Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Miniprojekt Bränsletrycksmätare.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    231

    Miniprojekt Bränsletrycksmätare.

    Har haft funderingar på att montera nån form av mätare. Kom på att Biltema säljer givaren till sin oljetrycksmätare, till ett mycket överkomligt pris. Och, bensin är ju som olja fast optimerad på lite andra egenskaper än smörjning...

    Sagt och gjort, givaren inhandlades och kalibrerades m.h.a. en hyfsad manometer och tryckluft. Min givare gav 0 ohm vid 0-tryck och steg sen med 17.24 ohm / bar. Funkade bra upp till åtminstone 7.5 bar (där luften tog slut. Men det räcker iallafall för mej.)

    Så givaren skruvades på BTR'en på en passligt nog pluggad anslutning.


    Och en sladd drogs in till kontoret. Med hjälp av en ohm-meter kan man nu läsa av bränsletrycket, mycket praktiskt.

    Gjorde en tabell över de tryck man kan förvänta sig och det ohm-tal det motsvarar. Ska väl bygga nån bättre presentation nån gång....
    Bruksåker inte 900t16 83-00 HPD, med krokig framvagn vilar den sig i en lada :-( Tack för DEN hjälpen.
    Hobbyåker understundom 95V6 -69. Den som ingen turbo har, han får åka utan Bar

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Skånska Landsbygden
    Inlägg
    157
    Hade du köpt hela satsen med mätare och allt så hade du haft en "snygg" permanent bränsletrycksmätare i kontoret, visserligen analog och med tvivelaktig skala (1-3-5-7), men ändå.
    //Pacman
    9000 2,3T -91

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    231
    Mmmmm... ville ju liksom inte ha den mätaren. Den talar ju i princip bara om att jag har bränsletryck, inte om det är 2.6 eller 2.8 bar. Så därför gör jag en egen presentation (med möjlighet till loggning), vilken dag som helst
    Bruksåker inte 900t16 83-00 HPD, med krokig framvagn vilar den sig i en lada :-( Tack för DEN hjälpen.
    Hobbyåker understundom 95V6 -69. Den som ingen turbo har, han får åka utan Bar

Liknande ämnen

  1. Bränsletrycksmätare
    Av Turbo_Danne i forum Stockholm med omnejd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-21, 14:35
  2. Hur monterar jag Speedparts bränsletrycksmätare?
    Av Travis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 23:43
  3. T5 fuelrail med uttag för bränsletrycksmätare
    Av Martin 2445 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 21:10
  4. bränsletrycksmätare montering! alla tips behövs
    Av Lotus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 18:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •