Hej!
Måste byta kylarvätskan då jag sköt en slang i morse...
Är det något spec som man måste tänka på? tömma toppen eller görs det automatisk?
Hur slipper man enklast att det inte blir kvar luft i systemet?
/A
Hej!
Måste byta kylarvätskan då jag sköt en slang i morse...
Är det något spec som man måste tänka på? tömma toppen eller görs det automatisk?
Hur slipper man enklast att det inte blir kvar luft i systemet?
/A
Numera Golf TSi.
BMW 120 M -08! Såld
de jag kan komma på är att lossa korken till expantionskärelt för att tömma de helt.
sen kan de vara bra att ha en stump trädgårdslang att trä över avtappningen när du släppt på skruven (öppna korken efter du gjort detta) sen är de bara att låta skiten rinna ut.
MVH MagnusH
9-5 Sportkombi 2,0T -99, Ng900 2,0T -95
Ng 9-3 2,0T -05 ss
Enklaste sättet att bli av med luften är att fylla på fullt i systemet.
Starta upp den och köra tills motorn är varm.
stänga av låt svalna och fyll på igen.
Gör så tills du inte behöver fylla på mer.
Troligen behövs de bara göras 1 gång men man vet aldrig.
Glöm inte bara att skruva åt de du varit på sen bara.
Är klar med det nu, har fått fylla på några små skvättar, behövde inte tömma systemet då det redan var tomt
Var först rädd når rökmolnet uppstod i fm, trodde det var topppackningen men som tur e så var det en slang som vart lite dålig som brast!!
/A
Numera Golf TSi.
BMW 120 M -08! Såld
vatten i systemet åker ut av sig själv om du fyller på tills expansionskärlet är där det ska. så cirkulerar luften upp i expansionskärlet och försvinner.
Han hade ju problem med att vattnet försvann, därför bytte han slangen , och jag tror också att expansionskärlet sitter där det ska även om man inte fyller på.
Sorry, kunde inte låta bli
//Mattias