Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: TD04HL-15t till min 9000cs

  1. #1

    TD04HL-15t till min 9000cs

    hej har köpt en Mitsubishi TD04HL-15t till min 9000 cs -96 2,3t (200 Hk

    vad är det jag behöver /för att sätta dit den på min bil

    olje vatten ?
    passar downpipen



    /David

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Skärhamn/Tjörn
    Inlägg
    775
    Grenrörsfläns och Downpipe passar.
    Du behöver följande saker:
    Länk
    Niklas Olofsson
    Kör/Äger: Svart SAAB 9-3 Aero Coupé MY01

  3. #3
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 370

    Re: TD04HL-15t till min 9000cs

    Citat Ursprungligen postat av David_9000cse2,3t-96
    hej har köpt en Mitsubishi TD04HL-15t till min 9000 cs -96 2,3t (200 Hk
    Vet du vilket turbinhus som sitter på? Alternativt vilken bil den turbon kommer ifrån? Står det kanske en siffra instansad i inloppet mot avgasgrenröret?

    Varför byta förresten?

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  4. #4

    det står en 6:a

    jag ska byta efter som att det är en större turbo (klarar några mer hk )+
    att orginal turbo har gått en rätt många mil! så den kanske inte överlever en chipning


    /David

  5. #5

    6

    och det står en 6:a mot grenröret !

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 784

    Re: 6

    Citat Ursprungligen postat av David_9000cse2,3t-96
    och det står en 6:a mot grenröret !
    Då är det nya/modifierade vattenrör och ny/modifierad oljeretur som gäller.

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 247

    Re: 6

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Citat Ursprungligen postat av David_9000cse2,3t-96
    och det står en 6:a mot grenröret !
    Då är det nya/modifierade vattenrör och ny/modifierad oljeretur som gäller.
    OCH staget mot motorblocket ....
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  8. #8
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 370
    Neee... inte med 6-ans turbin väl? Jag bultade T25-staget rakt på.

    Dåligt minne har jag, men inte så illa väl? *orolig*

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  9. #9
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 784

    Re: 6

    [quote=Urban 1041]
    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Citat Ursprungligen postat av "David_9000cse2,3t-96":15nj5qze
    och det står en 6:a mot grenröret !
    Då är det nya/modifierade vattenrör och ny/modifierad oljeretur som gäller.
    OCH staget mot motorblocket ....[/quote:15nj5qze]
    Tur att du är med och påminner mig om det där j-vla staget

  10. #10
    Individuell mappning TD04s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    V Götalands län
    Inlägg
    6 992

    Re: 6

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    det där j-vla staget
    http://www.badanka.com/upload/uploaded/5a6.jpg

    Mvh TD04
    CH43J6 m.m.

  11. #11
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 370
    Nu är det ju från T25 han ska byta... inte från #5.



    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 247
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Neee... inte med 6-ans turbin väl? Jag bultade T25-staget rakt på.

    Dåligt minne har jag, men inte så illa väl? *orolig*

    /jn
    TD04 och T25 har INTE samma stag
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  13. #13
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 370
    Varför kan jag aldrig ha rätt i nått..?! buhuu.

    Helt säkert är dock att staget som satt i mitt motorblock lossade jag aldrig från blocket, utan skruvade snyggt och prydligt fast i Mitsubizschin. Stadigt och bra. Först häromkvällen tog jag bort det, suttit där sen hösten -95 vad jag vet (??).



    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  14. #14
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 247
    Citat Ursprungligen postat av cedete
    Varför kan jag aldrig ha rätt i nått..?! buhuu.

    Helt säkert är dock att staget som satt i mitt motorblock lossade jag aldrig från blocket, utan skruvade snyggt och prydligt fast i Mitsubizschin. Stadigt och bra. Först häromkvällen tog jag bort det, suttit där sen hösten -95 vad jag vet (??).



    /jn
    Jag vill också ha rätt
    Jag blev minsann tvungen att köpa ett nytt stag för närmare 100 riksdaler på Saab när jag bytte..
    Det kanske är skillnad på lång & kort -motor ?

    Nää, jag orkar inte kolla EPC, det får någon annan göra..
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  15. #15
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 794
    Citat Ursprungligen postat av Urban 1041
    Det kanske är skillnad på lång & kort -motor ?

    Nää, jag orkar inte kolla EPC, det får någon annan göra..
    Eftersom jag ändå bara sitter & "vräker i mig" en "Varma Koppen" till lunch kan jag meddela att ni båda har rätt; olika stag mellan T25/TD04 på långmotor (T25: 85 57 070, TD04: 91 25 717 ), samma stag på kortmotor ( 91 46 812) enligt EPC.

    Edit: Artikelnumren ovan för långmotor avser T25 på B234, för B202 skall det vara 91 14 547.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  16. #16
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 370
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Eftersom jag ändå bara sitter & "vräker i mig" en "Varma Koppen" till lunch kan jag meddela att ni båda har rätt; olika stag mellan T25/TD04 på långmotor (T25: 85 57 070, TD04: 91 25 717 ), samma stag på kortmotor ( 91 46 812) enligt EPC.
    Jag tappade bort ditt kontonummer, kan du skriva det här?

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  17. #17
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 794
    Citat Ursprungligen postat av cedete

    Jag tappade bort ditt kontonummer, kan du skriva det här?

    /jn
    Javisst!

    Av en händelse är det samma som artikelnumret på staget till kortmotor:91 46 812, clearingnumret till mitt kontor i Ebberöds bank har jag tyvärr glömt men du kan väl maila en bild på en hundring så skriver jag ut den på färgskrivare.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  18. #18
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Åsbro
    Inlägg
    20

    Vilken turbo ??

    Hej !

    Tänkte uppgradera min T25 turbo ,
    Vilket funkar bäst ?
    En Garrett TB25/28
    eller en 9000 Aero turbo ,Mitsubishi TD04HL-15t 6

    Har en 9000 2,3T med steg 3

  19. #19
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 370

    Re: Vilken turbo ??

    Citat Ursprungligen postat av eklund.Theking
    En Garrett TB25/28
    eller en 9000 Aero turbo ,Mitsubishi TD04HL-15t 6
    Mitsubishin (med turbinhus "6") vinner. Men växer inte på trän, och medför - som tidigare sagts i tråden - bökeri med anslutande vatten och olja.

    OM man bestämmer sig för att rota i det hela - överväg att hoppa över 15T#6-nivån och gå direkt på 18T#7-nivå.

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

Liknande ämnen

  1. TD04HL-15T #6 till 19T? 7:ans avgas?
    Av Mr Aero i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2012-05-08, 15:34
  2. 9-5 2.0t, programvara till td04hl-15t?
    Av Pontaaa i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 12:49
  3. Core/lagerdel TD04HL-15TK på TD04HL-15T#6
    Av Hyvens i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 01:18
  4. Skillnad mellan TD04HL-15g 6# och TD04HL-15t 6#?
    Av _manne_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 20:05
  5. TB2531 till TD04HL-15t 5#
    Av Bryt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 20:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •