Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

    Hejsan.
    Nu håller har jag nästan bestämt mig att inhandla en Dension GW 500 till Saaben, men vill för säkerhets skull säkra mig om att jag gör rätt...

    Först måste jag bara fråga er som faktiskt har just den installerad i bilen, hur upplever ni den? Funktion osv?

    Och självklart hur den fungerar med menyer/mappar osv? Är den lätthanterlig och smart upplagd?

    Ge mig era ris och ros då jag planerar beställa en i veckan, gärna idag eller imorgon.

    Det är väl denna jag är ute efter? http://shop.ces.nu/product_info.php?...roducts_id=277

    Tacksam för snabba och givande svar/Stoffe
    Have you ever seen horses pushing?!!

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

    Ingen?
    Have you ever seen horses pushing?!!

  3. #3

    Re: Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

    Är väl bara att köpa och rapportera till oss andra. Du har 14 dgr öppet köp enl distanshandelslagen.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

    Har inte en aning om hur den funkar men hittade den här tråden iallafall: viewtopic.php?f=6&t=226680&hilit=Dension

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

    Citat Ursprungligen postat av mostling
    Har inte en aning om hur den funkar men hittade den här tråden iallafall: viewtopic.php?f=6&t=226680&hilit=Dension
    Bra länk där, den hade jag missat helt.
    Have you ever seen horses pushing?!!

  6. #6

    Re: Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

    Tja!

    Jag köpte en Gateway 500 från Densions för nån vecka sedan. Efter lite bök o halvkrångel har jag faktiskt lyckats installera den idag. Jag har lekt lite med den i ett par timmar och det verkar riktigt smidigt. Du kan styra lite granna från ratten men för att kunna använda listorna med artister/album/låtar fullt ut behöver man använda "select-ratten" bredvid skärmen. Jag har bara kört med USB-minne, vilket är det enda jag kommer använda. Har ca 2000 låtar "inbyggt" i bilen nu, aldrig mer några repiga cd-skivor i bilen som irriterar. Man kan bläddra i listorna via mapp/playlist, artist eller låt. Det går också söka rätt på en enstaka låt utan att veta vilken artisten är. Det går spela alla låtar slumpmässigt eller en enstaka artist eller album slumpmässigt. Användarvänligheten är väll kanske inte den mest logiska i början, man får lära sig vilka knappar man ska anända för en viss funktion, men det är ju bara nybörjarproblem.
    Ska du ha bilen ett längre tag tycker jag absolut du ska köpa en Gateway 500, även fast den är jävligt dyr. Instruktionerna från dension är hyffsade men man får lusläsa en del. Saab tar ett par hundralappar för att lägga till enheten i systemet. Även om jag bara testat ett par timmar så kan jag säga att jag kommer aldrig köpa en ny bil som det inte går att intallera något liknande i!

    /Figge

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2009
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    422
    Medlem#
    8398

    Re: Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

    Citat Ursprungligen postat av fjooog
    Tja!

    Jag köpte en Gateway 500 från Densions för nån vecka sedan. Efter lite bök o halvkrångel har jag faktiskt lyckats installera den idag. Jag har lekt lite med den i ett par timmar och det verkar riktigt smidigt. Du kan styra lite granna från ratten men för att kunna använda listorna med artister/album/låtar fullt ut behöver man använda "select-ratten" bredvid skärmen. Jag har bara kört med USB-minne, vilket är det enda jag kommer använda. Har ca 2000 låtar "inbyggt" i bilen nu, aldrig mer några repiga cd-skivor i bilen som irriterar. Man kan bläddra i listorna via mapp/playlist, artist eller låt. Det går också söka rätt på en enstaka låt utan att veta vilken artisten är. Det går spela alla låtar slumpmässigt eller en enstaka artist eller album slumpmässigt. Användarvänligheten är väll kanske inte den mest logiska i början, man får lära sig vilka knappar man ska anända för en viss funktion, men det är ju bara nybörjarproblem.
    Ska du ha bilen ett längre tag tycker jag absolut du ska köpa en Gateway 500, även fast den är jävligt dyr. Instruktionerna från dension är hyffsade men man får lusläsa en del. Saab tar ett par hundralappar för att lägga till enheten i systemet. Även om jag bara testat ett par timmar så kan jag säga att jag kommer aldrig köpa en ny bil som det inte går att intallera något liknande i!

    /Figge
    Ett mycket givande svar som jag tackar och bockar för...
    För stunden har några oväntade utgifter lyckats grusa mina planer att införskaffa mig en GW inom kort. Så det får vänta tills efter årsskiftet.
    Har tänkt behålla bilen i minst 5år till så det kommer verkligen bli skönt att kunna plocka med sig den mängden musik samt slippa den otroligt enerverande cd-spelaren som jag har nu. Den hackar non-stop tills bilen blivit varmkörd i ca 30min. Skumt värre...
    Tack ännu en gång för svaret iaf
    Have you ever seen horses pushing?!!

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    103
    Medlem#
    8090

    Re: Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

    Citat Ursprungligen postat av fjooog
    Tja!

    Jag köpte en Gateway 500 från Densions för nån vecka sedan. Efter lite bök o halvkrångel har jag faktiskt lyckats installera den idag. Jag har lekt lite med den i ett par timmar och det verkar riktigt smidigt. Du kan styra lite granna från ratten men för att kunna använda listorna med artister/album/låtar fullt ut behöver man använda "select-ratten" bredvid skärmen. Jag har bara kört med USB-minne, vilket är det enda jag kommer använda. Har ca 2000 låtar "inbyggt" i bilen nu, aldrig mer några repiga cd-skivor i bilen som irriterar. Man kan bläddra i listorna via mapp/playlist, artist eller låt. Det går också söka rätt på en enstaka låt utan att veta vilken artisten är. Det går spela alla låtar slumpmässigt eller en enstaka artist eller album slumpmässigt. Användarvänligheten är väll kanske inte den mest logiska i början, man får lära sig vilka knappar man ska anända för en viss funktion, men det är ju bara nybörjarproblem.
    Ska du ha bilen ett längre tag tycker jag absolut du ska köpa en Gateway 500, även fast den är jävligt dyr. Instruktionerna från dension är hyffsade men man får lusläsa en del. Saab tar ett par hundralappar för att lägga till enheten i systemet. Även om jag bara testat ett par timmar så kan jag säga att jag kommer aldrig köpa en ny bil som det inte går att intallera något liknande i!

    /Figge
    Hade du redan en cd-växlare i bilen eller kunde SAAB aktivera Gateway 500 som en växlare direkt? Anledningen till att jag frågar är att i installationsinstruktionen som Dension har på sin hemsida står följande:
    "Saab 9-3
    It is needed to enable a CD changer with the service computer using an
    original CD changer."

    Det skulle ju inte vara så kul att behöva skaffa fram en växlare utöver "Gatewaye:n".
    9-3 SC 2.0T XWD -09

  9. #9

    Re: Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

    Tja!
    Du behöver inte ha någon cd-växlare, har själv bara vanlig cd-spelare (som jag aldrig behöver använda längre). Du måste dock koppla ihop gatewayen med stereon och se till att gatewayen har ström på nått sätt. Sen åker du till en saabverkstad o ber dem lägga till en bakre cd-växlare med deras lilla specialdator (tec 2 tror jag den kallas). Deras lilla manick tror att du har installerat en cd-växlare och lägger då till en sådan i systemet. Ström från cigguttaget (som det står i intruktionena) funkar men är inte nått vidare optimalt då tändningen måste vara på för att stereon ska få ström9)
    /Figge

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    103
    Medlem#
    8090

    Re: Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

    Citat Ursprungligen postat av fjooog
    Tja!
    Du behöver inte ha någon cd-växlare, har själv bara vanlig cd-spelare (som jag aldrig behöver använda längre). Du måste dock koppla ihop gatewayen med stereon och se till att gatewayen har ström på nått sätt. Sen åker du till en saabverkstad o ber dem lägga till en bakre cd-växlare med deras lilla specialdator (tec 2 tror jag den kallas). Deras lilla manick tror att du har installerat en cd-växlare och lägger då till en sådan i systemet. Ström från cigguttaget (som det står i intruktionena) funkar men är inte nått vidare optimalt då tändningen måste vara på för att stereon ska få ström9)
    /Figge
    Perfekt, precis det jag ville höra! Tack för det.
    9-3 SC 2.0T XWD -09

  11. #11
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    76

    Re: Köpa Dension Gateway 500 till 9-3SS???

    någon med lite bilder? själv inne på ett DGW500 köp

    /Aenden
    Aktuell:
    9-3SC Turbo x Aut
    Tidigare:
    9-3SC Aero Man 2006
    9-3SS Aero Man 2005
    9-3SS Aero Man 2003

Liknande ämnen

  1. Dension Gateway som HF på ng9-3?
    Av Vfr i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-15, 11:16
  2. Alternativ till Dension gateway 500
    Av Plupp i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 00:27
  3. Dension 500
    Av intruder24 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 12:13
  4. Dension Gateway 500
    Av Tette i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-16, 00:02
  5. Funder ringar runt Dension Gateway 500
    Av Henke_A i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 13:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •