Har en 900 -97 2.0t automat.
hur mkt pallar lådan med? Vilken ic är att föredra för en uppgradering? Hur stor är avgastummen orginal? Tappar jag mkt på att "bara" sätta på en 3" downpipe, eller ska man gå hela vägen?
mvh Tobbe
Har en 900 -97 2.0t automat.
hur mkt pallar lådan med? Vilken ic är att föredra för en uppgradering? Hur stor är avgastummen orginal? Tappar jag mkt på att "bara" sätta på en 3" downpipe, eller ska man gå hela vägen?
mvh Tobbe
Hej
Kör med 370hk/460Nm och lådan har hållt hela sommaren men det är nog ett gränsfall=kan rasa när som helst.
Använd crossflow IC för bästa flöde.
mvh Johan H
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
den kan väl rasa även orig, beror väl helt på dig hur du beter dig när du kör, min rasa o ja har kanske 220hk
Ng900 -94 me lite shit i
Kör fortare än alla andra så slipper du bli omkörd...
Har ni manuell eller automat jag har automat? Vilken cross flow ic finns det någon som är typ "bolt on"?
Kör manuell.
Det finns IC att köpa som passar rätt på. Viggen varianten tex.
/Johan H
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Har 300 hk 420 Nm och kör med orignial låda ! Då har min bil gått 24500 mil och är en 96:a ! Så allt är relativt till hur man kör med bilen !
En alu intercooler från speedparts är det bästa trimköp jag har köpt till min bil !
Mvh och lycka till Andreas
Medlem: 5750#
Saab 900 Ng 2.3 Turbo Nordic Individuell 408 Hk/542Nm