Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Ämne: Fick hem mina leksaker i dag

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122

    Fick hem mina leksaker i dag

    Tjena tjena!
    Va å hämta mina smaskiga leksaker idag..
    Va bara tvungen å lägga upp dom å njuta och smeka dess linjer....

    Nylackade/renoverade Viggenok
    Viggen främre skivor
    93 Aero orginal bak
    Ebc Greenstuffbelägg
    Stålomspunna bromsslangar
    Abbott tryckrör
    Gula koni

    Refflekterade över en del saker..
    Dels så var det olika bottnar på stötdämparna, hur kan det komma sig?
    Sen tycker jag att det var EXTREMT dålig finnisch på tryckröret, de va ju inte direkt billigt!!!


    Stötdämparna med olika bottnar.. Sen har den ena flagnat så man kan ju undra vad den har vart med om

    Sen bara en liten fråga till, vad är dessa delar nedan till för, efterssom det bara är en av den vardera, fick även med 2st olika ställrattar någon som kan förklara..


    Mvh/Adde[/img]
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    Jadu, Koni:na verkar som att nån försöker lura upp dig med en gammal och en ny...

    Kolla upp det NOGA.

    Sen undrar jag varför du nöjer dig med EBC när det finns så mycket bättre grejer när du ändå håller på?
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122
    Vilken är den gamla utav dom?
    Ja så här i efterhand undrar jag åxå varför jag valde Ebc... Bromsskivorna ska ju enligt beställt vara Ebc men på Låtan står det Ate..???
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  4. #4
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 160
    Medlem#
    2555
    På 9000 har dom iaf modifierat dom så dom menar liknar den vänstra, alltså tror jag den högra är flera år gammal.

    Beställ bättre klossar innan du monterar.

    Mvh Roger
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Aero_Jansson
    Vilken är den gamla utav dom?
    Ja så här i efterhand undrar jag åxå varför jag valde Ebc... Bromsskivorna ska ju enligt beställt vara Ebc men på Låtan står det Ate..???
    De bromsskivorna på bilden ser ju ut att vara slitsade originalskivor eller något liknande.

    Såhär ska EBC skivor se ut: http://www.speedparts.se/prod/sp_br_ebc_skiv.shtml
    9-3 Vector SC 2,0T -07
    9-5 Aero 2,3T Sedan -02 - Såld

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122
    Nu när ni säger det så.. Men enligt speedparts så inehöll gatkittet Ebc skivor och belägg. med det ser jag ju nu att det inte är.. Hur stor betydelse på kvalite är det på dessa jag har fått "slitzade original" och Ebc skivorna? hur stor skillnad är det i almenhet om jag valt nått annat vad borde jag valt? ur beläggens synvinkel ångrar jag facktist att jag inte köpte mig Ferodo DS2500 belägg dom har man ju hört från olika håll funka bra.. Och hur fan kan man skicka en gammal och en ny stötdämpare? mycket besviken på speedparts.. Jag tvinga dom till att ge mig stålomspunna slangar på köpet de va väl därför jag fick nå butrix.. Suuuuuuuuur kan jag häva hela köpet å skicka tilbax skiten på nå vis tror ni, förslag?
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122
    Det står Ate på bromsskivornas kartonger... Jag är ingen matrealkännare men inte känns det som tryckröret är i rostfritt heller som jag blev lovad. Känns som aluminium repigt å fult uch!!
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    1 030
    Citat Ursprungligen postat av Aero_Jansson
    Nu när ni säger det så.. Men enligt speedparts så inehöll gatkittet Ebc skivor och belägg. med det ser jag ju nu att det inte är.. Hur stor betydelse på kvalite är det på dessa jag har fått "slitzade original" och Ebc skivorna? hur stor skillnad är det i almenhet om jag valt nått annat vad borde jag valt? ur beläggens synvinkel ångrar jag facktist att jag inte köpte mig Ferodo DS2500 belägg dom har man ju hört från olika håll funka bra.. Och hur fan kan man skicka en gammal och en ny stötdämpare? mycket besviken på speedparts.. Jag tvinga dom till att ge mig stålomspunna slangar på köpet de va väl därför jag fick nå butrix.. Suuuuuuuuur kan jag häva hela köpet å skicka tilbax skiten på nå vis tror ni, förslag?
    Mvh/Adde
    Du kan få svårt att bevisa att de sa att det var ebc-skivor, då det inte står det på deras hemsida.
    Däremot borde det inte vara något problem att byta de övriga grejerna mot nya som inte har några skador. Jag har iallafall uppfattat speedparts som ganska kundvänliga.
    Ang ebc-beläggen så tycker iallafall jag att de duger alldeles utmärkt.

    Då du antagligen ringt upp dem för att beställa gäller troligtvis inte telefon/dörrförsäljarlagen (ångervecka). Är inte helt säker på vad som gäller vid beställningar över telefon. Du har iallafall bytesrätt, och med lite tur säkert öppet köp, fast du får nog betala frakten. Men ingenting är omöjligt. Vill du dock reklamera varorna så kan du nog få dem att betala frakten, men då får du behålla grejerna.
    9-5 2,3t -02
    9-5 2,0t -02

  9. #9
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122
    Ja stötdämparna borde de ju kunna skicka mig ett par nya, de bara för dom å lägga i en returpacksedel så skickar jag tillbax dom gamla. Ang bromsarna, visst ok ja betalar frakten bara dom tar tillbax det för slitzade original ska vi inte ha.. Jag köpte skivorna för jag trode de va Ebc, beläggen köpte jag mest för att få nya till de nya skivorna.
    Va ut nu å kika å då såg ja ju att de inte ens fanns 308/25 skivor av ebc så ja fattar inte varför han sa det..
    Sååå vad ska jag köpa istället då, de finns ju massor? Brembo, Ate, Black Dimond, TarOx, Red Dot, Dba, Pfb, Pagid,
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122
    Man hör ju en del om att man ska passa sig för hålborrade skivor för att de spricker lättare, även att man ska ska passa sig för skivor med slitsar som går ända ut för att även dom spricker lättare. Andra säger att slitsarna ska gå ända ut för att dom då avleder gaserna bättre, vad gäller? nån som har erfarenhet?
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Skärhamn/Tjörn
    Inlägg
    779
    Ang. två rattar till Koni:
    Det är olika dimension på justerskruven bak och fram. Vill minnas att den främre är grövre än den bakre.
    Niklas Olofsson
    Kör/Äger: Svart SAAB 9-3 Aero Coupé MY01

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122
    Hej!
    okok på så vis..
    Har vart i kontakt med speedparts nu så vi får se vad som händer.. Orkar inte bry mig om bromsarna ja köper nytt ist.. Men ang koni så hoppas jag dom byter ut dom åt mig. Vad det gäller tryckröret så skulle jag nog hellst vilja se att jag får lämna tillbax det.. Provmonterade röret i dag, och visst de satt väll ok men nått är ju fel för det går inte att montera kåpan över spjället när röret är på plats, inget dom informerade mig om heller. Dom skulle ta kontakt med tillvärkaren så vi får väl se.

    Ang bromsar.. Original slitzade bak met Ebc belägg får väl duga men va ska jag ha fram. Vad sägs om Black Diamond skivor och Ferodo DS2500 belägg? vad säger expertispanelen? Finns ju inte direkt massor att välja mellan om det ska vara bulton. Finns ju TarOx åxå men de är väll mer kända för att spricka? förslag?
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  13. #13
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    11 299
    Köpte "Sportbromsskivor" från SP för 1 år sedan till 9000.
    Då var det enl SP vanliga std Bremboskivor som slitzats och de levererades även i Brembo-kartongen

    Modellen på slitzarna är misstänkt lik de skivor du fått

    Bild borttagen pga klagomål..

    [img]http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/18325P1010002.JPG
    9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07

  14. #14
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122
    Japp det måste va slitzade standard jag fått, de är ganska lik dina så de blir till å köpa nytt, men vad?

    Fick ett mail nu. Nom vil att jag ska kapa i min lackerade kåpa för att på röret att passa. Ja men vet inte om man ska skratta eller gråta.
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  15. #15
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 013
    Citat Ursprungligen postat av Aero_Jansson
    Japp det måste va slitzade standard jag fått, de är ganska lik dina så de blir till å köpa nytt, men vad?

    Fick ett mail nu. Nom vil att jag ska kapa i min lackerade kåpa för att på röret att passa. Ja men vet inte om man ska skratta eller gråta.
    Mvh/Adde

    Returnera ALLT och byt inköpsställe.
    Dåligt att inte upplysa om att du måste modda för det ska passa,vikten borde avslöja om det är ALU eller rostfritt.
    Konidämparen till höger är gammal fult att försöka blåsa dig.. Greenstuff tycker jag är skit.

  16. #16
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122
    Negative Jag förstår att du heter som du heter här på forumet
    Nejdå skämmt å sido, jag har kikat lite närmare på röret å det ÄR alu...
    Har GreenStuff På bilen redan i dag å jag vet inte vad ja ska säga, som original typ.. Jaa antagligen har speedparts försökt dra en fuling, dom sa att dom inte visste nåt om det med det är bullshitt eftersom den var igensatt med speedpartstape å de sa jag till dom, men nene de kunde dom inte förstå. Jag är förvånad över att man aldrig hör nå annat än gott om firmor, sällan man hör nå illa om nån. Fast iof sisst jag var i kontakt med dom blev jag illa bemött av en speciell person "utan att nämna någon" å då skrev jag om det på forumet och då var det VÄLDIGT många som höll med och passade på att berätta att dom åxå var missnöjda med speedparts på olika vis.. Kan ju bara säga att de va sista gången jag handla av dom och de kan dom va ledsna för eftersom jag ska bla byta turbo, Ic, insugsrör, bussningar mm i vinter med de är ju även jobbigt för mig att behöva hatta hit och dit för på speedparts har dom ju de messta.
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 451
    Idag fick jag hem bromsar till farsans 9000 CSE 225 hk -98.

    Beställde 2 st Black Diamond skivor fram och 2 Original bak
    och Black Diamond belägg runt om.

    Ska bli spännande att testa prylarna när de kommer på plats.
    Har bara hört possitiva saker om BD.
    9-3 Vector SC 2,0T -07
    9-5 Aero 2,3T Sedan -02 - Såld

  18. #18
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av Aero_Jansson
    Negative Jag förstår att du heter som du heter här på forumet
    Nejdå skämmt å sido, jag har kikat lite närmare på röret å det ÄR alu...
    Har GreenStuff På bilen redan i dag å jag vet inte vad ja ska säga, som original typ.. Jaa antagligen har speedparts försökt dra en fuling, dom sa att dom inte visste nåt om det med det är bullshitt eftersom den var igensatt med speedpartstape å de sa jag till dom, men nene de kunde dom inte förstå. Jag är förvånad över att man aldrig hör nå annat än gott om firmor, sällan man hör nå illa om nån. Fast iof sisst jag var i kontakt med dom blev jag illa bemött av en speciell person "utan att nämna någon" å då skrev jag om det på forumet och då var det VÄLDIGT många som höll med och passade på att berätta att dom åxå var missnöjda med speedparts på olika vis.. Kan ju bara säga att de va sista gången jag handla av dom och de kan dom va ledsna för eftersom jag ska bla byta turbo, Ic, insugsrör, bussningar mm i vinter med de är ju även jobbigt för mig att behöva hatta hit och dit för på speedparts har dom ju de messta.
    Mvh/Adde
    Jag vet inte vad de på SP sagt till dig, men faktum är att det inte finns EBC-skivor till Viggen. Antagligen har du missförståt honom när han menat att det var EBC-belägg. Inte helt ovanligt att saker och ting feltolkas. Ledsen att det blivit så.

    Mvh Stoffe

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    En annan del av Köping
    Inlägg
    1 122
    Jo ja va utt och kolla lite och jag såg de att de inte fanns till viggen, möjligt att det blivigt en feltolkning.. Skitsamma de bara börja om på nytt.
    Nån som vill köpa slitzade originalskivor med ebc belägg
    Mvh/Adde
    "Utan turbo kan man inte leva!"
    Kör V70 R Design
    Har hört Saab 9-3 Aero 2001
    Kika på 93 Aeron

  20. #20
    Steg 3
    Reg.datum
    sep 2003
    Inlägg
    3 013
    Citat Ursprungligen postat av Aero_Jansson
    Negative Jag förstår att du heter som du heter här på forumet
    Nejdå skämmt å sido, jag har kikat lite närmare på röret å det ÄR alu...
    Har GreenStuff På bilen redan i dag å jag vet inte vad ja ska säga, som original typ.. Jaa antagligen har speedparts försökt dra en fuling, dom sa att dom inte visste nåt om det med det är bullshitt eftersom den var igensatt med speedpartstape å de sa jag till dom, men nene de kunde dom inte förstå. Jag är förvånad över att man aldrig hör nå annat än gott om firmor, sällan man hör nå illa om nån. Fast iof sisst jag var i kontakt med dom blev jag illa bemött av en speciell person "utan att nämna någon" å då skrev jag om det på forumet och då var det VÄLDIGT många som höll med och passade på att berätta att dom åxå var missnöjda med speedparts på olika vis.. Kan ju bara säga att de va sista gången jag handla av dom och de kan dom va ledsna för eftersom jag ska bla byta turbo, Ic, insugsrör, bussningar mm i vinter med de är ju även jobbigt för mig att behöva hatta hit och dit för på speedparts har dom ju de messta.
    Mvh/Adde

    Nja negative kommer från en helt annan sak.
    Jag är av den åsikten att försöker någon lura mig så ska det bråkas och inte vill jag gynna dom. Sen så ville du ju inte ha "greenshitbeläggen" så då är det ett gyllene tillfälle att skicka tillbaka allt. Skulle tro att dina vägegenskaper kan bli taskiga med två olika dämpare, nån egenskap är säkert ändrade mellan modellerna.

    Men men det är ju jag som är negativ(E)

Liknande ämnen

  1. Kläder med Saab-motiv + Saab leksaker?
    Av Spawn i forum Off Topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-08-10, 01:44
  2. Fars dag, vad fick ni
    Av daree i forum Off Topic
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 23:13
  3. får inte igång mina led h1 lampor till mina dimljus.
    Av klimpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 01:47
  4. Klassiska saab leksaker!!!!!
    Av AndersT16 i forum Allmänt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-01-15, 23:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •