Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 81

Ämne: REGLER FÖR SIGNATURER !

  1. #61
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av JPR
    Men var, t.ex., ligger skillnaden (bortsett olika bokstäver) mellan

    1) Trimfirma X Steg 3

    2) Powered by Trimfirma X?

    Alt. 1 förefaller OK enligt gällande nya införda regler, men inte alt nr. 2.
    Företagsnamnet finns ju i båda signaturerna. Powered är för mig inget kraftuttryck per se. Eventuell reklam för företaget har ju redan nått fram med alt. nr 1. Det finns därmed en viss inkonsekvens och paradox med de nya reglerna. Hur ser Ni på detta?
    Hej,

    Orsaken till att vi har valt att tillåta alt. 1 och inte alt. 2 är just för att det skall bli en "varudeklaration", eftersom många användare vill kunna tala om vad de kör för bil och hur de ev. trimmat den.

    Om vi skulle ha fältet fritt, d v s enligt alt. 2, så känner vi att vi lätt hamnar i en situation där det blir reklam av det hela. Var går t ex gränsen mellan "Powered by XXX" och "Performance by the # 1 in bla bla bla". Så fort man tillåter "värdeladdade" uttryck i samband med trimleverantörer är vår erfarenhet att det lätt spårar ur och blir till "smygreklam" som styrelsen alltså inte vill ha på forumet.

    Vi tycker att vi med dessa nya regler har fått till en vettig kompromiss mellan att tillgodose användarnas önskemål samtidigt som vi följer styrelsens direktiv för hemsidan/forumet.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  2. #62
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896
    Men nu har vi fått igenom det som var viktigt från början.

    Varför fortsätta bråka om sign. Det är bra att vi har hyfsat hårda regler så det inte slutar som hos TPC tex.

    Nu får ni nämna vilken firma som modifierat bilen. Räcker inte det?
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  3. #63
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448
    Varför är det massa mellanrum (radbrytningar) efter min signatur
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  4. #64
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 896
    För att du skriver för lite för att det ska fyllas ut.

    Testa att skriv mer så kommer du att se att den åker neråt
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  5. #65
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 466
    Medlem#
    5129
    Citat Ursprungligen postat av PQ
    Varför är det massa mellanrum (radbrytningar) efter min signatur
    Det
    beror

    hur
    många
    rader
    man
    skriver.
    Till mitt garage: Garaget

  6. #66
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    40
    Jag måste bara fråga: Jag lade till min signatur för en stund sen och den klagade på att jag hade fyra rader...sen läser jag att det är olika antal rader beroende på storleken på typsnittet, det är fine men det står så här under inställningar, Signatur:

    Signatur:
    A signature is a little text that can be added at the bottom of your posts. It's limited to 255 characters (size 7 to 14) on 3 line(s) and no image. In your text, no more than 100 characters without space too.

    Vad gäller :S

  7. #67
    Citat Ursprungligen postat av malfre01
    Jag måste bara fråga: Jag lade till min signatur för en stund sen och den klagade på att jag hade fyra rader...sen läser jag att det är olika antal rader beroende på storleken på typsnittet, det är fine men det står så här under inställningar, Signatur:

    Signatur:
    A signature is a little text that can be added at the bottom of your posts. It's limited to 255 characters (size 7 to 14) on 3 line(s) and no image. In your text, no more than 100 characters without space too.

    Vad gäller :S
    Den engelska texten är standard i phpBB och säkert bara en "miss" från admin
    den är inskriven i profil_templates och inte i språkfilen.

  8. #68
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    40
    Ahaa, så kan det ju vara ;9

    Hur ändrar jag storleken på typsnittet förresten??

  9. #69
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    "Saab 9-5 2,3 LTT Maptun power - 290 hk/450 Nm!" - EJ OK
    "Saab NG900 Chipcenter steg 5 Special - 400+++ hk!!!" - EJ OK
    Jag hajar faktiskt inte vad som är fel med att skriva sådär, kan någon ge lite klarhet i frågan?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  10. #70
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    "Saab 9-5 2,3 LTT Maptun power - 290 hk/450 Nm!" - EJ OK
    "Saab NG900 Chipcenter steg 5 Special - 400+++ hk!!!" - EJ OK
    Jag hajar faktiskt inte vad som är fel med att skriva sådär, kan någon ge lite klarhet i frågan?
    Lyft blicken några inlägg upp och läs:
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Så fort man tillåter "värdeladdade" uttryck i samband med trimleverantörer är vår erfarenhet att det lätt spårar ur och blir till "smygreklam" som styrelsen alltså inte vill ha på forumet.

    Vi tycker att vi med dessa nya regler har fått till en vettig kompromiss mellan att tillgodose användarnas önskemål samtidigt som vi följer styrelsens direktiv för hemsidan/forumet.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  11. #71
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av LM
    Citat Ursprungligen postat av Travis
    "Saab 9-5 2,3 LTT Maptun power - 290 hk/450 Nm!" - EJ OK
    "Saab NG900 Chipcenter steg 5 Special - 400+++ hk!!!" - EJ OK
    Jag hajar faktiskt inte vad som är fel med att skriva sådär, kan någon ge lite klarhet i frågan?
    Lyft blicken några inlägg upp och läs:
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Så fort man tillåter "värdeladdade" uttryck i samband med trimleverantörer är vår erfarenhet att det lätt spårar ur och blir till "smygreklam" som styrelsen alltså inte vill ha på forumet.

    Vi tycker att vi med dessa nya regler har fått till en vettig kompromiss mellan att tillgodose användarnas önskemål samtidigt som vi följer styrelsens direktiv för hemsidan/forumet.
    Ah, nice
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  12. #72
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    76
    Ursäkta för ett allt för dumt inlägg av mig men är min signatur godkänd eller bör jag ändra den efter någon specifik standard? Kikade lite på reglerna men antar att min är godkänd?

  13. #73
    Steg 2 Bobs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    2 364
    Medlem#
    6413
    Citat Ursprungligen postat av tesoro
    Ursäkta för ett allt för dumt inlägg av mig men är min signatur godkänd eller bör jag ändra den efter någon specifik standard? Kikade lite på reglerna men antar att min är godkänd?
    Ja, men ändra 9,3 till 9-3
    9-3 2,0t cab, -99
    9-3 Sc TTID4, -11

  14. #74
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    76
    Citat Ursprungligen postat av Bob
    Citat Ursprungligen postat av tesoro
    Ursäkta för ett allt för dumt inlägg av mig men är min signatur godkänd eller bör jag ändra den efter någon specifik standard? Kikade lite på reglerna men antar att min är godkänd?
    Ja, men ändra 9,3 till 9-3
    Ok då, tack

  15. #75
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    110
    Ny här då då ja köpt Saab igen Måsta ta o tacka för ett riktigt bra forum o hjälpsamma o trevliga människor

    Dock fattar ja inte riktigt hur man skriver i sin signatur? Lr måste man ha ett visst antal posts?


    MVH Kalle
    Saab 9-5 2,0t -98

  16. #76
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av Kalle LKPG
    Ny här då då ja köpt Saab igen Måsta ta o tacka för ett riktigt bra forum o hjälpsamma o trevliga människor

    Dock fattar ja inte riktigt hur man skriver i sin signatur? Lr måste man ha ett visst antal posts?


    MVH Kalle
    Gå in på "Inställningar" nästan högst upp på sidan, där har du sedan en ruta där du kan skriva in vad du vill ska stå i din signatur som sen visas på alla inlägg du gör (om du har valt det).
    SAAB 9-5 SC 2.3t Vector -04

  17. #77
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    110
    Citat Ursprungligen postat av Packe
    Citat Ursprungligen postat av Kalle LKPG
    Ny här då då ja köpt Saab igen Måsta ta o tacka för ett riktigt bra forum o hjälpsamma o trevliga människor

    Dock fattar ja inte riktigt hur man skriver i sin signatur? Lr måste man ha ett visst antal posts?


    MVH Kalle
    Gå in på "Inställningar" nästan högst upp på sidan, där har du sedan en ruta där du kan skriva in vad du vill ska stå i din signatur som sen visas på alla inlägg du gör (om du har valt det).
    Tackar!

    Va ju inte så svårt

    /Kalle
    Saab 9-5 2,0t -98

  18. #78
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    12 903

    Re: REGLER FÖR SIGNATURER !

    Test om tråden är klistrad.
    9000 2.3t A50 -97
    .."If builders built buildings the way programmers write programs, the first woodpecker that came along would destroy civilization."

  19. #79
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    47
    Medlem#
    9455
    En fråga, hur får man till upphöjda siffror till signaturen?
    Vill skriva 9-3 som det står på bilen. Har sett många som har det så, så hur gör man?

  20. #80
    Grundladd BigPetes avatar
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Lövestad
    Inlägg
    316
    Medlem#
    8906
    Citat Ursprungligen postat av Mac2thaPac Visa inlägg
    En fråga, hur får man till upphöjda siffror till signaturen?
    Vill skriva 9-3 som det står på bilen. Har sett många som har det så, så hur gör man?

    Yes! på en PC håller du in ALT och skriver 0179 så får du ³

    För de som kör 9⁵ minns jag inte så jag klistrade in en istället
    Saab 9⁵ Aero MY04 - BioPower - 315 hk/450 Nm
    http://www.garaget.org/?car=315585

Liknande ämnen

  1. Angående forumsregler & signaturer!
    Av Aero-E-Tuna i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 84
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 18:29
  2. Nya regler för motorbyte
    Av 900 Power i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 17:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •