Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: röda spridare orginal chip

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    701

    röda spridare orginal chip

    har bytt spridare för att mina förra inte fungera så vidare bra. Nu har jag röda spridare 431 med vad jag tror är orginalchip. Bilen är en Saab 900 T16 aero -87. hur kommer bränsleblandningen bli nu? Kan jag ladda fullt? Har ingen APC inkopplad utan det är på gång och just nu styrs laddtrycket av en TurboXS ventil.

    Tacksam för svar
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523
    Det kommer inte att gå alls skulle jag vilja säga, då 431 är på tok för stora och kommer att dränka motorn med bränsle med bilens originalchip.


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    701
    nä den fungerar klockrent med 0,8 i ladd. Blödrar aldrig o hackar aldrig till skillnad mot orginal spridarna. Frågan är mer om kurvan är linjär eller om det kommer att behövas omprogrammering så de inte ger för lite vid fullt laddtryck. Innan har bilen gått väldigt snålt instället med nästan vita tändstift...
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523
    Citat Ursprungligen postat av Lotus
    nä den fungerar klockrent med 0,8 i ladd. Blödrar aldrig o hackar aldrig till skillnad mot orginal spridarna. Frågan är mer om kurvan är linjär eller om det kommer att behövas omprogrammering så de inte ger för lite vid fullt laddtryck. Innan har bilen gått väldigt snålt instället med nästan vita tändstift...
    Då skulle jag tro att det chip du använder inte är ett original utan gjort för större spridare.

    Om man tar och stoppar dit 431 på en helt orörd standard T16 Aero -87 så kommer den att gå tokfett. Det har många upptäckt när deras fina trimidé gick upp i svart rök....


    MVH Tony
    Sierra 2,3 Aero

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    GBG
    Inlägg
    145
    Medlem#
    5048
    Citat Ursprungligen postat av Tony 418
    Om man tar och stoppar dit 431 på en helt orörd standard T16 Aero -87 så kommer den att gå tokfett. Det har många upptäckt när deras fina trimidé gick upp i svart rök....
    - Kan skriva under på ovanstående: Gick fett (dåligt alltså ) med orginal chip! T16 från 88.
    Mvh Alexander O
    Körde og900 T16 (saknad!), numera ng900.

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2005
    Inlägg
    701
    teoretisk borde den alltså gå bätter om jag tanka E85 eller laddar mycket mer uppemot 1,4bar eftersom jag laddat 1,2 med orginal spridare? undra oxå vad för chip som gömmer sig i min bil...
    Saablös.
    BMW 335iA Coupé DKG

Liknande ämnen

  1. röda spridare orginal i min bil?
    Av johanekblom86 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 17:13
  2. Röda spridare 9-5
    Av _WmB_ i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 23:56
  3. Röda spridare?
    Av a_manhood i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2005-09-16, 22:56
  4. Chip anpassat till röda spridare - og900
    Av Newstream i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-21, 21:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •