Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Hjälp me varningsbl.knappen 9000 cse -97.

  1. #1
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 304
    Medlem#
    4827

    Hjälp me varningsbl.knappen 9000 cse -97.

    Hej!

    Jag har råkat trycka in varningsblinkersknappen på instrumentbrädan på en Saab 9000 cse -97 o nu söker ja tips o råd om hur jag ska kunna få ordning på detta.

    Finns det några tips om hur man eventuellt kan fiska upp knappen lr måste man ta loss panelen o sedan ta fram den??
    Mycket jobb??
    Dyr på Saab??

    All info é varmt välkommen

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 794
    Är det inte bara att pilla ut musbion eller den klocka som sitter där & försöka nå knappen?

    Alternativt är väl att ta loss ACC-panelen om den ramlat så långt ner.

    Lycka till!

    Edit: CSE -97 borde väl innebära musbio va?
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  3. #3
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 304
    Medlem#
    4827
    Ska kolla på saken till helgen

    En kort fråga till.....va menas me musbio??

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 909
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Ska kolla på saken till helgen

    En kort fråga till.....va menas me musbio??

    Mvh Michael
    Klockan, färddatorn.
    Har du tur så e plast fästet helt bakom, annars e den dyr på saab, köp en beggad?

  5. #5
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 304
    Medlem#
    4827
    Aha...

    Men det ska kunna gå att försiktigt pilla ut färddatorn då?


    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  6. #6
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 304
    Medlem#
    4827
    Tack för tipsen.

    Jag börjar med att kolla om inte man kan hitta den/nå den efter att ja pillat ut "musbion", om inte detta går får jag ge mig på ACC-panelen som du säger LM.

    È det något speciellt jag bör tänka på, passa mig för etc??

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 794
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    È det något speciellt jag bör tänka på, passa mig för etc??
    Om du vill göra lite bättre intryck då du pajat varningsblinkersen kan du väl kolla om alla lampor i ACC-panelen funkar & om inte passa på att byta dom om den ändå måste tas loss. Ganska vanligt att nån/några lampor som gör att knapparna lyser har pajat. Men det är ju lätt att göra senare om det behövs.

    Både musbion & ACC-panelen sitter ju bara "inklämda" dvs med ett lämpligt (inte för vasst & smalt) verktyg är det bara att pilla ut dom.

    Själv köpte jag smörknivar i plast på Clas Ohlson som jag tänkte kunde vara perfekta till både detta & då jag ska byta huvemblemet.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 150
    Vet inte om min har varit isär många gånger, men det är väldigt enkelt att peta ut både acc och färddator om man jobbar sig uppåt från stereofacket. Kör in näven och tryck till bara.

  9. #9
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 304
    Medlem#
    4827
    Så jag ska först ta o ta ur stereon menar du Martin?

    Ja tror allt det ska gå bra, men man vill ju inte gärna paja någon plasthake lr så.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 150
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Så jag ska först ta o ta ur stereon menar du Martin?

    Ja tror allt det ska gå bra, men man vill ju inte gärna paja någon plasthake lr så.

    Mvh Michael
    Är du hemma i helgen så kan jag vara moraliskt stöd!
    Jag slänger ut stereon, det blir mycket enklare då. Det är aldrig populär med trasiga plasthakar, så du gör rätt i att ta det lungt

    Mvh Martin

  11. #11
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 304
    Medlem#
    4827
    Haha.....ja brukar köra me den kommentaren me.....moraliskt stöd

    Ja ska upp till tjejen, det é hon som har petat in knappen till varningsblinkersen som jag skall försöka få ur

    Hon bor i Norrtälje utanför Stockholm, så det é ifall du inte har något att göra på kvällingen då kanske

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 794
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Ja ska upp till tjejen, det é hon som har petat in knappen till varningsblinkersen som jag skall försöka få ur
    Hm, "tjejen", "få ur den"? Annars skulle jag försöka "få i den".

    Åh, jag vet att det var dåligt men kunde inte låta bli.

    För att vara allvarlig är det väl inga plasthakar att vara rädd om ifall jag minns rätt, bara fjädrande metallbleck:

    Lycka till, både med att få ur den & i den!
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  13. #13
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 150
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Ja ska upp till tjejen, det é hon som har petat in knappen till varningsblinkersen som jag skall försöka få ur
    Hm, "tjejen", "få ur den"? Annars skulle jag försöka "få i den".

    Åh, jag vet att det var dåligt men kunde inte låta bli.

    För att vara allvarlig är det väl inga plasthakar att vara rädd om ifall jag minns rätt, bara fjädrande metallbleck:

    Lycka till, både med att få ur den & i den!


    Michael> Vi får förhoppningsvis igång en gammel 9k turbo i helgen så man vet ju aldrig. Måste ju provköra den

  14. #14
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 304
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Ja ska upp till tjejen, det é hon som har petat in knappen till varningsblinkersen som jag skall försöka få ur
    Hm, "tjejen", "få ur den"? Annars skulle jag försöka "få i den".

    Åh, jag vet att det var dåligt men kunde inte låta bli.

    För att vara allvarlig är det väl inga plasthakar att vara rädd om ifall jag minns rätt, bara fjädrande metallbleck:

    Lycka till, både med att få ur den & i den!


    Aja baja.....ska en moderator verkligen vara så här roligt o skämtsam??

    Hehe....

    Ska se vad vi kan göra åt saken, får väl använda min gamla mattelärares "instoppningsformel" som han introducerade i 1:an på Chalmers

    Martin> Hehe....förstår.
    Ja helt klart måste man testa vad kärran går för
    Ring när ni börjar närma en Stockholm då säger vi

    Mvh Michael

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Vad är knappen med en cirkel till? OG9-5
    Av kimpis i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2018-11-16, 08:59
  2. Vad gör 'S'-knappen?
    Av mod i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 09:05
  3. Tillbehörs knappen 9000 CS
    Av Bumpe_88 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-26, 10:05
  4. - Knappen? [9-3SS/SC]
    Av putte9-5 i forum Allmänt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-04, 00:25
  5. Problem med TCS-off knappen? (9000 Aero -93)
    Av Tri-Lo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 15:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •