Märks att man pratar med rätt folk
Vart köper man gröna spridare.. Speedparts... Nordic Uhr?
Pris?
Märks att man pratar med rätt folk
Vart köper man gröna spridare.. Speedparts... Nordic Uhr?
Pris?
Saab ng900 2,0T Talladega (Orginal)
Nordic:s IC kostar ca 8900:- ink moms tror jag.. Med rör o siliconslang osv kostar det ca 10.000:-Ursprungligen postat av stefffe
Överpris..?? Tycker jag inte..
Vi använder oss av de bästa delarna,,då kostar det mer.. Thats the fact..
Bara elementet vi använder oss av ligger på 4000:-
Funkar bra också,, min IC tex ska inte ens räcka till att kyla för 300hp enligt många,,den är nog den minste i klubben utan att överdriva,,,och som vi alla vet så funkar det ju hyffsat..
Många säljer IC:s jättebilligt,, endel fungerar sådär endel fungerar mycket dåligt...
Men överlag så duger de flesta..
Mvh
Finns lite över allt,,även hos Nordic,, men förbered dig på att betela mellan 3-4000:-,,,men finns säkerligen att få tag i för 1500:-Ursprungligen postat av LimpizII
Mvh
Med andra ord är eran intercooler bättre än t ex maptuns och speedparts(kanske är likadana?). Eftersom ni inte tar ut överpris så är den dyrare pga bättre kvalitet/prestanda?Nordic:s IC kostar ca 8900:- ink moms tror jag.. Med rör o siliconslang osv kostar det ca 10.000:-
Överpris..?? Tycker jag inte..
Vi använder oss av de bästa delarna,,då kostar det mer.. Thats the fact..
Bara elementet vi använder oss av ligger på 4000:-
Funkar bra också,, min IC tex ska inte ens räcka till att kyla för 300hp enligt många,,den är nog den minste i klubben utan att överdriva,,,och som vi alla vet så funkar det ju hyffsat..
Många säljer IC:s jättebilligt,, endel fungerar sådär endel fungerar mycket dåligt...
Men överlag så duger de flesta..
Mvh
f.d. saabare
Antagligen.. Men jag säger inte det,, dom kanske har bättre deal på Svetsare..Där tjänar man in mycket av priset då ALU svetsare tar mycket betalt för sina kunskaper..Ursprungligen postat av stefffe
Vet inte vad dom använder sig av för element..
3" Med racekat ska du ha! Burken kan du modda med en större tratt samt insatsfilter.Ursprungligen postat av LimpizII
Mvh
Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Ursprungligen postat av Robert@
Nya gröna... Billigast i trimträsket?
http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.as ... arke=volvo
M.v.h.
Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.
Kanske kan man hoppas på ett ordentligt priskrig?Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
Finns det några andra alternativ annars, säg mellan 320-350 hk..?
EDIT: Nu blev det kanske off-topic men säg VÄLDIGT stabila 300 hk då?
/jn
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Ursprungligen postat av cedete
[quote=Jompa X40 Nordic][quote="Robert@":1mbgghs5][quote=LimpizII]Märks att man pratar med rätt folk
Vart köper man gröna spridare.. Speedparts... Nordic Uhr?
Pris?[/quote]
Finns lite över allt,,även hos Nordic,, men förbered dig på att betela mellan 3-4000:-,,,men finns säkerligen att få tag i för 1500:-
Mvh[/quote]
Nya gröna... Billigast i trimträsket?
[url="http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.asp?nyhetnr=53&marke=volvo"]http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.as ... arke=volvo[/url]
M.v.h.[/quote:1mbgghs5]
Ja d var billiga.. Beställde nyss från Bocsh,,låg på runt 700:- / st
Visst, på med en annan BTR och se glad ut...Ursprungligen postat av cedete
M.v.h.
Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.
"Glömde" den varianten, men det är m.a.o. 968-or som rular i dessa regioner (300 med ett plustecken).Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
/jn
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Ursprungligen postat av cedete
Det beror på hur mycket ork man vill ha kvar när spikregleringen kickar in...
Jag fegar hellre... (...eller... Det vete fan om jag gör det... Mina 700cc ligger på 95% dc nu...)
M.v.h.
Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.
[quote=Jompa X40 Nordic][quote="Robert@":k2omhah4][quote=LimpizII]Märks att man pratar med rätt folk
Vart köper man gröna spridare.. Speedparts... Nordic Uhr?
Pris?[/quote]
Finns lite över allt,,även hos Nordic,, men förbered dig på att betela mellan 3-4000:-,,,men finns säkerligen att få tag i för 1500:-
Mvh[/quote]
Nya gröna... Billigast i trimträsket?
[url="http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.asp?nyhetnr=53&marke=volvo"]http://www.chipcenter.cc/nyheter_hel.as ... arke=volvo[/url]
M.v.h.[/quote:k2omhah4]
Vet ingenting om chipcenter, så detta är ingen beskyllning. Men den som känner ngn på Volvo med ovanligt stora fickor kan ju säkert sälja en massa billiga grönisar till priser som ingen seriös firma kan konkurrera med i sin firma, och ändå tjäna en bra hacka.......
Har valt att vara begränsat delaktig här på STCS forum, då alla paragrafer inte faller mig helt i smaken. Kanske skriver jag mer under min projekttråd.
Ja.. Ska som sagt köra en 300hp imorrn,,får se resultatet..Ursprungligen postat av cedete
Ursprungligen postat av Jompa X40 Nordic
Ja,, men det är vid 3.8bar som dom ger 465cc,, vid 3bar ca 410 tror jag ..
[quote=Robert@]Ursprungligen postat av "Jompa X40 Nordic":1qv5caob
Ja,, men det är vid 3.8bar som dom ger 465cc,, vid 3bar ca 410 tror jag ..[/quote:1qv5caob]
Jo, men man kan köra ännu lite högre tryck om man vill det. :-)
Snygg spridarbild blir en bonus...
Lycka till i morgon.
// J
Numera inte ordförande i X40 Nordic längre och har heller ingen koppling till klubbens styrelse, därav används inte denna profil längre.
[quote=Jompa X40 Nordic][quote="Robert@":1e59wg5f]Ursprungligen postat av "Jompa X40 Nordic":1e59wg5f
Ja,, men det är vid 3.8bar som dom ger 465cc,, vid 3bar ca 410 tror jag ..[/quote:1e59wg5f]
Jo, men man kan köra ännu lite högre tryck om man vill det. :-)
Snygg spridarbild blir en bonus...
Lycka till i morgon.
// J[/quote:1e59wg5f]
Ja precis,, kör helst med så högt tryck som möjligt..
Tack. >Får väl uppdat sen,,om resultatet blir som dte är tänkt.
Behöver man byta sin BTR eller funkar orginal?
En annan tanke... Kopplingen...
Någonting säger mig att 300 hk på en orginal koppling ala Ng900 185 hk inte kommer att hålla speciellt länge!?
Blir det viggen koppling efter ett par race då ?
Elle sinter, Carbon lameller... för övrigt vilken utav dessa 3 kopplingar är att föredra?
Saab ng900 2,0T Talladega (Orginal)
BTR:n modifieras till rätt tryck,,då slipper du lägga en 1000:ing på den bitenUrsprungligen postat av LimpizII
Kopplingen ja,,det bör räcka med en Viggen.. Passa direkt på,, dock kan det strula med vajern ifall du har det..
Då får man i värsta fall konvertera till hydralik..
Sintern går iof också,,men blir lite svårkörd,,enligt endel.
Viggen kopplingen räcker långt,, bara att göra en snälla effektkurva..
Mvh Rob,.