Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Matta dörrhandtag på 9-3 SS -03.

  1. #1
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 318
    Medlem#
    4827

    Matta dörrhandtag på 9-3 SS -03.

    Hej!

    Mina päron har en 9-3 SS -03 och har fått matta dörrhandtag.

    Har läst något snabbt, tror det var MrZ som skrev det, att det ska bli skönt att MY06 9-5:an kommer få lackerade handtag eftersom dom nuvarande blir matta efter 2-3 år redan.

    Kan man få Saab att byta ut mina pärons matta dörrhandtag gratis eller vad kostar det att få dessa bytta till nya svarta o fina??

    Stort tack på förhand!

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    967
    Jag vet på saab här iallafall så är det folk som har fått byta sina 9-3ss handtag på garantin iaf.

    Ring till saab och kolla! Jag tror med största säkerhet att dessa blir bytt på garantin. Är ett produktionsfel.

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 422

    Re: Matta dörrhandtag på 9-3 SS -03.

    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Hej!

    Mina päron har en 9-3 SS -03 och har fått matta dörrhandtag.

    Har läst något snabbt, tror det var MrZ som skrev det, att det ska bli skönt att MY06 9-5:an kommer få lackerade handtag eftersom dom nuvarande blir matta efter 2-3 år redan.

    Kan man få Saab att byta ut mina pärons matta dörrhandtag gratis eller vad kostar det att få dessa bytta till nya svarta o fina??

    Stort tack på förhand!

    Mvh Michael
    Eftersom du talar om både 9-3 och 9-5 i ditt inlägg är det lite svårt att hänga med hur du tänker...

    Handtagen till SS bleknar som sagt ofta och de byter tydligen Saab på garanti.
    From M06 så har 9-3 Aero lackade handtag och till Linear och Vector finns det som tillval.
    9-5 M06 verkar också få lackade handtag men om det skiljer mellan modellerna vet jag inte.

  4. #4
    Saab Supersaver -Konrad-s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Rosvik
    Inlägg
    2 056
    dom brukar byta på garantin, bytte själv på en förra veckan, inte kul...
    sen så är det inte 2-3år, på morsans 9-5 så är dom bleka, det är en 05'a som inte ens varit på första servicen :-(
    He löns int' å bli arg, he bli int' nå bätter för he.
    Min garagetsida
    Jay Leno: "Ooh a Volvo! well I am looking for a new boat anchor so that will be good"

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 325
    De bleknar på både 9-3 SS och 9-5an, brukar gå på garantin så länge man inte får någon hysterisk gubbe bakom servicedisken som e helblind
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  6. #6
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 318
    Medlem#
    4827
    Mina päron har inte köpt bilen ny utan é väl andra ägaren på den nu, men det ska inte vara några problem med det ändå tror ni??

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 273
    Jag börjar få samma på min bil nu... 03:a på knappt 5000 mil som inte vistats utomhus mer än 10 nätter sedan jag köpte den.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Ulricehamn
    Inlägg
    540
    Medlem#
    14235
    Brukar inte infästningen till bakspegeln också mattas ganska snabbt på 9-3SS också?

    Kollade på 9-3 SportCombi-konceptet när det verkar vara en "folie" över infästning, övergående i rutlister och tak. Såg väldigt bra ut, varför inte på produktionsvagnarna?

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Volvoknegarn
    Brukar inte infästningen till bakspegeln också mattas ganska snabbt på 9-3SS också?
    Infästningen av backspegelarna inte bara mattas. De flagnar också. När jag tvättade bilen förra veckan lossnade en 2x2cm stor färgflaga på ena sidan. Känns så där.

    Angående handtagen så har det varit uppe på forumet tidigare. Och ja. De byts ut av Saab. Iaf inom garantitiden 2år. Dock ville man ha bilen en hel dag för att göra jobbet. (sen "råkade" de glömma ena sidan på min bil så jag fick åka tillbaka en gång till)
    9-3 SC 2,0t -06
    i garaget även en 900T-80 http://www.garaget.org/?car=139234

  10. #10
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 606
    Konstigt det där, handtagen på min 9-3SS är fortfarande som nya, visserligen efter bara 16månader och 3600mil.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av 9000CSE
    Konstigt det där, handtagen på min 9-3SS är fortfarande som nya, visserligen efter bara 16månader och 3600mil.
    Aha, där har vi problemet. Det är hastigheten som sliter på färgen. Mao så håller de på en 1,8i men slits ut på en Aero

    Nej kanske inte. Men jag skulle tro att man bytt leverantör av handtagen kring 2003 då problemet även finns på 9-5 av den årsmodellen.
    9-3 SC 2,0t -06
    i garaget även en 900T-80 http://www.garaget.org/?car=139234

  12. #12
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 273
    Citat Ursprungligen postat av Anth
    Nej kanske inte. Men jag skulle tro att man bytt leverantör av handtagen kring 2003 då problemet även finns på 9-5 av den årsmodellen.
    Jag såg just att mitt ena handtag, det som byttes ut i januari 2005, nästan ser sunkigare ut än de andra som suttit där sedan bilen var ny...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  13. #13
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 606
    Citat Ursprungligen postat av Anth
    Citat Ursprungligen postat av 9000CSE
    Konstigt det där, handtagen på min 9-3SS är fortfarande som nya, visserligen efter bara 16månader och 3600mil.
    Aha, där har vi problemet. Det är hastigheten som sliter på färgen. Mao så håller de på en 1,8i men slits ut på en Aero

    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  14. #14
    Mina blev också utbytta på garantin när bilen var ett år gammal.
    Nu börjar de dock bli matta igen... Så länge jag behandlar dem med bumpershine eller dylikt efter tvätt, så ser det dock bra ut.
    Såg även häromdagen att backspegelinfästningarna börjar bli fula.

    Det bästa vore kanske att demontera skiten och lacka alltihop. Är dock rädd att bilen ska bli "för röd"

    Vi får väl se hur det blir till våren...

    Kvalitet?? Nja...
    9-3 SC 2.0T -06 (Steg 1)

  15. #15
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 572
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Mina päron har inte köpt bilen ny utan é väl andra ägaren på den nu, men det ska inte vara några problem med det ändå tror ni??

    Mvh Michael
    De lär väl inte ha nybilsgaranti på bilen längre om det är en 03:a.

    För handtags-bytena görs väl inte på goodwill?

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Citat Ursprungligen postat av tornros
    Mina päron har inte köpt bilen ny utan é väl andra ägaren på den nu, men det ska inte vara några problem med det ändå tror ni??

    Mvh Michael
    De lär väl inte ha nybilsgaranti på bilen längre om det är en 03:a.

    För handtags-bytena görs väl inte på goodwill?
    Min kollega fick sina utbytta som goodwill förra veckan, hans 9-5:a är uttagen i April -03.
    9-3 SC 2,0t -06
    i garaget även en 900T-80 http://www.garaget.org/?car=139234

  17. #17
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    49
    Inga problem att få den utbytta fick mina utbytta i förra veckan (9-3 SS -03) den 28/9 om jag inte minns fel och då sa dom att det gällde i 6 månader till.

    Tycker faktiskt att dom är rikigt bra med godwill och grantier fick även nya nycklar och massa annat tjafs fixat
    SAAB 9-3 SS Vector 2.0T
    www.utvecklingsingenjor.se

  18. #18
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 273
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    För handtags-bytena görs väl inte på goodwill?
    Goodwill upp till 36 månader.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  19. #19
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 422
    Citat Ursprungligen postat av Husky
    Tycker faktiskt att dom är rikigt bra med godwill och grantier fick även nya nycklar och massa annat tjafs fixat
    Berätta mer om "massa tjafs".
    Farsan ska snart in och få sina nycklar kollade och det kanske är något annat man ska be dom göra på samma gång.
    Ny mjukvara som gör att klockan går rätt vet jag om men du kanske har mer på lut?

Liknande ämnen

  1. Bagage tyg/matta
    Av TT-95 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 12:06
  2. matta blinkers.....
    Av Ghost i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 18:50
  3. Golv matta NG900 ?
    Av Johmar i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 22:03
  4. Bagagerums matta 9-3 ss?
    Av trojlee i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-05, 09:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •