Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: larm problem *cargard 950s*

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    25

    larm problem *cargard 950s*

    köpte en 9k idag och han hade cargard 950s larm i men eftersom att bilen inte hade används så hade han tagit ur säkringarna till larmet för att batteriet inte skulle dras ur idag när jag skulle hämta bilen så satte han i säkringarna och larmet funkar inte min fråga är då om man programera om nåt? har testat att dra på tändning och stänga av tändning 5ggr med inget händer om jag drar på tändningen och trycker på knappen i kupen så lyser båda dioderna och när jag sen släpper så slocknar båda dioderna men när jag sen öppnar dörren så lyser den vänstra dioden hela tiden och den högra blinkar var 3 sek vad att göra? är lite av en amatör på larm min första bil med larm nån som kan hjälpa mig?
    En gång kopplade jag min gaspedal till bromsljusen. När jag trampar på gasen bromsar de bakom mig, och vips är jag väck.

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    1 731
    Exakt vad är det som inte fungerar? Aktiverar den helt enkelt inte larmet när du trycker på knappen?

    Den ska lysa och blinka som du skriver när du öppnar dörren, det indikerar bruten larmslinga (öppen dörr, huv, bagagelucka).

    Har du en bruksanvisning till larmet? Om inte så finns en här: http://www.cargard.com/manual/b_cg950s.pdf

    Där kan du kolla vad alla blinkningar betyder och hur du programmerar larmdosor m.m.

    Grattis till bilköpet förresten!

    Mvh

    /Martin

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    25
    tackar för länken skall nog kolla om det finns batteri i sändaren säljaren hade bytt batteri förra året men han har inte använt larmet på ett år eftersom bilen har stått hemma hur länge brukar ett batteri hålla? dyrt?
    En gång kopplade jag min gaspedal till bromsljusen. När jag trampar på gasen bromsar de bakom mig, och vips är jag väck.

  4. #4
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 618
    Att den vänstra dioden lyser och den andra blinkar betyder att larmslingan är bruten dvs att du har en dörr öppen, olika för om det är dörrar eller baklucka och huv osv.
    Köp nya batterier och testa, och de är inte dyra, senast jag köpte till mitt Carguard 850S kostade dem runt 30kr styck har jag för mig. Bara att öppna locket med en femkrona på baksidan av fjärren och byta.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    25
    larmet fixat den var oxid i larmnyckeln samt att larmet behövdes programeras
    En gång kopplade jag min gaspedal till bromsljusen. När jag trampar på gasen bromsar de bakom mig, och vips är jag väck.

Liknande ämnen

  1. Cargard 950s larmadapter för 9000, passar vilka årsmodeller?
    Av larsola i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 16:33
  2. monteringsanvisning cargard 950s
    Av Cree_ i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-21, 15:39
  3. Problem med Cargard 950S
    Av tamtapir i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 15:47
  4. Cargard 950s problem!
    Av fader i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 14:08
  5. Håller på att montera larm 950S
    Av Jlarsson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-20, 00:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •