Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Byta till aero lamell?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Lenhovda
    Inlägg
    54

    Byta till aero lamell?

    Dags att byta lameller pga av att de slirar så mycket att det inte går att köra, fick bogseras sista biten.

    Har funderat lite på carbon lameller från Sp men vad jag har förstått av dem som har provat inte ska vara några höjdare?

    Så nu till frågan är Aero lameller bättre och passar de utan några modifikationer, eller vilka ska man ha som "håller"?
    Bilen är en 9000 2,3T cse -96 med Nordic Uhr steg 3.

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 134
    Medlem#
    2555
    Välkommen.

    Standardlamell som du redan har, men en 600nm tryckplatta är min rekommendation.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-20, 10:11
  2. Koppling har börjat slira, räcker det med att byta lamell?
    Av AndreasOstman i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 14:11
  3. Problem med växellåda efter byta lamell.
    Av Cabmange i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 04:16
  4. FAQ - byta koppling/lamell på en 9000
    Av csan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 17:06
  5. Hur lång tid tar det att byta lamell,tryckplatta........9000
    Av tobbe f i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-05-18, 18:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •