Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: Är nordic kassa?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    143

    Är nordic kassa?

    allt jag hört om nordic är att dom är dåliga helt enkelt!? själv tycker jag det verkar konstigt att en så brett företag som nordic skulle vara dåliga?

    Det jag hört är att dom inte uppfyller det dom utlovar, att dom inriktar sig på större kunder, och att dom är almänt dåliga.

    Flera gånger har jag blivit avrådd att välja nordic framför andra trimfirmor. Så jag undrar om detta är något andra känner till?

    mvh/kihlstrand...
    //Johan Kihlstrand
    Förr: og900 T8 Spec -89
    Nu: ng900 SE 2.0 Turbo -97

  2. #2
    Tror det är svårt att svara på ! Jag är mycket nöjd med nordic , alltid väldigt service minded

    Du får prova själv , jag känner som sagt inget för att byta till någon annan !

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Sköllersta
    Inlägg
    735
    Hej!
    Kör inte Nordic själv men jag känner inte alls igen det du säger.
    Min uppfattning är att de flesta som kör Nordic är nöjda både med
    produkten och servicen de får.
    //Conny L

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    143
    Skönt att höra lite annat om nordic. Jag tror att det är väldigt individuellt vad man föredrar för trimfirma. Det lutar åt nordic, men det är klart man drar öronen åt sig när man bara får höra tråkigheter.

    tack för svaren.

    mvh/kihlstrand
    //Johan Kihlstrand
    Förr: og900 T8 Spec -89
    Nu: ng900 SE 2.0 Turbo -97

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    5 280
    jag är mkt nöjd med nordic jag med... har inte hört det du påstår dig hört heller.. någonsin... snarare raka motsatsen... jag kan ju inte låta bli att undra vart du hört det där?!??

    ett företag skulle inte leva vidare o lyckas så pass bra om det du säger dig hört stämmer
    No more SAAB...

    "Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man har rätt..."

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    143
    jag är mkt nöjd med nordic jag med... har inte hört det du påstår dig hört heller.. någonsin... snarare raka motsatsen... jag kan ju inte låta bli att undra vart du hört det där?!??

    ett företag skulle inte leva vidare o lyckas så pass bra om det du säger dig hört stämmer
    exakt! det sistnämnda är PRECIS som jag tänker. Har hört det av diverse saab åkare här från stad: nää skit i nordic, det finns bättre ställen, och alla med olika påståenden, som dom jag nämnde. Därför undrade jag om nån annan hört det samma. Men det är ju som du säger, var dom kassa, skulle dom inte gå runt!...

    mvh/kihlstrand
    //Johan Kihlstrand
    Förr: og900 T8 Spec -89
    Nu: ng900 SE 2.0 Turbo -97

  7. #7

    Re: Är nordic kassa?

    Citat Ursprungligen postat av Kihlstrand
    allt jag hört om nordic är att dom är dåliga helt enkelt!? själv tycker jag det verkar konstigt att en så brett företag som nordic skulle vara dåliga?

    Det jag hört är att dom inte uppfyller det dom utlovar, att dom inriktar sig på större kunder, och att dom är almänt dåliga.

    Flera gånger har jag blivit avrådd att välja nordic framför andra trimfirmor. Så jag undrar om detta är något andra känner till?

    mvh/kihlstrand...
    Mkt märkligt,
    Det är min bestämda uppfattning att det är precis tvärtom.

    De är serviceminded, ställer upp i ur & skur, är hjälpsamma till 1000,
    Svara på dumma frågor, ( står ut med mig t.ex ) osv osv.

    Så mkt som Rolf, Robban & Sasse ställer upp går inte att beskriva egentligen.

    Jag kan inget annat än rekommendera Nordic.

    Min familj har kört / kör
    9-5 2,0t steg 2
    9000 2,3t steg 3 ( jösses vad den gick!! )
    9-5 2,3t sedan Aerokonv. steg 3
    9-5 2,3t Sport kombi Aerokonv. steg 3
    9-3 Aero steg 4
    9-5 2,0t steg 4
    Utan problem, och om det varit minsta tveksamhet, Ring Rolf och han fixar. Vad det än har varit för konstiga frågor...

    Hade ett problem:en kolv sprack på 9-3:an. ( testade steg 4 )
    Sasse kom upp och hämtade bilen och den var klar inom en vecka.
    Robban är en fantastiskt skicklig mekaniker!

    Så, nu kanske det blev lite mkt hyllningar, men det är faktiskt i underkant.


    Kör så det ryker,
    Patrik 319

    Edit: Glömde Opel Corsa 1,2 med Eibach fjädrar, bytta av Robban på en
    "grisblink"
    Saab 9-3 2,0t BioPower / Opel Rekord -62

  8. #8
    Steg 5
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    skogen
    Inlägg
    5 033
    Citat Ursprungligen postat av Kihlstrand
    jag är mkt nöjd med nordic jag med... har inte hört det du påstår dig hört heller.. någonsin... snarare raka motsatsen... jag kan ju inte låta bli att undra vart du hört det där?!??

    ett företag skulle inte leva vidare o lyckas så pass bra om det du säger dig hört stämmer
    exakt! det sistnämnda är PRECIS som jag tänker. Har hört det av diverse saab åkare här från stad: nää skit i nordic, det finns bättre ställen, och alla med olika påståenden, som dom jag nämnde. Därför undrade jag om nån annan hört det samma. Men det är ju som du säger, var dom kassa, skulle dom inte gå runt!...

    mvh/kihlstrand
    Hoppas att inte denna tråd ballar Uhr.

    En orsak till att du har hört en del är att Katrineholm/örebro är ett starkt Maptunläger.

    Jag gissar bara nu, det behöver inte betyda att det är så.

    Detta tog mig lite på sängen ska jag säga.

    Jag vet att Nordic har varit dåliga på att svara på mail, tele och PM i vår/sommar men det beror på arbetsbelastningen.
    Vi har anställt mer folk och Robert har lovat att hålla sig hel nu :-D

    Sedan är hemsidan under all kritik men det är löst strax.

    Om folk har synpunkter på att Nordic gör ett dåligt jobb så skicka gärna ett PM så att vi kan bättra oss.

    Mvh Sasse
    Chaos, panic and disorder ... my work here is done.
    Never argue with a idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  9. #9
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 876
    Medlem#
    2959
    Jag sällar mig till skaran som tycker att påståendena är helt uppåt väggarna. Självklart kan även Nordic göra ett eller annat fel, men de brukar inte vara sena att rätta till dem.
    Jag har själv kört Nordic i mina två senaste bilar och det har inte varit några problem. Prestandan har varit mycket god och servicen kunglig. Två av mina bröder åker också Nordic sedan något halvår tillbaka med gott resultat.

    Om du söker på Nordic med hjälp av forumets sökfunktion så ser du att det finns mycket info att få.

    Mvh Stoffe

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    143
    jag får tacka för alla svar, och så får jag be om ursäkt om någon tog illa upp med det jag skrev. men så var inte meningen. Det är så enkelt att jag alltid har vart inne på nordic, men blivit avrådd av olika anledningar, och då är det klart man vill höra för sig lite. Och det har jag gjort nu, och är nöjd. Så nu är det bara en tidsfråga innan nordic får ett samtal från katrineholm

    Tack igen för alla svar!

    mvh/kihlstrand...
    //Johan Kihlstrand
    Förr: og900 T8 Spec -89
    Nu: ng900 SE 2.0 Turbo -97

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    158
    Jag tycker det är så tråkigt när folk snackar skit.
    Självklart gör ingen av de större firmorna skit program, var så fallet skulle ingen av dom existera.
    Fram med det postiva istället om den friman man "förespråkar"

    Tråkigt att det antas att det kommer från en "maptunare".
    Vilket jag verkligen hoppas att det inte är.

    MVH
    Fredrik
    9-3SS Aero -05 415 Hp @ 450 Nm
    Opel insignia OPC 2012

  12. #12
    kör med nordic och allt fungerar otroligt bra !!

  13. #13
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 573
    Jag lät Nordic vässa min 9000 för några år sen och jag är mer än nöjd både med trimningen och bemötandet, blev jättefint emottagen och fick en trevlig pratstund. Och jag har inte heller träffat någon som har haft något som helst negativt att säga om Nordic.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  14. #14
    Individuell mappning NordicDalarnas avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    8 080
    Medlem#
    3409
    Citat Ursprungligen postat av F1
    Jag tycker det är så tråkigt när folk snackar skit.
    Självklart gör ingen av de större firmorna skit program, var så fallet skulle ingen av dom existera.
    Fram med det postiva istället om den friman man "förespråkar"

    Tråkigt att det antas att det kommer från en "maptunare".
    Vilket jag verkligen hoppas att det inte är.

    MVH
    Fredrik

    Det är ju lätt hänt.. Är säkerligen inte något menat att bara för att det är en ""maptunare"" som sagt detta..(om det nu är det dvs)
    Ni har ju mycket kunder där i trakterna..
    Och kanske har den större delen av "yngre" skalan som kanske har lättare att ge sina synpunkter på att dom är nöjda med Maptun på ett lite lustigt sätt Precis som du säger.. ""Fram med det postiva istället om den friman man "förespråkar""

    Ibland blir det istället att det kastas skit på någon annan firma istället bara för att beskriva hur nöjd man är över "sin egen" firma så att säga.

    Mvh Robban.
    / Robert Uhr
    900 2.3T GTR 660hp E85
    9-3SC 1.8t Bio 360hp
    9-5 2.3T "Solstad" 350hp Biopower

  15. #15
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Robert@
    Citat Ursprungligen postat av F1
    Jag tycker det är så tråkigt när folk snackar skit.
    Självklart gör ingen av de större firmorna skit program, var så fallet skulle ingen av dom existera.
    Fram med det postiva istället om den friman man "förespråkar"

    Tråkigt att det antas att det kommer från en "maptunare".
    Vilket jag verkligen hoppas att det inte är.

