Tjenare !

Då det nu har blivit diskutioner om vår mätning för 402 meter på Mantorp så vill jag IGEN gå ut med ett klargörande.

Våra 201 och 402 meters körningar är INTE officiella tidtagningar. Ni kan INTE använda dessa som rena jämförelser mot tex Bilsports körningar.

Vi kör våran tidtagning ENDAST som jämförelser för dagen MOT varandras bilar. Sträckan vi körde var 402 meter men en fotocell satt för högt och mätte först när bilen passerat. Vi har tyvärr bara ägt den här rätt avancerade utr sedan i april -05. Vi har endast kört en gång tidigare och då informationen från det säljande företaget var knapphänt så fick vi gissa oss till hur allt skulle hänga samman och vara kopplat.

Jag personligen är inte med i den grupp som har hand om acckörningen utan håller mig till den "svängiga" delen , dvs slalom.

Vi lär oss varje gång som utrustningen används och detta var alltså andra gången som vi satte upp den. Nästa gång så kommer det att bli rätt men ni får ha lite tålamod.

Först och främst måste alla förstå att vi är en idiell förening som gör detta för att ha kul. Inte för att våra träffar ska bli någon tävlan. Vi vill inte och SKA inte jämföras med tex Bilsports evenemang som dras runt av 10 ggr mer personal och av folk som jobbar med sådant här varje vecka, och dessutom får lön för det.

Vissa förstår tydligen inte skillnaden.

Slalomen är till för att varje individ ska lära känna sin bils gränser och hur man kan hantera den. Även där strular det ibland pga tex att en fluga stör fotocellerna. Sånt får man acceptera hos en idiell förening. Skulle detta däremot vara en tävlan i tex SM så skulle detta inte vara acceptabelt. Nu får ni leva med det och förstå skillanden mellan att vara välbetalt proffs och glad amatör som jobbar idiellt.

Jag hoppas att alla har förståt och har förståelse med att det kan ta lite tid och kräva lite mer erfarenhet innan vi fått allt att funka som det ska.

Väl mött på nästa event som blir för våran del på årsmötet. Nästa bankörning blir i april/maj nästa år. Återkommer med datum om detta och där kör vi 201 meter.

Mvh Johan S 264