Har en saab ng900... lite sugen på att pigga upp den... men jag undrar vad som krävs för att få ,stabila, 300 HK?
Större spridare, tryckrör, extraktorgrenrör, IC m.m ???
Vill att allting ska hålla måttet.. helst lite överdimensionerat
Har en saab ng900... lite sugen på att pigga upp den... men jag undrar vad som krävs för att få ,stabila, 300 HK?
Större spridare, tryckrör, extraktorgrenrör, IC m.m ???
Vill att allting ska hålla måttet.. helst lite överdimensionerat
Saab ng900 2,0T Talladega (Orginal)
räcker väll med större spridare å annan ic. å ett chip är ju alldrig fel heller om det ska hålla
Orginal turbon klarar inte av 300 hkUrsprungligen postat av kallenorr
Vad sitter det i en sån där... T25?
/jn
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Verision 1:
Originalspridare + ökat bränsletryck.
TD04 15T med 6# ans avgashus från 9000aero
ALU Intercooler..
Verision 2:
Gröna spridare
Garret T25/28BB.
ALU Intercooler..
Klart...
Med vers 1 ligger du då nära 300+gränsen.
Mev 2:an så har du kapacitet till iallfall 330hp. Sen säger turbon snart stopp.
Imorgon skall en 9000 Aero med Röda spridare och Originalturbo fast med ALU IC bromsas / mappas och då får vi se hur stabila 300++-- det blir..
Mvh
Extraktor behövs inte, men just större IC och tillräckligt med bränsle är ju A och O för att få STABILA hästar. Gröna spridare (-96 kan vara på sin plats, även om "röda" med höjt tryck kan räcka. En 15T#6 är en lagom snurra.
Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.
Härmapa.Ursprungligen postat av Grandmaster-T
Om man kan få tag på en turbo från 9-5 aero... den borde väl räcka?
Vad heter den turbon?
Saab ng900 2,0T Talladega (Orginal)
Den heter TD04 5# med mindre avgashus än 9000aero,, dvs en 5#..Ursprungligen postat av LimpizII
9000 har en 6#.
Klarar också 300hp..
Dock klarar 6# :an mer effekt/ längre bättre och behöver stressas mindre
Vad ligger TD04 15T med 6# ans avgashus från 9000aero i för pris?
Saab ng900 2,0T Talladega (Orginal)
Förresten vad skulle ni rekomendera för IC?
Saab ng900 2,0T Talladega (Orginal)
Den varianten är i våra Saab-kretsar mycket attraktiv - ja även i vissa japs-kretsar, så det kan bli svårt att hitta en.Ursprungligen postat av LimpizII
/jn
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Ursprungligen postat av cedete
Jag har en ,, dock saknas Wastgaten på den..Men det går ju att lösa..
Robert@ du har fått PM...
Saab ng900 2,0T Talladega (Orginal)
Borde man inte ha 3" hela vägen för att klara det?
En annan sak räcker luftfiltret/burken till för 300hk?
Saab ng900 2,0T Talladega (Orginal)
[quote=Robert@]Härmapa. [/quote:1zp3tlo6]Ursprungligen postat av "Grandmaster-T":1zp3tlo6
F-n, det går ju undan så ibland i vissa trådar. Jag måste blii mer på hugget. hehe
Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.
Ja, det räcker om man vill. Finns både för- och nackdelar med att byta till sportfilter...Ursprungligen postat av LimpizII
Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.
Nej,,men dock 3" framrör plus racekat..Resten kan vara 2.5"Ursprungligen postat av LimpizII
Mvh
Som GT säger så räcker det som det är..Ursprungligen postat av Grandmaster-T
Det allra bästa är att flytta luftfiltret från motorrummet ner till typ bakom Dimljuset..
Och en anordning för att hindra vattnet från att dränka filtret..
Mvh
Speedparts ic är väl bland de billigaste om du inte kan bygga en egen då...Ursprungligen postat av LimpizII
www.speedparts.se
Vet inte vad nordic uhr har för intercooler då det inte finns någon bild eller mått, men de verkar ha ett ganska fint överpris på den..
f.d. saabare