    MVH
    Fredrik

    Det är ju lätt hänt.. Är säkerligen inte något menat att bara för att det är en ""maptunare"" som sagt detta..(om det nu är det dvs)
    Ni har ju mycket kunder där i trakterna..
    Och kanske har den större delen av "yngre" skalan som kanske har lättare att ge sina synpunkter på att dom är nöjda med Maptun på ett lite lustigt sätt Precis som du säger.. ""Fram med det postiva istället om den friman man "förespråkar""

    Ibland blir det istället att det kastas skit på någon annan firma istället bara för att beskriva hur nöjd man är över "sin egen" firma så att säga.

    Mvh Robban.
    9-3SS Aero -05 415 Hp @ 450 Nm
    Opel insignia OPC 2012

  16. #16
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2004
    Inlägg
    816
    Det här var helt nya uppgifter för mig och tidigare har jag bara hört positiva omdömmen kring Nordics service ock kunskaper!

    /jocke perfection by maptun!
    Goin' on rage n anabolic fuel!!

  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    bankeryd (jkpg)
    Inlägg
    91
    har märkt att det ofta tas upp frågor ang olika saab trim firmor tex då maptun sqr nordic mfl o vad fan alla nu heter, såg nån gammal tråd för ett tag sen om nån som va jätte missnöjd med maptun o dom va så grymt dåliga o skötte inget bra o allt va det va, bilen hade pajat bla bla bla , (o sen nu detta om nordic då), tycker det är jävla lustigt att firmorna då finns kvar o att det går bra för dom (antar jag då de finns kvar) jag tror att ofta så handlar det om att man kör sönder sin bil när man trimmat o så vill man ha någon o skylla på helt enkelt, men trimmar man så rasar man till slut så är det tyvärr ofta!! jag har själv trimmat min bil hos sqr o tycker frank e riktigt bra men har även haft grejer från maptun o jag tycker båda e jätte bra o göra med, nordic har jag aldrig själv varit hos men det jag hört e bara bra kritik o sitter själv nu o funderar på vem av dessa 3 jag ska lämna min motor till för mappning när den e klar!!

    o jag vill eller behöver inte veta av andra vilka dom tycker är bäst eller sämst för jag vill fatta min egen uppfattning, känns bäst så!!!! mvh johan
    jag gasar till det rasar (tyvärr för ofta)
    bor i jönköping!!

  18. #18
    Steg 5 cedetes avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    5 337
    Hmm... man glömmer fort. Tidvis har det varit en ganska populär sport att hacka på just Nordic. Både på 90-talet och på den här sidan om sekelskiftet.

    Måhända har särskilt Nordic stundtals varit benägna att sänka garden, komma ut i öppen diskussion och med en eller annan olycklig formulering öppnat sig för frontalangrepp.

    Alla vi intresserade amatörer som inte har en susning om trionic-trimning bara ääälskar rykten, hörsägen och halvsanningar. Som fågelungar gapar vi efter mera, mera. Sen tolkar vi alltihop efter eget behov och sprider vidare. På 90-talet florerade jättespännande rykten och man trodde nästan att antiterrorgruppen och FBI stövlade omkring med k-pistar hos trimfirmorna med Saab:s VD i spetsen, höttande och pekande med hela handen. Så var det nog inte, men att få snacka skit om andra tillhör de vanligaste hobbiesarna.

    Ungefär som att det alltid fattas skruvar i IKEA-paketen. Jag har då aldrig vart med om det. Men det får Kamprad leva med i alla fall den jedrans knösen.

    /jn
    Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje

  19. #19
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    143
    och har man sin "egna firma" så ser jag det som fel att smutskasta andra firmor, som man inte vet något om. som i detta fall då dom skapar en dålig bild av nordic för mig utan någon som helst erfarenhet av nordics program.

    mvh/kihlstrand...
    //Johan Kihlstrand
    Förr: og900 T8 Spec -89
    Nu: ng900 SE 2.0 Turbo -97

  20. #20
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2004
    Inlägg
    228
    Har inte heller hört detta riktigt. Däremot att nordic är för dyra och att andra gör jobbet lika bra - om inte bättre.
    Skall väl tilläggas att jag bor just i katrineholm-västerås-örebro området där alla mappar är


    Alla är vi ute efter och är beredda att betala för olika saker. Själv skulle jag ALDRIG snåla med någon tusenlapp hit eller dit på ett chiptrim. Om nu Nordic ligger någon tuselapp över så finns det en anledning (skulle känna mig tämligen säker på att få hjälp om det uppstår problem). Har kompisar som varit där och fått hjälp förr innan alla barn började dyka ned och förstöra för oss bas-dunkare

    Robban svarar alltid på frågor, även mina jobbiga tjatiga dieselfrågor


    Vänl,,,
    Tobbe
    9-3 SC Aero 1,9 TTiD 180hk
    9-3 SC Vector 1,9 TiD 150hk

Liknande ämnen

  1. Frågor, A-kassa
    Av WELiN i forum Off Topic
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 23:39
  2. A-kassa och ersättningsdagar?
    Av Spawn i forum Off Topic
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 01:17
  3. Kassa vindrutespolare
    Av Woody i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-25, 11:58
  4. kassa ventillyftar?
    Av Normark i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 15:38
  5. Kassa länkarmar?
    Av Zacke i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-28, 21:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •