulle byta reflexramp, men kunde inte se nåt som va fel. Testade rycka och slita i de kontakter som fanns men det gav då ingen framgång.
    Dörren, till kontakten.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    976
    Okay tackar. Ska testa mäta upp lite. Jag kanske var lite otydlig, men felet uppstod inte i samband med att jag bytte reflexrampen utan har funnits där sedan ett bra tag tillbaka. Ska provmäta lite sen

    Mvh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •