Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Sensonic-konvertering, byta koppling samtidigt?

  1. #1

    Sensonic-konvertering, byta koppling samtidigt?

    Funderar på att konvertera min Sensonic till manuell. Jag misstänker också att kopplingen kan vara rätt sliten (tyckte mig ana lite slir på trean häromdagen).

    Fråga 1:
    Om jag konverterar Sensonicen (kommer inte att göra det själv, det har jag för många tummar för ), visst måste det då vara lika bra att byta kopplingen också? Alltså, river man ner prylarna så mycket att man ändå är där, så att säga?

    Fråga 2:
    Om kopplingen rasar helt och plånboken är i tunnaste laget, är det isf en dum idé att ordna kopplingen först och sedan konvertera? Blir det isf en massa extrajobb? Jag såg dessutom att kopplingssatserna på Mekonomen är olika för Sensonic och manuell, vad skiljer?

    Tacksam för alla svar...
    Svart 900SET -95

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Mockfjärd
    Inlägg
    10

    Sensonic

    När man bygger om från sensonic till manuell koppling så tar man inte ner växellådan. Det blir alltså ett extra jobb att byta koppling. Mitt tips blir att bygga om och provköra först innan man byter koppling. Jag vet inte vad du har för fel på din sensonic men ibland kan den frikoppla även om den inte ska göra det. Mvh Marcus Mockfjärd
    Gearbox Mackan

  3. #3
    Tack för svaret! Vad är skillnaden på kopplingssatserna för manuell och Sensonic? Måste nog byta kopplingen vare sig jag konverterar eller inte... lyssnade på den ikväll, det låter inte bra och det luktar bränt...
    Svart 900SET -95

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Mockfjärd
    Inlägg
    10

    sensonic

    Jag vet inte vad som skiljer dem åt men olika är de i alla fall. Koppling till 900 sensonic Saab original partnumber... 8781544 kostar 3066kr.
    Gearbox Mackan

Liknande ämnen

  1. Överhettad koppling, sensonic
    Av jonsson_844 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 01:09
  2. Sensonic-konvertering
    Av Travis i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 12:53
  3. Omprogg.av sid vid sensonic-konvertering?
    Av lillen 761 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 17:18
  4. sensonic konvertering
    Av bengt_x i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-20, 20:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •