Hej alla Turbofrälsta!
Jag har ett litet konstigt problem med min 9000 2.3 T. -97
Har haft ett par ollika symptom på bilen och nu börjar mina ideeer ta slut.
Chippade den i försomras, troligtvis fanns felet redan innan, men det framträder tydligare med chippet. Hur problemet visar sig:
Jo att turbotrycket blir mindre ju mera jag varvar för att sedan stanna vid ungefär 0,7 och stabilisera sig där. Det börjar alltså på 1.4 som det ska för att sakta sjunka neråt.
Vad jag har kollat:
Trodde naturligtvis var grundtrycket, i samma veva fick jag tag på ett sjuans td04 avgashus, monterade det huset, och ställde in trycket vilket gjorde att grundtrycket stabiliserade sig.
Problemet var borta,trodde jag. Hade nollat styrboxen oxå, bilen gick som en klocka med jämnt och stabilt laddtryck, vid adaptions tillfället. Nästa morgon när jag startade var det samma problem igen.
Kollade en massa ollika delar på bränslet och allt verkade vara ok.
Åkte och lånade en ny magnetventil nollade styrboxen, problemet var som bortblåst, ända tills nästa dag. Gjorde inget nytt test utan bara nollade styrboxen och det gjorde att bilen gick som en klocka hala kvällen körde nog 10 mil med en massa fullgasrepor. Nu när jag tog den imorse gick den illa igen.
Vad kan det vara som gör att den går riktigt när jag nollar och adapterar för att sedan gå illa, vet inte om det har med att den står still en natt. WG klockan går lätt och fint, slangar hela, inget läckage...inga felkoder.
Turbon är ny td04-15T #7
Öppet filter
Inga värmeplattor
Di kasseten havarerade ungefär vid denna tiden förra året.
Skulle vara kul att få tebax räcern igen