Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 81

Ämne: REGLER FÖR SIGNATURER !

  1. #41
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av CokeMan
    Detta blev ju mycket bra. Inte för att jag kommer skriva till något i min signatur ändå (otrimmad ).
    Jag trodde vi hade konstaterat att din bil är trimmad.

    Mvh Stoffe

  2. #42
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Katrineholm
    Inlägg
    1 088
    hoppas min är ok??

    Jag saknar fortfarande namn och ort på många användare av detta forum, borde det inte va dax med ett obligatorium, även på det???
    Mats Fhinn/3499/

  3. #43
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av imolaräser
    hoppas min är ok??
    Ser bra ut. Men du kan nog unna dig att använda mer än en rad om du vill...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  4. #44
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 126
    Citat Ursprungligen postat av imolaräser
    Jag saknar fortfarande namn och ort på många användare av detta forum, borde det inte va dax med ett obligatorium, även på det???
    Lite offtopic kanske, men jag håller verkligen med dig. Har själv försökt få igång detta och haft namn i min signatur länge nu, och har sett att vi är ett gäng Tycker det är trevligare.

    Sen att vissa vill vara anonyma är väl en sak. Men visst vore det trevligt om fler tog efter detta.

    mvh

  5. #45
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 429
    Citat Ursprungligen postat av Redbull
    Citat Ursprungligen postat av imolaräser
    Jag saknar fortfarande namn och ort på många användare av detta forum, borde det inte va dax med ett obligatorium, även på det???
    Lite offtopic kanske, men jag håller verkligen med dig. Har själv försökt få igång detta och haft namn i min signatur länge nu, och har sett att vi är ett gäng Tycker det är trevligare.

    Sen att vissa vill vara anonyma är väl en sak. Men visst vore det trevligt om fler tog efter detta.

    mvh


    Du var nog först av oss alla!

    En lite rolig sak är att det är många av oss norrlänningar på forumet som har skrivit ut våra namn.
    Tycker helt klart att man ska stå för vem man är och vad man skriver, även på ett internetforum!

  6. #46
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    1 620
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Citat Ursprungligen postat av CokeMan
    Detta blev ju mycket bra. Inte för att jag kommer skriva till något i min signatur ändå (otrimmad ).
    Jag trodde vi hade konstaterat att din bil är trimmad.

    Mvh Stoffe
    Jo men otrimmad till viss grad då jag inte vet vem som trimmat den, likamed att jag inte vet vad jag ska skriva i signaturen.
    Jag vet vad jag vill att det ska stå för namn men dom är ju tyvärr oskyldiga!
    / Stefan
    Är inte särskilt aktiv här längre då jag ej har Saab längre.

  7. #47
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 152
    Detta blir ju jättebra. Kommer det även att "städas upp" så att gamla användarnamn som inte varit igång på låång tid rensas bort?

  8. #48
    Steg 6
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    6 888
    ja har 2 då jag tappa bort mitt lösen ord för några årsen men ingen som har tagit bort den gammla fast jag har sagt till

  9. #49
    Steg 6
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    6 897
    Kanonbra med nya regler.

    Blev ju något bra av tråden som det bråkades hemskt från båda sidor i.

    Roligt att vi kunde mötas.
    Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04

  10. #50
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av sebastian
    Kanonbra med nya regler.

    Blev ju något bra av tråden som det bråkades hemskt från båda sidor i.

    Roligt att vi kunde mötas.
    Tackar, det var det som var meningen, nämligen att hitta en lösning som gagnar användarna samtidigt som styrelsens uttryckliga önskemål om förbud mot reklam efterlevs.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  11. #51
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 152
    Citat Ursprungligen postat av M frändberg
    ja har 2 då jag tappa bort mitt lösen ord för några årsen men ingen som har tagit bort den gammla fast jag har sagt till
    Jo, dessutom är det många nick som ser ut att vara felstavningar m.m.... Att städa bland dem ger ju ett mer verkligt värde på antalet aktiva på forumet.

    EDIT: över 3000 reggade har 0 inlägg.

  12. #52
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    5737
    Imolaräser, Redbull och D.J ni har ju helt rätt för tusan, ändrar genast min signatur! Håller även med de andra om att en upprensning bland användarnamnen hade varit kul

    MVH
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  13. #53
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Vi städar gärna bland de registrerade användarna, men i dagsläget är det bara admin som har denna möjlighet. Något som är under utredning.

    I övrigt hoppas vi att så många som möjligt tar tillfället i akt att själva ändra sina signs i enlighet med de nya reglerna, så att vi slipper komma med pekpinnen.
    Det är aldrig roligt att tillrättavisa någon, även om vissa fått för sig att vi, likt sadister, njuter av det.

    Mvh Stoffe

  14. #54
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 152
    Vi städar gärna bland de registrerade användarna, men i dagsläget är det bara admin som har denna möjlighet. Något som är under utredning.
    Ok, nu har jag sagt det iaf Btw, är min signatur ok? Har inga bilder eller spec, så den borde vara det....eller?

  15. #55
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av Dahlbom
    Vi städar gärna bland de registrerade användarna, men i dagsläget är det bara admin som har denna möjlighet. Något som är under utredning.
    Ok, nu har jag sagt det iaf Btw, är min signatur ok? Har inga bilder eller spec, så den borde vara det....eller?
    Jepp, ser bra ut.

    Mvh Stoffe

  16. #56
    Steg 3
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå först, men nu huvudstaden
    Inlägg
    3 529
    Kan inget annat än att konstatera att dom nya reglerna är toppen! Ingen i tråden har hittills gnällt över dom!

    Edit: Har också lagt till mitt efternamn i signaturen nu, vars jag bor borde stå här till vänster under avataren.
    MVH ErikR
    Min enda bil
    "Åsikter är som rövar. Alla har en och alla tycker att den andres stinker."

  17. #57
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 042
    Har inte läst alla inlägg, men jag tror att sådana "regler" strider mot yttrandefriheten. Eller?

    Om jag vill skriva BSR i min signatur så får jag väl göra det, och kan ju inte bli utslängd från forumet heller för att jag använder min yttrandefrihet?


    Reflektion?
    Gone country....

  18. #58
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Frösön numer Lulebo
    Inlägg
    2 307
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Har inte läst alla inlägg, men jag tror att sådana "regler" strider mot yttrandefriheten. Eller?

    Om jag vill skriva BSR i min signatur så får jag väl göra det, och kan ju inte bli utslängd från forumet heller för att jag använder min yttrandefrihet?


    Reflektion?
    Yttrandefdrihet kan inte riktigt gälla privata initativ där du själv inte är ansvarig utgivare. Yttrandefriheten gäller i verk där du själv tar ansvar eller är betrodd av denne.

    Hårddraget är inte STCS till för dig utan du är till för STCS så att de kan sälja reklam riktat till dig.

    J.K Nilsson
    Det är inte lätt att vara ett pucko...

  19. #59
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 307
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Har inte läst alla inlägg, men jag tror att sådana "regler" strider mot yttrandefriheten. Eller?

    Om jag vill skriva BSR i min signatur så får jag väl göra det, och kan ju inte bli utslängd från forumet heller för att jag använder min yttrandefrihet?
    Hej,

    Som sagt, läs de nya reglerna och anpassa din signatur därefter.

    Eftersom det är STCS som driver den här hemsidan så står det också STCS fritt att sätta upp regler för hur/vad man får och inte får skriva på forumet.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  20. #60
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Inlägg
    596
    Jag förstår att en debatt funnits angående signaturer, och att jag missat den. Jag är instämmer med moderatorernas linje och bakgrund till förändringarna delvis pga. reklam, Turbotrycket, och eventuella rabatter, och naturligtvis följer jag reglerna. Men var, t.ex., ligger skillnaden (bortsett olika bokstäver) mellan

    1) Trimfirma X Steg 3

    2) Powered by Trimfirma X?

    Alt. 1 förefaller OK enligt gällande nya införda regler, men inte alt nr. 2.
    Företagsnamnet finns ju i båda signaturerna. Powered är för mig inget kraftuttryck per se. Eventuell reklam för företaget har ju redan nått fram med alt. nr 1. Det finns därmed en viss inkonsekvens och paradox med de nya reglerna. Hur ser Ni på detta?

Liknande ämnen

  1. Angående forumsregler & signaturer!
    Av Aero-E-Tuna i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 84
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 18:29
  2. Nya regler för motorbyte
    Av 900 Power i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 17:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •