Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Mätarhus

  1. #1

    Mätarhus

    Har nu bytt mätarhus eftersom det var glapp i det förra, nu står mil mätaren på 25000 mil men bilen har bara gått 13500 mil.
    Köpte alltså ett begagnat.

    Hur ska jag få ner mätaren ? Det går inte att byta ut den digitala mätaren det har jag redan testat.
    Minnet verkar sitta i den bakre delen av panelen alltså där kontakten går in för använder jag den gammla så visas rätt värden men glappar något enormt och nu slutade den fungera helt så får använda min andra som visar 25000 mil.

    Någon som har en sådan panel över som gått under 14000 mil eller har ett tips på vad jag kan göra ?
    Kan jag köpa en ny på saab ? De hadde adlrig hört talas om att det lagras i det bakre kretskortet fast de idioter som står på saab i denna lilla håla kan ju inte mycket.
    En ny sådan kostade 650 kr medans ett helt nytt hus kostade 4000 kr, onödigt att köpa allt för 4000 då jag enbart behöver den bakre delen, men frågan är går det att ställa upp miltalet på den då ?

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 571
    Tja!

    De går ändra mätarställningen via Saab med Tech 2 uppåt.. Men itne neråt.

    Dock finns det "hemmapulare" som kan ändra mätareställningen åt dig.

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  3. #3
    Så om jag köper en ny baksida som då förmodligen står på 0 om minnet nu sitter där som jag tror så kan jag dra upp den till 13500 då ?

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 571
    Citat Ursprungligen postat av Death On Wings
    Så om jag köper en ny baksida som då förmodligen står på 0 om minnet nu sitter där som jag tror så kan jag dra upp den till 13500 då ?
    Japp, det kan du ! Vad kostade baksidan på Saab sa du ?

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  5. #5
    Kostar 650 kr.
    Men det är där minnet sitter väll ?
    De på saab tror att det sitter fram där alla lampor sitter men det är jag tveksam över då jag har testat att bytt bvaksida och det är då mina miltal ändras.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •