Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Byte krängningshämmarbussning 9000

  1. #1

    Byte krängningshämmarbussning 9000

    Skulle vilja ha lite tipps om hur man enklast byter krängshämmarbussningar fram & bak på 9000cs-95.

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Skruva loss, tryck dit ny bussning, skruva tillbaka... Hur lätt som helst.

    Dock skulle jag vara försiktig med att byta till polyurethan fram, eftersom det förstärker understyrningstendenserna. Poly bak ger dock en något mer neutralstyrd bil.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Har redan köpt bussningar fram & bak plus krängningshämmarfästena fram dom med pinnen med två gummibitar i, ska man ha den uppallad med hjulen av eller?

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Hej,

    Ja, palla upp bilen. Av med hjulen, sedan ser du bussningarna. Bara att plocka av "plåten", klämma dit den nya bussningen och tillbaks med plåten. Jag bytte även de som sitter över och under krängningshämmarstaget ner i länkarmen.

    Mvh

    KK
    Senast redigerat av Moderator den 2022-09-25 klockan 10:32. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    tackar nu bär det av ut i garaget.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Surte / Göteborg
    Inlägg
    72

    Byte krängningshämmarbussning 9000 CSE -97

    Hej!
    Ligger och sliter mitt hår och försöker byta bussningarna till krängningshämmarna bak. Är det nå´n som kan ge mig ett tips på hur man gör?
    R.I.P 9000 2,3t -97
    #5823

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    756
    1.på med massa rostlösning på bultarna
    2. skruva försiktigt på bultarna dra gärna åt lite så du är säker på att den inte går av inte roliga att få ur sen
    3.ta bort gamla gummi
    4.sätt dit nya gummi
    5.sätt tillbaka skruvarna ( ev nya d beror på dej )
    6.dra åt så d sitter

    Klart.

    Edit: det gällde väll dom mittersta eller vad man ska säga ?
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

Liknande ämnen

  1. Knarrande framvagn OG9-3
    Av DSOTM i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 16:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •