Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: tjuvdrar ström på 9000 cse 91

  1. #1

    tjuvdrar ström på 9000 cse 91

    Har nått som tjuvdrar ström och undrara om nån har en aning om vad det kan vara och även hur man kan fel sök det? Ska tillägas att jag har provat att koppla bort strömmen till mitt steg så det kan iunte vara det som drar. Sen har jag ett larm som inte funkar men som sitter i som är urkopplat kan det vara det?
    Saab 9000 CSE 2,3 T
    Saab 95 Aero sportkombi -02

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Inlägg
    174
    Jag hade likande problem, om bilen stod mer än 3 dygn så var batteriet så dött att det inte gick att starta. I mitt fall var det en gammal telefonställning som var boven. Kopplade ur den och så försvann problemet. Så har du en dylik så prova att koppla ur den.

    Mvh Sebbin
    Hellre en gammal SAAB än ingen SAAB alls

  3. #3
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 400
    Jag har också haft dylika problem och då var det bagagerumsbelysning som stod på hela tiden pga lite ärgning i kontakter.

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  4. #4
    ok sa kolla bagelyste men jag tror inte det åär det borde sett om det lös därifrån men det är ju värt att kolla i alla fall så man är saker. måste ta bort bateriet varge gång som jag ska ställa bilen övernatten
    Saab 9000 CSE 2,3 T
    Saab 95 Aero sportkombi -02

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    bergvik
    Inlägg
    27
    hade också liknande problem som visade sig vara batteriet,tro det eller ej men jag bytte batteri och samma fenomen bilen dog på 24 timmar.Två nya batterier med samma fel hur stor är oddsen på det?Nu sitter ett tredje batteri där (ett beg.) bilen har funkat klanderfritt sedan dess.Prova att byta batteri lite långsökt kanske men värt ett försök.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    bergvik
    Inlägg
    27
    Felsökning gör du enklast genom att koppla bort t.ex minus polen från batteriet och kopplar en multimeter mellan polen och kabeln,ställer multimetern på Ampere och kollar hur mycket ström som "försvinner" plocka säkring efter säkring och kolla när "läckströmmen" hamnar på noll.Då har du ringat in var problemet är nånstans.I mitt fall var läckströmmen bara ett tiotal milliampere vilket var helt normalt.Mitt fel kan du läsa i inlägget ovan.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Tranås
    Inlägg
    154
    Har haft samma problem,på min va de elantenn som drog som fasen.
    9-5 -03, 2,3t - skrotad.
    900 -94 2,0T masserad
    http://www.garaget.org/?car=205116

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    17
    En klassiker brukar vara kontakten till draget - särskilt om de är i plast. Man backar i ngt och vips så lägger sig ett stift mot ett annat...
    "-Med en sugmotor känns det som om kolvarna går upp och ner för ro skull utan att göra någon nytta", Erik Marklund.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av sven-åke
    hade också liknande problem som visade sig vara batteriet,tro det eller ej men jag bytte batteri och samma fenomen bilen dog på 24 timmar.Två nya batterier med samma fel hur stor är oddsen på det?Nu sitter ett tredje batteri där (ett beg.) bilen har funkat klanderfritt sedan dess.Prova att byta batteri lite långsökt kanske men värt ett försök.
    jag har just bytt batteri till ett sprillans nytt tudor så det borde ju inte vara det. har ju bytt det på värkstad
    Saab 9000 CSE 2,3 T
    Saab 95 Aero sportkombi -02

Liknande ämnen

  1. Saab 900 NG tjuvdrar ström
    Av TurboLamko i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-02-17, 20:59
  2. 9000 som drar ström när den är avstängd
    Av itoaa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 19:00
  3. Ingen ström! saab 9000
    Av -=Matte=- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 01:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •