Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: funderar på köp av ng900

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    314

    funderar på köp av ng900

    tja..
    e så att de e på G att flytta ihop me tjejen och då kommer jag hamna i grannstaden.. och får då en resa på ca 3 mil enkel till jobbet.. just nu åker jag omkring i min enduro tävlings buss vilket varken har komfort eller smidighet.. och låter rätt skapligt i kupen.. sen så eftersom vi kommer bo i stan så vill man ju inte ha en stor buss och slingra runt me då man ska handla mm...

    så jag har funderat på en ny bil och har fastnat lite för ng900 ans utseende.. och då e det väl en turbo jag har tänkt.. runt 94-95 tillåter väl plånboken...

    det jag funderar på va somkan vara brister på en sån.. vet att den kom 94 så det e säkert en del barnsjukdommar... sen så hur ser det ut me brännsle förbrukningen på turbo modelen.. hur e motorn.. e den hållbar och sånt e väl det jag e ute efter...
    orsaken till att jag fastnat för den e ju att den ser liten och smidig ut...
    och så e ju det att dom verkar ju ligga på ca 20-25k mil.. hur e det då med rost och sånt.. mina föreldrar har en 9000 som nästan gott 35000 och alldrig bytt nå annat än tändstift och olja så det verkar ju funka om man sköter grejerna.. e det lika me motorn i 900an eller har den nå svagheter....

    hoppas nån har lite koll och kan berätta lite.. har inte hittat så mycke info om det då jag sökt..

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    94
    Tjena!
    Om du vill slippa laga en massa rost så ska du iaf inte köpa en från 94.. om det inte är åtgärdat förstårs! Tror det vart galvade dörrar och skärmkanter på sena 95:or o framåt. Min -96 drar runt 0,8l på motorväg, men här inne i stan så ligger jag runt 1,45 som jag kör just nu! Men om du ska pendla så blir det nog bra. Köp en 900 turbo.. du får mycket bil för pengarna, den saken är säker!

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    314
    okey.. ja rost e ju inte kul.. får kolla på va det finns runt 96 me då..
    e ju just skärmarna och dörrarna som e värst.. på föreldrarnas 9000 har alla dörrar separerat nertill... och sånt vill jag inte va me om...

    jo de e ju motorväg mella jobbet och där de e tänkt vi ska bo se det gör ju sitt till för soppa förbrukningen..

    om man kollar lite på 9000 då.. vet att föräldrarnas bil e ju en rosthög.. specielt dörrarna.. vilket år ska man ta och kolla ifrån om man vill slippa rost så gott de går... för den dom har går ju dörrsidorna hela vägen ner och all skit sprutar direkt på dom.. har för mig att det ändrades typ 92 lr nå sånt.. men om man vill ha en 9000 turbo.. va tycker ni att man ska kolla ifrån för år..

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 656
    när det gäller 9000 så skulle jag vilja ha en 94 eller senare... mest för att "kort"motorn sitter i...

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    314
    okwy.. fördel me de.. e den hållbarare eller e det nått annnat positivt me den motorn

Liknande ämnen

  1. utväxling på ng900 (lekman funderar)
    Av BBR i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 20:25
  2. funderar på 9-5an
    Av mackan99gl i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 23:07
  3. Funderar på att köpa en ng900 cab. Tips sökes!
    Av -big kahuna- i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 12:25
  4. funderar på ny bil
    Av costello i forum Allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-06-14, 23:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •