Sidan 2 av 8 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 143

Ämne: Vad behövs för att få stabila 300 HK?

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    18
    Märks att man pratar med rätt folk

    Vart köper man gröna spridare.. Speedparts... Nordic Uhr?

    Pris?
    Saab ng900 2,0T Talladega (Orginal)

  2. #22
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 078
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av stefffe
    Citat Ursprungligen postat av LimpizII
    Förresten vad skulle ni rekomendera för IC?
    Speedparts ic är väl bland de billigaste om du inte kan bygga en egen då...

    www.speedparts.se

    Vet inte vad nordic uhr har för intercooler då det inte finns någon bild eller mått, men de verkar ha ett ganska fint överpris på den..
    Nordic:s IC kostar ca 8900:- ink moms tror jag.. Med rör o siliconslang osv kostar det ca 10.000:-

    Överpris..?? Tycker jag inte..
    Vi använder oss av de bästa delarna,,då kostar det mer.. Thats the fact..
    Bara elementet vi använder oss av ligger på 4000:-

    Funkar bra också,, min IC tex ska inte ens räcka till att kyla för 300hp enligt många,,den är nog den minste i klubben utan att överdriva,,,och som vi alla vet så funkar det ju hyffsat..

    Många säljer IC:s jättebilligt,, endel fungerar sådär endel fungerar mycket dåligt...
    Men överlag så duger de flesta..

    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  3. #23
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 078
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av LimpizII
    Märks att man pratar med rätt folk

    Vart köper man gröna spridare.. Speedparts... Nordic Uhr?

    Pris?
    Finns lite över allt,,även hos Nordic,, men förbered dig på att betela mellan 3-4000:-,,,men finns säkerligen att få tag i för 1500:-



    Mvh
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  4. #24
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Gnällbältet
    Inlägg
    1 061
    Nordic:s IC kostar ca 8900:- ink moms tror jag.. Med rör o siliconslang osv kostar det ca 10.000:-

    Överpris..?? Tycker jag inte..
    Vi använder oss av de bästa delarna,,då kostar det mer.. Thats the fact..
    Bara elementet vi använder oss av ligger på 4000:-

    Funkar bra också,, min IC tex ska inte ens räcka till att kyla för 300hp enligt många,,den är nog den minste i klubben utan att överdriva,,,och som vi alla vet så funkar det ju hyffsat..

    Många säljer IC:s jättebilligt,, endel fungerar sådär endel fungerar mycket dåligt...
    Men överlag så duger de flesta..

    Mvh
    Med andra ord är eran intercooler bättre än t ex maptuns och speedparts(kanske är likadana?). Eftersom ni inte tar ut överpris så är den dyrare pga bättre kvalitet/prestanda?
    f.d. saabare

  5. #25
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 078
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av stefffe
    Nordic:s IC kostar ca 8900:- ink moms tror jag.. Med rör o siliconslang osv kostar det ca 10.000:-

    Överpris..?? Tycker jag inte..
    Vi använder oss av de bästa delarna,,då kostar det mer.. Thats the fact..
    Bara elementet vi använder oss av ligger på 4000:-

    Funkar bra också,, min IC tex ska inte ens räcka till att kyla för 300hp enligt många,,den är nog den minste i klubben utan att överdriva,,,och som vi alla vet så funkar det ju hyffsat..

    Många säljer IC:s jättebilligt,, endel fungerar sådär endel fungerar mycket dåligt...
    Men överlag så duger de flesta..

    Mvh
    Med andra ord är eran intercooler bättre än t ex maptuns och speedparts(kanske är likadana?). Eftersom ni inte tar ut överpris så är den dyrare pga bättre kvalitet/prestanda?
    Antagligen.. Men jag säger inte det,, dom kanske har bättre deal på Svetsare..Där tjänar man in mycket av priset då ALU svetsare tar mycket betalt för sina kunskaper..

    Vet inte vad dom använder sig av för element..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  6. #26
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 519
    Citat Ursprungligen postat av LimpizII
    Borde man inte ha 3" hela vägen för att klara det?

    En annan sak räcker luftfiltret/burken till för 300hk?
    3" Med racekat ska du ha! Burken kan du modda med en större tratt samt insatsfilter.

    Mvh
    Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  7. #27
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Citat Ursprungligen postat av LimpizII
    Märks att man pratar med rätt folk

    Vart köper man gröna spridare.. Speedparts... Nordic Uhr?

    Pris?
    Finns lite över allt,,även hos Nordic,, men förbered dig på att betela mellan 3-4000:-,,,men finns säkerligen att få tag i för 1500:-



    Mvh

    Nya gröna... Billigast i trimträsket?

    http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.as ... arke=volvo


    M.v.h.
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  8. #28
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 337
    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    Nya gröna... Billigast i trimträsket?

    http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.as ... arke=volvo
    Kanske kan man hoppas på ett ordentligt priskrig?

    Finns det några andra alternativ annars, säg mellan 320-350 hk..?

    EDIT: Nu blev det kanske off-topic men säg VÄLDIGT stabila 300 hk då?

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  9. #29
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 078
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    Nya gröna... Billigast i trimträsket?

    http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.as ... arke=volvo
    Kanske kan man hoppas på ett ordentligt priskrig?

    Finns det några andra alternativ annars, säg mellan 320-350 hk..?

    EDIT: Nu blev det kanske off-topic men säg VÄLDIGT stabila 300 hk då?

    /jn
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  10. #30
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 078
    Medlem#
    3409
    [quote=Jompa X40 Nordic][quote="Robert@":1mbgghs5][quote=LimpizII]Märks att man pratar med rätt folk

    Vart köper man gröna spridare.. Speedparts... Nordic Uhr?

    Pris?[/quote]

    Finns lite över allt,,även hos Nordic,, men förbered dig på att betela mellan 3-4000:-,,,men finns säkerligen att få tag i för 1500:-



    Mvh[/quote]


    Nya gröna... Billigast i trimträsket?

    [url="http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.asp?nyhetnr=53&marke=volvo"]http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.as ... arke=volvo[/url]


    M.v.h.[/quote:1mbgghs5]

    Ja d var billiga.. Beställde nyss från Bocsh,,låg på runt 700:- / st
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  11. #31
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Finns det några andra alternativ annars, säg mellan 320-350 hk..?
    Visst, på med en annan BTR och se glad ut...


    M.v.h.
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  12. #32
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 337
    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Finns det några andra alternativ annars, säg mellan 320-350 hk..?
    Visst, på med en annan BTR och se glad ut...


    M.v.h.
    "Glömde" den varianten, men det är m.a.o. 968-or som rular i dessa regioner (300 med ett plustecken).

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  13. #33
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    961
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Finns det några andra alternativ annars, säg mellan 320-350 hk..?
    Visst, på med en annan BTR och se glad ut...


    M.v.h.
    "Glömde" den varianten, men det är m.a.o. 968-or som rular i dessa regioner (300 med ett plustecken).

    /jn


    Det beror på hur mycket ork man vill ha kvar när spikregleringen kickar in...
    Jag fegar hellre... (...eller... Det vete fan om jag gör det... Mina 700cc ligger på 95% dc nu...)

    M.v.h.
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  14. #34
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Falun
    Inlägg
    3 528
    [quote=Jompa X40 Nordic][quote="Robert@":k2omhah4][quote=LimpizII]Märks att man pratar med rätt folk

    Vart köper man gröna spridare.. Speedparts... Nordic Uhr?

    Pris?[/quote]

    Finns lite över allt,,även hos Nordic,, men förbered dig på att betela mellan 3-4000:-,,,men finns säkerligen att få tag i för 1500:-



    Mvh[/quote]


    Nya gröna... Billigast i trimträsket?

    [url="http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.asp?nyhetnr=53&marke=volvo"]http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.as ... arke=volvo[/url]


    M.v.h.[/quote:k2omhah4]

    Vet ingenting om chipcenter, så detta är ingen beskyllning. Men den som känner ngn på Volvo med ovanligt stora fickor kan ju säkert sälja en massa billiga grönisar till priser som ingen seriös firma kan konkurrera med i sin firma, och ändå tjäna en bra hacka.......
    Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.

  15. #35
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 078
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Finns det några andra alternativ annars, säg mellan 320-350 hk..?
    Visst, på med en annan BTR och se glad ut...


    M.v.h.
    "Glömde" den varianten, men det är m.a.o. 968-or som rular i dessa regioner (300 med ett plustecken).

    /jn
    Ja.. Ska som sagt köra en 300hp imorrn,,får se resultatet..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  16. #36
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 078
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Finns det några andra alternativ annars, säg mellan 320-350 hk..?
    Visst, på med en annan BTR och se glad ut...


    M.v.h.

    Ja,, men det är vid 3.8bar som dom ger 465cc,, vid 3bar ca 410 tror jag ..
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  17. #37
    Helt original
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    08
    Inlägg
    961
    [quote=Robert@]
    Citat Ursprungligen postat av "Jompa X40 Nordic":1qv5caob
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Finns det några andra alternativ annars, säg mellan 320-350 hk..?
    Visst, på med en annan BTR och se glad ut...


    M.v.h.

    Ja,, men det är vid 3.8bar som dom ger 465cc,, vid 3bar ca 410 tror jag ..[/quote:1qv5caob]


    Jo, men man kan köra ännu lite högre tryck om man vill det. :-)
    Snygg spridarbild blir en bonus...

    Lycka till i morgon.


    // J
    Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.

  18. #38
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 078
    Medlem#
    3409
    [quote=Jompa X40 Nordic][quote="Robert@":1e59wg5f]
    Citat Ursprungligen postat av "Jompa X40 Nordic":1e59wg5f
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Finns det några andra alternativ annars, säg mellan 320-350 hk..?
    Visst, på med en annan BTR och se glad ut...


    M.v.h.

    Ja,, men det är vid 3.8bar som dom ger 465cc,, vid 3bar ca 410 tror jag ..[/quote:1e59wg5f]


    Jo, men man kan köra ännu lite högre tryck om man vill det. :-)
    Snygg spridarbild blir en bonus...

    Lycka till i morgon.


    // J[/quote:1e59wg5f]

    Ja precis,, kör helst med så högt tryck som möjligt..

    Tack. >Får väl uppdat sen,,om resultatet blir som dte är tänkt.
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  19. #39
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    18
    Behöver man byta sin BTR eller funkar orginal?

    En annan tanke... Kopplingen...
    Någonting säger mig att 300 hk på en orginal koppling ala Ng900 185 hk inte kommer att hålla speciellt länge!?

    Blir det viggen koppling efter ett par race då ?

    Elle sinter, Carbon lameller... för övrigt vilken utav dessa 3 kopplingar är att föredra?
    Saab ng900 2,0T Talladega (Orginal)

  20. #40
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 078
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av LimpizII
    Behöver man byta sin BTR eller funkar orginal?

    En annan tanke... Kopplingen...
    Någonting säger mig att 300 hk på en orginal koppling ala Ng900 185 hk inte kommer att hålla speciellt länge!?

    Blir det viggen koppling efter ett par race då ?

    Elle sinter, Carbon lameller... för övrigt vilken utav dessa 3 kopplingar är att föredra? *Mycket på en o samma gång*
    BTR:n modifieras till rätt tryck,,då slipper du lägga en 1000:ing på den biten

    Kopplingen ja,,det bör räcka med en Viggen.. Passa direkt på,, dock kan det strula med vajern ifall du har det..
    Då får man i värsta fall konvertera till hydralik..

    Sintern går iof också,,men blir lite svårkörd,,enligt endel.

    Viggen kopplingen räcker långt,, bara att göra en snälla effektkurva..

    Mvh Rob,.
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

Liknande ämnen

  1. Däck till 19" som är stabila?
    Av kIM0h i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-07-30, 00:38
  2. Ny chassisats behövs fort, 9-3og, hjälps behövs
    Av Haziza i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 17:21
  3. När behövs BTR?
    Av Robban_GBG20 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 09:48
  4. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-02-04, 15:26
  5. Vad behövs för att få 400 HK!?
    Av LimpizII i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-10-01, 20:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •