Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 56

Ämne: 9000 aero -91

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    24
    Hej! Har en fundering angående numreringen på aerosarna. Har själv en aero-91 nu och även ägt en innan. Hur vet man vilket nummer det är på bilen?

    Mvh Thias

  2. #22
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 903
    Citat Ursprungligen postat av Pershav
    Tackar, kommer lite bilder i slutet av månaden igen med grejer som ska på. O fler före efter bilder

    Ha de så gott tills dess
    När kommer bilderna??...vi är ju i mitten av Oktober nu ju!!!

  3. #23
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Citat Ursprungligen postat av Pershav
    Tackar, kommer lite bilder i slutet av månaden igen med grejer som ska på. O fler före efter bilder

    Ha de så gott tills dess
    När kommer bilderna??...vi är ju i mitten av Oktober nu ju!!!
    Ja, skäms på mig. Det kassa i kråksången är att jag saknar digitalkamera Men nu den 25:e blir det inhandling av en sådan. Då ska det tas massor av kort under vintern.

    Har redan hunnit med följande:

    Inhandlat:
    3tumms avgas
    Sänkfjädrar o dämpare
    Spridare
    En kabelhärva så jag blir av med tcs:en
    Bränslechipp och APC/DI chipp
    Högglanspolerad ventilkåpa
    + en massa olika småsaker som magnetventil DI kasset så man har lite extra delar i skafferiet

    Har under några dagar nu demonterat hela acc systemet(som för övrigt ska förbli borta av vikt/plats begär.

    Har även fått ner turbo, grenrör, massa tryckrör o liknande. Blir inhandling av td04 el. liknande agg och en allmän uppfrächning av motorrumet de kommande veckorna Nu är det i alla fall rätt tomt där och man kan komma åt o avfetta, slipa o lacka motorn o kringdelar.

    Men kom hit vet jag börne, så kan du ju ta ett par bilder o se hur långt jag kommit

  4. #24
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087
    Här är i alla fall lite bilder
    På grejer jag köpt.





    Plus en bild på förarplatsen, tagen för ett tag sedan, nu sitter där laddtrycksmätare vid ljudreglaget o en ny stereo med slusteg o baslåda bak. Behöll dock förstärkaren på sin plats för syns skull o orginalbaslådan bak sitter givetvis också kvar o funkar utmärkt

  5. #25
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    887
    Gissar på att det är endel prylar från Freddes mörbultade Aero du har på bild där... dendär ventilkåpan hade juh jag tänkt köpa

    Hehe

    Ratten är den orginal verkligen?
    http://www.garaget.org/backhead
    Saab 9000 Talladega, Saab 9-3 SS Aero

  6. #26
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087
    Citat Ursprungligen postat av backhead
    Gissar på att det är endel prylar från Freddes mörbultade Aero du har på bild där... dendär ventilkåpan hade juh jag tänkt köpa

    Hehe

    Ratten är den orginal verkligen?
    Jepp, det som inte finns med på bilden är hans 3tums avgas.
    mohaha Då vann jag har putsat på kåpan ännu mer då det inte var perfekt. Men nu ser den riktigt bra ut i mina ögon i alla fall. Plus en svartlackad DI kasset lite silikonslangar o en td04hl så kommer det se riktigt fint ut i motorrummet

  7. #27
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087
    Citat Ursprungligen postat av Pershav
    Citat Ursprungligen postat av backhead
    Gissar på att det är endel prylar från Freddes mörbultade Aero du har på bild där... dendär ventilkåpan hade juh jag tänkt köpa

    Hehe

    Ratten är den orginal verkligen?
    Jepp, det som inte finns med på bilden är hans 3tums avgas.
    mohaha Då vann jag har putsat på kåpan ännu mer då det inte var perfekt. Men nu ser den riktigt bra ut i mina ögon i alla fall. Plus en svartlackad DI kasset lite silikonslangar o en td04hl så kommer det se riktigt fint ut i motorrummet
    Självklart är ratten orginal av typ "blöjratt" som någon här på stcs kallade den. Så såg i alla fall de tidiga airbagrattarna ut Vackra är de ju inte men man får hoppas att den fyller sin funktion. Det är sådant man får med sig om nybilsköparen gick in på saab o sa "GE MIG ER FETASTE MODELL MED ALL UTRUSTNING SOM NI KAN PRESTERA". Dvs min bil 34k mil senare

  8. #28
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 903
    Har du bilen i Kristianstad eller i ert garage, om man nu vill komma o kolla??

    /Kent

  9. #29
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Har du bilen i Kristianstad eller i ert garage, om man nu vill komma o kolla??

    /Kent
    Den står i kristianstad. Hemma hos mig. Den står faktiskt utomhus på vår parkering vid huset. Du vet ju vart jag bor Säg en tid som du är ledig så

  10. #30
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 903
    Idag hade passat fint om inte jag skulle lämna bilen på lackfirman. Tar inte så lång tid ioförsig, men sen ska morsan till syrrans dotters ridlektion, så då får jag snällt vänta på att hon kommer hem innan jag kan låna traktorn(volvon)!! Tar det en annan dag!!

  11. #31
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087
    Citat Ursprungligen postat av Börne
    Idag hade passat fint om inte jag skulle lämna bilen på lackfirman. Tar inte så lång tid ioförsig, men sen ska morsan till syrrans dotters ridlektion, så då får jag snällt vänta på att hon kommer hem innan jag kan låna traktorn(volvon)!! Tar det en annan dag!!
    Släng iväg ett pm dagen innan. Så bestämmer vi det. Efter halv 5 varje vardag går ju bra för min del i princip

  12. #32
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087
    Refererar till följande tråd på 9000 forumet. Då jag inte kommer orka skriva under hela vintern i dubbla trådar

    http://forum.saab9000.se/viewtopic.php?t=8761

  13. #33
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    102
    Medlem#
    7519
    [quote="Pershav"]Refererar till följande tråd på 9000 forumet. Då jag inte kommer orka skriva under hela vintern i dubbla trådar

    JAHA du har blivit lite lat nu när du kan vara medlem i både 900- och 9000 klubben haha skoja bara! men det är inte fel med en av varje, det räcker inte att ha en vrål fin 900 i orginal skick man måste tydligen ha en 9000 i samma skick. Hur som helst LYCKA TILL med finliret! PS. lite avis
    //Henrik_T16_Move_Your_Mind
    900_T16 9-5_Aero_Hirsch

  14. #34
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087
    Citat Ursprungligen postat av Zimerman
    Citat Ursprungligen postat av Pershav
    Refererar till följande tråd på 9000 forumet. Då jag inte kommer orka skriva under hela vintern i dubbla trådar

    JAHA du har blivit lite lat nu när du kan vara medlem i både 900- och 9000 klubben haha skoja bara! men det är inte fel med en av varje, det räcker inte att ha en vrål fin 900 i orginal skick man måste tydligen ha en 9000 i samma skick. Hur som helst LYCKA TILL med finliret! PS. lite avis
    Tyvärr är 900aeron såld Med stor saknad. Behövde en större bil som jag kunde pendla med. Så det blev denna 9000aeron då. Men blir säkerligen 900 igen då ekonomin till 2bilar räcker

  15. #35
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    102
    Medlem#
    7519
    Citat Ursprungligen postat av Pershav
    Tyvärr är 900aeron såld Med stor saknad. Behövde en större bil som jag kunde pendla med. Så det blev denna 9000aeron då. Men blir säkerligen 900 igen då ekonomin till 2bilar räcker
    Ok då förstår jag! men jag lovar att din 9000 kommer att ha lika hög klass som 900:an om du fortsätter i samma anda som tidigare!
    //Henrik_T16_Move_Your_Mind
    900_T16 9-5_Aero_Hirsch

  16. #36
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087
    Citat Ursprungligen postat av Zimerman
    Citat Ursprungligen postat av Pershav
    Tyvärr är 900aeron såld Med stor saknad. Behövde en större bil som jag kunde pendla med. Så det blev denna 9000aeron då. Men blir säkerligen 900 igen då ekonomin till 2bilar räcker
    Ok då förstår jag! men jag lovar att din 9000 kommer att ha lika hög klass som 900:an om du fortsätter i samma anda som tidigare!
    Är redan påväg mot nästa bil
    För nu har jag blivit trött på att meka en massa. Blir bruksbil nu några år

    http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... p?t=110858

  17. #37
    Steg 2
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Sangis (10mil ifrån Luleå)
    Inlägg
    2 058
    aha.. den blev inte långvarig hos dig vem vet... jag kanske är spekulant på den när den väl säljs

  18. #38
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087
    Då har man bytt turbo i alla fall. Blir uppstart i morgon då jag monterat den nya remmen till generatorn mm. Jag har nämligen tagit bort ac kondensorn för att få lite mer plats samt att den ändå hade gett upp...

    Blev ett orginalagg i mycket fint skick som åkte på!

    Notera byggbelysningen på vår uppfart! Mysigt att jobba utomhus vid denna tiden på året Man kommer liksom inte hem från jobb förr än vid fem. O då är det ju mörkt, inte mycket annat o göra än o köra inom Harald nyborg o köpa sig lite belysning








    Som kanske vet så är bilen tillsalu. Jag kommer besiktiga o skatta den i nästa månad. Den säljs antingen oskattad eller skattad. Enda skillnaden är att den blir 2000:- billigare innan

    De med seriöst intresse hör av sig. Det är inte vilken bil som helst vi talar om. Utan en av få rullande 9000 CC Aero -91 som inte råkat ut för någon styling eller dylikt

  19. #39
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    367
    Citat Ursprungligen postat av Pershav

    ....som inte råkat ut för någon styling eller dylikt
    Jasså? Vad kallar du då de vita blikersarna, svarta grillen och för inte tala om löven i grillen...

    MVH Viktor

  20. #40
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Malmöe
    Inlägg
    1 087
    Citat Ursprungligen postat av Aero-Sune
    Jasså? Vad kallar du då de vita blikersarna, svarta grillen och för inte tala om löven i grillen...

    MVH Viktor
    Jadu, löven kan jag intyga inte hamnat där i stylingsyfte
    Vad gäller grillen så är det en sk. "vintergrill" som man grillar
    korv på på vintern typ

    De vita blinkersen räknar jag som orginalutrustning på en röd bil

Liknande ämnen

  1. Värderingshjälp 9000 Aero -97 samt köphjälp 9-5 Aero.
    Av H0gberg i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 19:06
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-07, 00:15
  3. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 21:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •