Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 9-5 -02 Ftt eller Ltt?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2005
    Inlägg
    8

    9-5 -02 Ftt eller Ltt?

    Hej! (Igen)
    Nu när mitt förra bilköp inte blev, p.g.a att den blå rykte när jag tillslut fick provköra bilen, och efter bilhandlaren kollade upp den så blev det tydligen total renovering av motorn. 2månader skulle det visst ta.

    Men nu hittade jag en annan bil, 9-5 -02 2,3t linearsport ca12300mil, med "Turbo mätare" original. Har letat lite i olika trådar gällande Ftt vs Ltt, men inte lyckas fått klart för mig hur man vet vilket som är vilket.

    Läste i nå´n tråd att om det sitter laddtrycks mätare i bilen original så är det en Ftt, stämmer detta?
    Tyckte även att den "svajade" lite på tomgång när jag kallstartade den, samt att den inte gick ner i varv direkt när man släppte gasen, kändes inte som den motorbromsade,hmm (mysko?)

    Annars laddade den på bra när man gav den lite pedal från 2: ans växel uppåt.

  2. #2
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 104
    Medlem#
    6234

    Re: 9-5 -02 Ftt eller Ltt?

    Citat Ursprungligen postat av MoMo
    Hej! (Igen)
    Nu när mitt förra bilköp inte blev, p.g.a att den blå rykte när jag tillslut fick provköra bilen, och efter bilhandlaren kollade upp den så blev det tydligen total renovering av motorn. 2månader skulle det visst ta.

    Men nu hittade jag en annan bil, 9-5 -02 2,3t linearsport ca12300mil, med "Turbo mätare" original. Har letat lite i olika trådar gällande Ftt vs Ltt, men inte lyckas fått klart för mig hur man vet vilket som är vilket.

    Läste i nå´n tråd att om det sitter laddtrycks mätare i bilen original så är det en Ftt, stämmer detta?
    Tyckte även att den "svajade" lite på tomgång när jag kallstartade den, samt att den inte gick ner i varv direkt när man släppte gasen, kändes inte som den motorbromsade,hmm (mysko?)

    Annars laddade den på bra när man gav den lite pedal från 2: ans växel uppåt.
    Kolla på vv.se Där ser du hur många kW din bil har.. Så gångrar du det med 1,36. Det blir inte alltid exakt men ca siffror när man räknar så..Det är så jag brukar göra när jag kollar på blocket.se Men det är om jag ser reg nr. Inte så lätt att förstå vissa annonser när dom bara skriver 2.3 och sen inget om det är turbo eller inte.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Liknande ämnen

  1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 22:33
  2. [LÖST] Ska man ha slitsade eller borrade skivor eller helst bägge?
    Av ScottaN i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 14:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •