Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vart köper jag billig strömkabel?

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    573

    Vart köper jag billig strömkabel?

    Behöver som framgår av inlägget köpa hyggligt grov kabel.. åtminstonde 50 mm2.. vart kan jag köpa det, till bra pris dvs.. har 30 mm2 i bilen nu och det kommer inte att räcka..

    Behöver även säkringshållare och säkringar för cirkus: 150 A..

    mvh
    MVH// Tommy
    9000 -93, 2.0t -96, Maptun Steg 5 Min Bil

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 575
    Skulle tipsa dig att kolla Biltema.

    /Marcus
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  3. #3
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 865
    Hej !

    Jag skulle råda dig till att köpa "svetskabel".
    Den är av kraftigt utförande rent mekaniskt, men smidig o finkardelig.
    Skaffa RIKTIGA kabelskor, sådanan man använder innom starkström, inte sådana däringa fjantiga som är guldiga o klena. Nä, skaffa det bästa, det är BÅDE bättre o billigare.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Bro
    Inlägg
    1 482
    Biltema är klart billigast på "bilstereo" strömkabel, men har bara upp till 33mm2. Ska du köpa specifik "bilstereo" strömkabel i 50mm2 utförande så kostar det rätt mycket.

    Kolla med din lokala elektriker om du inte kan få beställa av honom då ska du se att det blir lite skillnad på pris. Eller så skickar du ett Pm till Audi_reed på zatzy.com han kan även ordna kabel till skapliga priser.

    Säkringshållare för ANL säkringar som säljs som bilstereotillbehör är rätt dyra, DLS hållare för en ANL säkring kostar ny 350:- (har en beg. om du är intresserad) annars så kan du altid kolla med något företag som servar och säljer tillbehör till truckar, tror de använder ANL.

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 550
    Medlem#
    829
    Som DrBoost säger .. svetskabel .. funkar kanonfin och är smidig som få. men skulle nog rekomendera att dra klenare kabel och isf flera. Lättare att få dit.

    Själv kör jag med 2x25mm² svetskabel.
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    573
    Citat Ursprungligen postat av jensclaudius
    Biltema är klart billigast på "bilstereo" strömkabel, men har bara upp till 33mm2. Ska du köpa specifik "bilstereo" strömkabel i 50mm2 utförande så kostar det rätt mycket.

    Kolla med din lokala elektriker om du inte kan få beställa av honom då ska du se att det blir lite skillnad på pris. Eller så skickar du ett Pm till Audi_reed på zatzy.com han kan även ordna kabel till skapliga priser.

    Säkringshållare för ANL säkringar som säljs som bilstereotillbehör är rätt dyra, DLS hållare för en ANL säkring kostar ny 350:- (har en beg. om du är intresserad) annars så kan du altid kolla med något företag som servar och säljer tillbehör till truckar, tror de använder ANL.

    Ok.. har hört med audi_reed.. annars får det bli svetskabel.. !...
    MVH// Tommy
    9000 -93, 2.0t -96, Maptun Steg 5 Min Bil

Liknande ämnen

  1. Var köper man billig olja?
    Av Saab Turbo Karlsson i forum Allmänt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-05-19, 00:24
  2. Vart dra strömkabel i SS?
    Av 93t i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-03-19, 19:52
  3. Vart köper man spridare?
    Av Schäfer i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 18:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •