Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bättre ljud med AS3 än med AS2

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2003
    Inlägg
    95

    Bättre ljud med AS3 än med AS2

    Tänkte höra med er som har uppgraderat er AS2 till AS3 i en og9-3:a.
    Blir det skillnad? Är det djupare bas, eller ett "renare" ljud som man får?

    Ni som har erfarenhet, berätta gärna..
    SAAB og9-3

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448
    Kan inte så mycket teknikaliteter och såntdär mumbojumbo angående ljud, men hela ljudbilden i bilen förändras otroligt när man stoppar in högtalarna i framdörrarna.
    När jag uppgraderade så använde inte jag originalhögtalare, men kan tänka mig att även med originaldelar så blir skillnaden enorm. Mer bas och bättre ljud i bilen. Helt klart värt dom kronor det kostade...
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  3. #3
    Efter jag hade uppgraderat min AS2 till AS3 i min gamla 9-3a började dörrsidorna skramla och ljudet blev orent.

    Uppgraderingen gjordes av SAAB verkstad.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Trollhättetrakten
    Inlägg
    131
    Jag uppgraderade min 9-5:a från AS2 till AS3. Blev ett helt annat ljud, mycket "renare" och med djupare bas.
    Observera att AS2 och AS3 är två helt olika system med olika steg och olika högtalare, AS2 är Pioneer och AS3 är Harman Kardon (tveksam stavning).

    Så jag fick byta steget + alla befintliga högtalare + hysta i 2 AS3-basar i hatthyllan (vilket innebär ny kabeldragning från steget till hatthyllan).

    Klart värt besvär och pengar, kom dock över ett lätt begagnat komplett system till mycket bra pris.

    Men var noga med att det blir ett riktigt AS3-system. SAAB säljer vad de kallar för AS3-uppgraderingskit. Då skulle man få två universalbasar + ett extra steg, men inget byte av övriga systemet. Funkar säkert om man bara vill ha mer bas. Men något välljud i klass med AS3 blir det inte.

    OBS!! Detta gäller 9-5. Hur det är med 9-3 har jag faktiskt ingen aning om, men det borde väl vara samma sak där.
    SAAB 99 GL -83 T16

Liknande ämnen

  1. Bättre ljud i OG9-5 med AS1
    Av bmwm5 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 21:58
  2. Bättre ljud i min 9-3 02
    Av lol i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 18:24
  3. Få bättre ljud i NG9-3 Cab -04?
    Av klase i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-12-18, 14:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •