Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Vart exakt sitter APCen?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4

    Vart exakt sitter APCen?

    Som rubriken lyder.
    vart exakt sitter den APC box man kan vrida upp laddtrycket i?

    Har läst på massa olika sidor om detta och hittat saker som skiljer sig i alla.
    Jag har då en 9000 T16 -87.

    Han ja köpte den av sa att den skulle sitta under ratten, och där sitter mycker riktigt en APC box, men när jag öppnar den hittar jag inte "dom 3 skruvaran" (måste ja plocka ut och isär den?), och en kollega på jobbet som haft en likadan sa att hans satt under förarstolen, och att hans polare greja med den och tog då isär den.
    Sen läste jag på en sida på nätet att den ska sitta under baksätet på vänster sida...
    Vilken av dessa alternativ stämmer? Eller finns det fler boxar som styr olika funktioner?

    Har läst det som står på Popeyes sida men undrar om någon med samma modell som jag kan intrycka att det är samma på 900 å 9000, som jag blivit tillsagt att det ska vara.

    Mvh
    Adam
    Har nu köpt min första Saab:
    9000 T16 - 87

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 731
    Under ratten borde den sitta på en -87, när du tar bort överdelen av "skalet" så ser du tre små hål i kretskortet. Tittar du igenom hålen ser du tre små potentiometrar, det är dessa du ska justera... Justera INTE K-potten... (märkningar för vilken som är vilken står på kretskortet)

    Mvh
    /Martin

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Tryckvakt vart sitter den och vart skruvar man på den? OG900
    Av saab_900i i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 18:24
  2. [LÖST] Vart sitter T7-box på 9-5 2,3T -04?
    Av Big Bob i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-27, 13:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •