Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: fråga om dragkrok till saab 99

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    326

    fråga om dragkrok till saab 99

    Jag skulle behöva en dragkrok till en gammal saab 99 -74, 3d CC. Är det lika drag som till 90 & 900 (79-93) ?

    Tänkte inte besiktiga med draget på, kanske ett avtagbart eller ett med bultfäste så man kan ta av bara kroken s.a.s och ha kvar balken under.

    Kan man säga att det är något annat är drag? ex. hålllare till crosscykel eller något annat? och därmed slippa regbes ? Kanske kan man sätta dit något annat än en krok vid besiktningstillfället?

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    1 233
    Medlem#
    13784
    ??? Obegripligt önskemål!

    VARFÖR vill du inte besiktiga med kroken? Följden blir ju att om du stoppas av polis med släpkärra på så åker du fast vilket ju aldrig är roligt... Regbes med dragkrok är varken svårt eller dyrt!
    ---------------------------------
    9-3 cabrio '99

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    326
    Bilen har inte varit besiktad dom senaste åren och körts mestadels när bilen varit ivägen och behövt flyttas.

    Det var dumt att dra in besiktning, onödig info men tanken har funnits att besiktiga bilen någon gång framöver och då kanske jag monterar av kroken alt. har någon annan lösning beroende på vad som fungerar. Kommer dock troligtvis inte besiktiga denna bil närmsta 10 åren. Jag behöver den för att flytta släpvagnen när sambon har den andra och idag den enda bilen jag har med dragkrok. Kan vara bra att ha något standardfäste så man kan fästa något annat där också men en kula duger för tillfället. Har sett att ex. Audi har någon form av bultfäste som fäster kroken mot balken.

    Vilka drag passar till Saab 99 -74, så vet jag vad jag kan ta om jag åker till skroten och letar. Sist jag var där fanns där ingen äldre 99 utan endast en nyare 99. Då behövde jag torkarmotorn och den visade sig vara samma.

Liknande ämnen

  1. Avtagbar dragkrok till saab 9-3 SC
    Av Carson i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2015-12-12, 09:59
  2. Dragkrok till Saab 9-3 Aero -04
    Av raketfarfar i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 10:45
  3. El till dragkrok, NG9-3 SS -03
    Av Aaaaaaalm i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-10-10, 19:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •