Hittade detta på något konstigt forum
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=226881
Har inte läst än men det ser ju "omfattande" ut.
Kanske någon tycker det är intressant.
Hittade detta på något konstigt forum
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=226881
Har inte läst än men det ser ju "omfattande" ut.
Kanske någon tycker det är intressant.
ESP
Ja, och Saaben är en av de tröttaste i testet trotts nya V6t.
Näst sist av 8 bilar på 402m, sämre än vad en orginal 9000Aero ska göra enligt Teknikens Värld. De som alltid får sämre prestanda ur bilarna än andra biltidningar...
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Lexusen kan ju inte vara orginal i motorn . Nästan 1sek snabbare till 60mph jämfört med BMW 330i som har ca 50hk mindre. Lexusen är dessutom automat... Kanske var någon special variant med en 355hk och inte 305hk..
Inte direkt förvånad. SAAB får väl aldrig bra betyg i media. Ändå är vi helt lyriska över bilarna. Märkligt att det är så.
Att 9-3:an är framtung med nya V6:an är ingen nyhet. Tvärr hjälper det inte prestandan.
4-Hjulsdrift och 300 hk eller mer är absolut nödvändigt för att hänga med konkurrenterna. Det är ju märkligt att SAAB inte har lanserat det för länge sedan. Det hade t ex inte varit några problem att få en B234 att klara det med lite bättre kringutrustning.
Jo, men så är det ju testets billigaste bil också...
En av de tröttaste (om man kan kalla någon av de bilarna för trött...) kanske men även den med minst effekt. Och en av två framhjulsdrivna bilar, vilket ju inte är optimalt för snabba starter. Nästan allt den tappar är ju i starten. Och enligt det där testet så har ju SAAB:en en toppfart på 130 mph, det är väl ungefär 217 km/h. Det kanske inte var en Aero de testade (ironi).Ursprungligen postat av Andreas Plars
Och kolla tiderna 100-200 km/h, endast 2 bilar är snabbare än 9-3 och de har runt 300 hästar.
Så dåligt skulle jag inte vilja säga att den går...
Hade nog inte vart nå problem att få ner en B23xx i en 9-3ss heller!Ursprungligen postat av Stoffe #2959
Billig, snål och stark!
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
[quote=Andreas Plars]Hade nog inte vart nå problem att få ner en B23xx i en 9-3ss heller!Ursprungligen postat av "Stoffe #2959":3css8fez
Billig, snål och stark!
M.V.H.[/quote:3css8fez]Problemet är inte mekaniskt. Det är tjänstamannaproblem. Arsl*n!!
Säga vad man vill om ledningen, men de har inte plockat många poäng hos mig de senaste åren.
Mvh Stoffe
Om vi bortser från testets övriga delar så ser ju prestandasiffrorna oerhört trevliga ut för Saben...spöar ju S60R på i stort sett allt?
*såld*9-3 SC Aero -06*såld*
Leverans av en BMW 330xi Touring Mars -06
Allt är relativt. Men jag håller mig på din sida dock. Är kär i 9-3 SC. VILL HA. Dom andra bilarna = "NEJ TACK"Ursprungligen postat av Björnen
Ursprungligen postat av WannabeeGBG
SAAB 9000 Talladega -90 - Såld
kör nu Ford Ficus hgv -99 1.6
ESP>>> Visst såg du att det var en SS de testade?
Jag tänkte med tanke på din topic...
Vadå?
(Var så förblindad av lanseringen av Combin)
ESP
Jag minns att någon här pratade om att SAAB fnittrade åt vridmomentskurvan på 330i vid introduktionen av nya Aeron, men hur kommer det sig då att Aeron är långsammare i intervallerna i högsta växeln?
Saab 9-5 Aero SC -08 / Jaguar XF 3.0 DS Portfolio -11 / Jaguar X-Type 2.2d Estate -09 / Toyota iQ 1.33 -10
"The $1995 Sport BOdy package tacks on plastics skirts and spoilers and comes with complimentary membership in an East L.A. gang Risky!"
-Volvo SA60R
Underbart skrivet, tur att man inte är ensam om att tycka det! Vad i hela friden gör ett sådant äckligt (Volvo 240 a la 2000-tals) kjolpaket på en S60, än konstigare ser det ut när man ser bilen bland de övriga bilarna.
Att svenskarna inte klarade dig bättre i övrigt känns aningen förvånande, känner inte igen de klagomålen Saaben får från andra bilmagasin
Entusiastbilen: Saab 9000 CD 2.0T -90
När-bil-behövs-bilen: Saab 9-5 SC Aero -04
När-bil-behövs-bilen: Saab 9000 A50 2.0t -98 Såld
Skillnad i utväxling?Ursprungligen postat av ByggareB
Saab 9-3 SC 2.0T Vector
2007 - svart - automat - original
Ja, jag garvar tillbaks åt de då!Ursprungligen postat av ByggareB
Ska man "axa" ska man ju ha effekt, då spelar ju vridet en mindre roll.
Så länge effekten finns där den behövs.
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Jo, så är det ju i princip. Har man bråttom måste man varva. Men så länge vi inte har steglösa växellådor hamnar man ju en bit under toppeffekten efter att man har växlat upp. Då är det bra att ha högre vridmoment längre ner i registret. Och dessutom kan man ju köra lite mer flexibelt och avslappnat då...Ursprungligen postat av Andreas Plars
Saab 9-3 SC 2.0T Vector
2007 - svart - automat - original