Tjena. jag undrar hur man får bort gallret som skyddar 6x9:orna bak i min 9000 -97??
Ska byta ut högtalarna till Alpine istället
Tackar för svar.
MvH
Tjena. jag undrar hur man får bort gallret som skyddar 6x9:orna bak i min 9000 -97??
Ska byta ut högtalarna till Alpine istället
Tackar för svar.
MvH
900 2.0i T16 Aero -84 Svart
VW Beach Buggy -68 1.8i 80Hk Svart
Mitsu. Eclipse Spyder 3.0 GT Silver
Du kan ta loss klädseln som sitter på undersidan .. sedan sitter högtalaren monterad underifrån ..
Behöer inte ta bort ngt galler
/M.Krantz no.829 ..
Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB
Ok .. ska testa det ikväll. Tackar.
900 2.0i T16 Aero -84 Svart
VW Beach Buggy -68 1.8i 80Hk Svart
Mitsu. Eclipse Spyder 3.0 GT Silver
Hur gör man egentligen för att ta bort klädseln?
Kikade som hastigast häromdan utan att egentligen förstå nånting.
Har precis gjort den operationen och jag kom fram till att det är mycket lättare att ta bort hela konsolén som högtalaren sitter i. Den sitter med 6 skruvar.
Ang. klädseln så använde jag bara lite lagomt med våld för att dra lös den.
"Jag är inte dum i huvudet - Har bara otur när jag tänker"
9000 Cse 2,3Ltt -94 Aut. STT Steg 1 + Grövre avgasystem.......
Ja det ska nog vara att dra lite försiktigt..
Finns hål under högtalaren .. stoppa in en hand där och putt ut klädseln .. sitter bara instucken runt högtalargaller/konsoll
/M.Krantz no.829 ..
Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB
Jag fick ta de övre fästena som baksätet klickas fast i för att kunna dra av klädseln. Plus att klädseln satt fastclipsad i konsollen som högtalaren ligger i. Det är kanske inte exakt samma på alla 9k,vad vet jag. Min e iaf en cse-96.
Tyckte hela operationen var riktigt bökig och onödigt korkat monterat av saab som annars har så fiffiga lösningar på det mesta.
Hellre gammal saab än ingen saab alls.
Kör 9000 CSE 2,0t - 96
Så svårt tyckte jag inte att det var.Ursprungligen postat av Jian
J.K Nilsson
Det är inte lätt att vara ett pucko...
Nej inte svårt, men tidsödande o onödigt krångligt
Hellre gammal saab än ingen saab alls.
Kör 9000 CSE 2,0t - 96
Finns en smidigare lösning.
Ta loss klädseln från bagageöppningen och jobba dig framåt.
All makt åt Thengil!
Tjena Markus J, jag har för mig att det var jag som talte om för dig hur man gjorde bytet av högtalare eller om det var lakeringen av instrumentpanelen. Har du några tricks så tveka inte att höra av dig, allt kan va guld värt.
Mvh // Jerry
Hellre gammal saab än ingen saab alls.
Kör 9000 CSE 2,0t - 96
Håller med om "riktigt bökigt och onödigt korkat" ..............Ursprungligen postat av Jian
( Däremot tycker jag - tyvärr - det finns flera lösningar på 9k som verkar gjorda i samma anda : "onödigt korkat" .
- Ta t.ex. inredningen... ).
Mvh.
´ G ´
Precis!Ursprungligen postat av GuBe2
Tror det var den dåvarade amerikanska chefen för Saab,
som under introduktionen av 9-5 kommenterade 9000 något i stil med:
"9000 är en riktigt bra bil men helt hopplös att bygga".
Mvh // P-o
"Infact, it´s the ultimate gentlemen´s express" -Topgear vid test av 9000 CDt Aut.
Ja det måste väl ändå vara den enklaste lösningen? Går jätte fint på min i vilket fall.Ursprungligen postat av Marcus J
SAAB 9000 Cse A50 Nordic III
Tycker inte det finns något speciellt krångligt konstruerat i 9000, allt är enligt min mening mycket enkelt, ta en golf 3 elelr någe o mecka i istället, där är ju allt som en ren cirkus,
det enklaste sättet att få fram högtalaren är att släppa på bagage-golvet och sedan arbeta sig bakifrån o framåt och försiktigt bända bort tyget, då slipper man att knöggla till tyget...
MVH// Tommy
9000 -93, 2.0t -96, Maptun Steg 5 Min Bil