Sidan 11 av 11 FörstaFörsta ... 91011
Resultat 201 till 207 av 207

Ämne: Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här!

  1. #201

    Re: Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här!

    Citat Ursprungligen postat av Aeroman
    Hej Turbo_Linus!
    Detta SKA ANA i Trollhättan kunna, att det är goodwill 36-månader
    eller 10 000 mil vilket som först uppkommer, mitt råd till dig är att
    åka tillbaka till dom och fråga om dom inte kan ringa till den som är regionchef
    på GM, han kommer att säga att denna skada kommer Saab att stå för.

    Stå på dig!!

    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Linus
    Mina backspegelfötter har börjat ärga på min 9-3 SS -07 :(
    Pratat med ANA Thn men de vägrar ta det på goodwill trots att bilen är mindre än 3 år och gått mindre än 10000 mil :confused:

    Något jag ska gå vidare med eller hur ska jag göra?
    Turbo_Linus, hur gick det? Har samma problem på en 9-3 MY08.

    Undrar också kring fenomenet av läcksläpp på nedre delen av framskärmarna, den del som är veckad in i hjulhuset och närmst främre dörrarna.

  2. #202
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Västmanland
    Inlägg
    242

    Re: Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här!

    Turbo_Linus, hur gick det? Har samma problem på en 9-3 MY08.

    Undrar också kring fenomenet av läcksläpp på nedre delen av framskärmarna, den del som är veckad in i hjulhuset och närmst främre dörrarna.



    Hej turbo4ever!

    Dina backspeglar är det bara att byta om det är som du säger, ärjade spegelfötter det är som jag skrev förut 36-månader eller 10 000 mil vilket
    som först uppkommer.

    Vidare i dina funderingar angående lackskadan på framskärmen så tror jag det är så att din innerskärm har kommit ur läge och ligger kant i kant med ytterskärmen och då ligger och nöter sönder lacken så att det blir en lackskada av detta.
    Tyvärr så klassas detta som yttre åverkan så man får stå för fiolerna själv.

    /Aeroman
    The first car:SAAB.
    The last car:SAAB.

  3. #203

    Re: Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här!

    Det här med SAAB och garantier/godwill kan man ha mycket åsikter om har själv råkat ut för ett Turbo haveri under en semestertrip där man på servicen innan avresan sa att man inte behöver kontrollera för det ska inte vara några problem.
    Vi kom 40mil innan vi fick stanna.
    All heder till SAAB assistance som är klockren, en bärgare kom inom 20min och fick bilen till SAAB i Borlänge där en låne bil stod och väntade bilen fixades men det tog över en vecka, så vi fick åka hem med låne bilen och sedan köra tillbaka för att hämta den reparerade bilen. det var inte det enklaste eftersom bilen var tvungen att lösas ut först innan garantin hade behandlas, nu klev näst hjälte in på banan, Hyr firman som stod för lånebilen tog hela kostnaden och sedan kvittade vi fakturor och kreditar hos dom. slutet gott allting gott.

    Att BIVA i Norrköping gjorde ett stort fel vid servicen skyllde man på att det hade varit så stressigt.

    Jag har även försökt att få ut en SID på garanti eller i allafall lite rabbatt. Men
    när jag kom in andra gången så var jag en vecka försent ute.
    Och då kunde de inte förklara varför jag inte kunde fått en ny tidigare trots påpekande om siddens brister, vid service till fällena.
    Det enda svar jag fick var att SAAB har så klara regler att det är inget att diskutera. Jga försökte kontakta SAAB direkt men fick aldrig tag i någon som kunde ta något beslut så det hela rann ut i sanden.
    Nu har jag en svart SID.

    Det här med en lista vore något för SAAB att tänka på, för att visa den goda viljan och visa sina kunder att det här är ett problem som kan uppstå och om det gör det så gäller garantin eller en viss del av ersättning.

    PS är det någon som har en SID så kan det vara intressant DS

  4. #204

    Re: Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här!

    Tjenare!

    Va ett tag sen jag va här, men har lite trubbel nu o kom ju på att här finns kunnigt folk!

    Problemet gäller standardfelet "tändkasset"

    Hade min 9-3 Aero -01 på megaservice för 2 veckor sen där byttes bla. stift o massa annat!

    I samband med denna servicen bytte jag även till helt nya skor runtom! och efter ett par mil (pendlar 10mil ToR till jobbet) så tycker jag bilen dricker mera! ca: 1½-2dl mer per mil, tyckte detta va lite konstigt men har trott att jag gjorde ett dåligt däckval!

    Men...

    Idag när jag körde hem från arbetet så betedde sig bilen lite allmänt seg o konstig! kom hem, o efter en stund så skulle jag iväg igen o den startar inte, misstänkte direkt kassetten, (har bytt på en gammal flickväns för ett gäng år sen) skruvor loss skiten o delar på kassetten o "felet" är uppenbart.. den ena "vita" har läckt o ser helt enkelt sönder ut o allt luktar sönder!

    Googlade nyss runt och sprang på en artikel att just min tk (tk3.4d) har varit föremål för utbyte för några år sen.. brev jhade skickats etc.. jag har dock INTE fått något sådant!

    Så finns det fortfarande chans att nyttja detta?

    Sen...

    Verkstaden jag servade på (saab aukt verks. sälj mm) berättade att dom inte valt de "dyra" stiften till bytet utan de billigare för dom va lika bra osv o man skulle byta dom oftare just för att SPARA på tk.... o 2v senare går den sönder!!

    pga de billiga stiften månne?

    Ska ringa dom imorrn o berätta min besvikelse...

    Tankar, råd och tips?

    Mvh. Micke
    9-3 Aero N steg 2

  5. #205

    Re: Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här!

    Citat Ursprungligen postat av Mikolino
    Tjenare!

    Va ett tag sen jag va här, men har lite trubbel nu o kom ju på att här finns kunnigt folk!

    Problemet gäller standardfelet "tändkasset"

    Hade min 9-3 Aero -01 på megaservice för 2 veckor sen där byttes bla. stift o massa annat!

    I samband med denna servicen bytte jag även till helt nya skor runtom! och efter ett par mil (pendlar 10mil ToR till jobbet) så tycker jag bilen dricker mera! ca: 1½-2dl mer per mil, tyckte detta va lite konstigt men har trott att jag gjorde ett dåligt däckval!

    Men...

    Idag när jag körde hem från arbetet så betedde sig bilen lite allmänt seg o konstig! kom hem, o efter en stund så skulle jag iväg igen o den startar inte, misstänkte direkt kassetten, (har bytt på en gammal flickväns för ett gäng år sen) skruvor loss skiten o delar på kassetten o "felet" är uppenbart.. den ena "vita" har läckt o ser helt enkelt sönder ut o allt luktar sönder!

    Googlade nyss runt och sprang på en artikel att just min tk (tk3.4d) har varit föremål för utbyte för några år sen.. brev jhade skickats etc.. jag har dock INTE fått något sådant!

    Så finns det fortfarande chans att nyttja detta?

    Sen...

    Verkstaden jag servade på (saab aukt verks. sälj mm) berättade att dom inte valt de "dyra" stiften till bytet utan de billigare för dom va lika bra osv o man skulle byta dom oftare just för att SPARA på tk.... o 2v senare går den sönder!!

    pga de billiga stiften månne?

    Ska ringa dom imorrn o berätta min besvikelse...

    Tankar, råd och tips?

    Mvh. Micke
    nehepp
    9-3 Aero N steg 2

  6. #206
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 178

    Re: Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här!

    Med de billiga stiften menas nog BCPR7ES-11 i stället för PFR7H10

    Är det så så har det inte med dem att göra i a f.

    Om kampanjen fortfarande gäller vet jag inte, det får du ta med din verkstad.

  7. #207

    Re: Diskutera SAAB:s Goodwill och garantier här!

    Citat Ursprungligen postat av JOHDAH
    Det här med SAAB och garantier/godwill kan man ha mycket åsikter om har själv råkat ut för ett Turbo haveri under en semestertrip där man på servicen innan avresan sa att man inte behöver kontrollera för det ska inte vara några problem.
    Vi kom 40mil innan vi fick stanna.
    All heder till SAAB assistance som är klockren, en bärgare kom inom 20min och fick bilen till SAAB i Borlänge där en låne bil stod och väntade bilen fixades men det tog över en vecka, så vi fick åka hem med låne bilen och sedan köra tillbaka för att hämta den reparerade bilen. det var inte det enklaste eftersom bilen var tvungen att lösas ut först innan garantin hade behandlas, nu klev näst hjälte in på banan, Hyr firman som stod för lånebilen tog hela kostnaden och sedan kvittade vi fakturor och kreditar hos dom. slutet gott allting gott.

    Att BIVA i Norrköping gjorde ett stort fel vid servicen skyllde man på att det hade varit så stressigt.

    Jag har även försökt att få ut en SID på garanti eller i allafall lite rabbatt. Men
    när jag kom in andra gången så var jag en vecka försent ute.
    Och då kunde de inte förklara varför jag inte kunde fått en ny tidigare trots påpekande om siddens brister, vid service till fällena.
    Det enda svar jag fick var att SAAB har så klara regler att det är inget att diskutera. Jga försökte kontakta SAAB direkt men fick aldrig tag i någon som kunde ta något beslut så det hela rann ut i sanden.
    Nu har jag en svart SID.

    Det här med en lista vore något för SAAB att tänka på, för att visa den goda viljan och visa sina kunder att det här är ett problem som kan uppstå och om det gör det så gäller garantin eller en viss del av ersättning.

    PS är det någon som har en SID så kan det vara intressant DS

    Jag råkade ut för punktering utanför Helsingborg på väg hem, ett samtal till SAAB assistance och jag fick blixtsnabb hjälp, först med att byta hjulet sen lotsning till en gummiverkstad som hade jour! Bra jobbat!
    SAAB 9 3 Turbo X -08
    SAAB 9 5 Aero -05 (Chippad)
    SAAB 9 3 Viggen -99 (Chippad)

Liknande ämnen

  1. SAAB vs. Lexus vs. garantier
    Av Zed82 i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2005-12-24, 03:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •